Demo
Zapoznaj się z najnowszymi programami demo do pobrania za darmo
Stone Giant

Stone Giant

Stone Giant, jeden z najciekawszych programów demonstrujących możliwości DirectX 11, pokazuje w jaki sposób teselacja może zostać wykorzystywana do tworzenia scen i postaci o niemal nieograniczonej ilości szczegółów.

Demo to stworzono w oparciu o nowy silnik graficzny autorstwa nowo powstałej firmy BitSquid założonej przez wytrawnych programistów z Grin. Silnik ten jest z założenia wieloplatformowy, ale w przypadku komputerów PC jego twórcy postawili na DirectX 11, chcąc wykorzystać kluczowe dla tego API możliwości typu teselacja i DirectCompute.

„Przy coraz powszechniejszej dostępności sprzętu obsługującego DX11, uznaliśmy że obecnie jest to dobry moment na ukazanie zaawansowanych możliwości naszego silnika, włączając wsparcie dla DX11 i teselacji,” powiedział Tobias Persson pracujący na stanowisku Głównego Inżyniera w BitSquid. „Teselacja strasznie dużo dodaje w kwestii wizualnej wierności sceny i jest czymś, co konsumenci mogą z łatwością samemu zobaczyć. Z niecierpliwością czekamy na to, by ujrzeć w jaki sposób możliwości naszego silnika zostaną wykorzystane w grach.”

Demo ukazuje rój gigantycznych pająków dokonujących inwazji na pradawną jaskinię. Uśpiony kamienny gigant – jej opiekun – budzi się, by zagrożenie odeprzeć. Szczegółowe oddanie wyglądu kamiennych powierzchni w czasie rzeczywistym jest zazwyczaj wymagającym zadaniem. Tekstury o wysokiej rozdzielczości oraz mapy normalnych mogą stworzyć iluzję szczegółowości, ale tylko wtedy, gdy scena oglądana jest od przodu; wszelkie obroty i przemieszczenia kamery powodują, że iluzja pryska. Teselacja sprawia, że dodawane są rzeczywiste struktury geometryczne, umożliwiające drobiazgowe odwzorowanie szczegółów powierzchni wraz z fizycznie poprawnym oświetleniem i cieniami dla każdego kąta padania światła.

Wspaniałą ilustracją tego, jak teselacja transformuje geometrię sceny, jest ręka kamiennego giganta. Bez teselacji, ciągnące się wzdłuż ręki schody są płaskie. Przy włączonej teselacji każdy ze stopni jest w pełni wyodrębniony, a zbliżenia kamery ukazują w nich drobne pęknięcia i rysy. Tego typu szczegóły byłyby niemożliwe do odwzorowania przy użyciu tradycyjnych technik mapowania wypukłości.

Stone Giant natywnie obsługuje technologię NVIDIA 3D Vision. Podczas oglądania efektów działania tego programu w 3D, postrzeganie naturalnej głębi dodatkowo podkreśla szczegółową geometrię uzyskaną za pomocą teselacji, oferując wrażenia o tak wysokim stopniu realizmu, że wszystko wydaje się być na wyciągnięcie ręki.
[366 MB]
Wprowadzone z:
GeForce GTX 460 i wyższymi modelami
Opublikowane:
05 August 2010
Producent:
BitSquid (jezyk angielski)
Cechy:
3D Vision
SLI
DirectX 11
Obsługiwane platformy (system operacyjny):
Windows 7
Windows 7 64-bit