Back
 
 
Specyfikacja techniczna NVIDIA® GeForce® serii 7
Architektura cieniowania NVIDIA® CineFX™
  • Vertex Shader
    • Obsługa modelu Microsoft DirectX 9.0 Vertex Shader 3.0
    • Mapowanie przemieszczeń
    • Obsługa geometrii chwilowej (geometry instancing)
    • Nieograniczona długość programów Vertex Shader
  • Pixel Shader
    • Obsługa modelu DirectX 9.0 Pixel Shader 3.0
    • Obsługa rozgałęzień przetwarzania pikseli (pixel branching)
    • Obsługa wielu obszarów renderowania (Multiple Render Targets)
    • Nieograniczona długość programów Pixel Shader
  • Silnik teksturujący następnej generacji
    • Przyspieszony dostęp do tekstur
    • Do 16 tekstur w pojedynczym przebiegu
    • Obsługa 16-bitowego formatu zmiennopozycyjnego i 32-bitowego formatu zmiennopozycyjnego
    • Obsługa tekstur o rozmiarach niebędących potęgą liczby 2 (non-power–of–two textures)
    • Obsługa formatu sRGB dla tekstur gamma
    • Kompresja tekstur DirectX i S3TC
  • Pełna, studyjnej jakości 128-bitowa precyzja przetwarzania oparta na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu, z wbudowaną obsługą sprzętową trybów 32-bit, 64-bit i 128-bit

Filtrowanie i blending tekstur 64-bitowych

  • Oferuje prawdziwą obsługę oświetlenia HDR (high dynamic-range)
  • Pełna obsługa przetwarzania opartego na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu
  • Filtrowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych poprawia jakość animowanych obrazów
  • Teksturowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych wprowadza nowy poziom klarowności i szczegółowości obrazu
  • Blending oparty na liczbach zmiennopozycyjnych dodaje szczegółowości efektom specjalnym, takim jak rozmycie ruchu i eksplozje

Technologia NVIDIA® Intellisample™ 4.0

  • Zaawansowane 16-krotne filtrowanie anizotropowe (wykorzystujące do 128 próbek)
  • Wyjątkowo duża wydajność antyaliasingu i kompresji
  • Antyaliasing metodą „rotated-grid” pozwalający na uzyskanie wygładzania krawędzi o wyjątkowej jakości
  • Tryby sterowanego przezroczystością multisamplingu i supersamplingu dodatkowo zwiększające jakość antyaliasingu
  • Obsługa kompresji map normalnych
  • Obsługa zaawansowanych algorytmów bezstratnej kompresji koloru, tekstur i danych dotyczących głębokości nawet w najwyższych rozdzielczościach
  • Szybka funkcja czyszczenia z-bufora (z-clear)

Technologia NVIDIA® UltraShadow™ II

  • Zaprojektowana by podnieść wydajność gier intensywnie korzystających z technik operujących cieniami

Technologia NVIDIA® SLI™ 1

  • Opatentowana, zwiększająca wydajność technologia programowo-sprzętowa pozwalająca na równoległą pracę dwóch kart graficznych z procesorami GeForce, co zwiększa wydajność i jakość obrazu w najnowszych grach
  • Technologia Quad SLI oferowana przez niektórych producentów komputerów obsługuje cztery procesory graficzne (GPU), zapewniając oszałamiającą wydajność i jakość obrazu w ekstremalnych rozdzielczościach. Obsługa SLI dla kart GeForce 7950 GX2 będzie realizowana przez następną edycję sterowników NVIDIA ForceWare. Więcej informacji znaleźć można na stronie pl.slizone.com

NVIDIA® PureVideo™ Technology

  • Dedykowany, wbudowany procesor wideo
  • Akceleracja sprzętowa filmów High-definition H.264, MPEG-2 i WMV9
  • Funkcja przestrzenno–czasowego usuwania przeplotu
  • Technologia poprawy jakości obrazu TV zapisywanego na nośnikach DVD (Inverse Telecine) metodami korekcji 2:2 i 3:2 pull-down
  • Wysokiej jakości skalowanie obrazu wideo
  • Korekcja temperatury kolorów
  • Obsługa Microsoft® Video Mixing Renderer (VMR) zapewniająca odtwarzanie obrazu wideo w wielu oknach przy zachowaniu pełnej jakości i funkcjonalności w każdym z nich

Technologia NVIDIA® TurboCache™ 2

  • Łączy – w celu zwiększenia wydajności – pojemność i przepustowość dedykowanej pamięci wideo z dynamicznie przydzielaną pamięcią główną

Zaprojektowane dla Microsoft® Windows Vista™

  • Architektura trzeciej generacji procesorów graficznych zaprojektowana dla Windows Vista
  • Zapewnia obsługę wszystkich funkcji interfejsu graficznego 3D systemu Windows Vista
  • Maksymalna stabilność i niezawodność dzięki obsłudze nowego systemu operacyjnego przez doskonałą ujednoliconą architekturę sterowników (UDA)
  • Technologia NVIDIA® PureVideo™ zapewnia wysokiej jakości obsługę VMR dla najlepszego odtwarzania wideo w systemie Windows Vista

Zaawansowane funkcje obsługi wyświetlania obrazu

  • Podwójny układ RAMDAC pracujący z częstotliwością 2x400 MHz, gwarantujący uzyskanie maksymalnej rozdzielczości 2048x1536 pikseli z częstotliwością odświeżania 85Hz
  • Podwójny interfejs DVI zapewniający obsługę płaskich monitorów o największych rozmiarach i o najwyższych dostępnych na rynku rozdzielczościach do 2560x1600¹
  • Zintegrowany dekoder HDTV zapewnia możliwość odtwarzania wideo na odbiorniku TV (wyjście Komponent/Composite/S-Video) do rozdzielczości 1080i
  • Pełna obsługa technologii NVIDIA® nView™

Szybkie interfejsy

  • Obsługa architektury PCI Express 16x
  • Pełna obsługa standardu AGP 8x (wraz z opcjami Fast Writes oraz Sideband Addressing)
  • Obsługa szybkich pamięci GDDR3 1

Technologia NVIDIA® Digital Vibrance Control® (DVC) 3.0

  • Kontrola koloru DVC
  • Kontrola ostrości obrazu DVC

Systemy operacyjne

  • Windows XP/Windows XP 64
  • Zaprojektowany dla Microsoft Windows Vista
  • Windows 2000
  • Linux
  • Macintosh OS X

Obsługa API

  • Pełna obsługa standardu DirectX, w tym najnowszej wersji Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0
  • Pełna obsługa technologii OpenGL, w tym także OpenGL 2.0
1 Funkcja dostępna tylko w wybranych procesorach graficznych z serii GeForce 7.
2 Funkcja dostępna tylko w procesorach graficznych GeForce 7300 GS i LE.

Porównanie funkcji procesorów graficznych GeForce serii 7

Funkcja Modele GeForce 7950 Modele GeForce 7900 Modele GeForce 7800 Modele GeForce 7600 Modele GeForce 7300 Modele GeForce 7200 Modele GeForce 7100
Magistrala graficzna PCI Express PCI Express AGP 8X/PCI Express AGP 8X/PCI Express PCI Express PCI Express PCI Express
Microsoft® DirectX® 9.0 SM3.0 SM3.0 SM3.0 SM3.0 SM3.0 SM3.0 SM3.0
Technologia NVIDIA® Intellisample™ 4.0 4.0 4.0 4.0 4.0 4.0 4.0
Technologia NVIDIA® SLI™ 1 X 3
Technologia NVIDIA® TurboCache™ n/a n/a n/a n/a
High Dynamic-Range (HDR) Support X
Efektywny interfejs pamięci 512-bit 256-bit 256-bit 128-bit 128-bit2/
64-bit
64-bit 64-bit
Pamięć GDDR3 GDDR3 GDDR3 GDDR3 GDDR3/DDR2 DDR2 DDR2
Technologia wytwarzania 0.09 µ 0.09 µ 0.11 µ 0.09 µ 0.09 µ 0.09 µ 0.11 µ
RAMDACs 400MHz 400MHz 400MHz 400MHz 400MHz 400MHz 400MHz

1 Wymaga sterowników NVIDIA® ForceWare® z serii
2 Funkcja dostępna tylko w wybranych procesorach graficznych GeForce 7300 i GeForce 7200.
3 Wymaga sterowników NVIDIA® ForceWare® 91.47 serii



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn