NVIDIA i Hybrid przygotowują rozszerzoną infrastrukturę 3D dla telefonów komórkowych

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA i Hybrid przygotowują rozszerzoną infrastrukturę 3D dla telefonów komórkowych

NVIDIA opracowuje kompletną platformę do tworzenia grafiki 3D dla procesorów graficznych NVIDIA GoForce

THEALE, ANGLIA — 27 PAŹDZIERNIKA 2005 — NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, poinformował dzisiaj, że współpracuje z firmą Hybrid Graphics Ltd. przygotowując pełen zestaw procedur obsługi funkcji 3D w warstwie API dla producentów telefonów komórkowych i twórców aplikacji przeznaczonych dla tych urządzeń.

Do tej pory producenci telefonów komórkowych zazwyczaj kupowali sprzęt i oprogramowanie w różnych firmach, wydłużając w ten sposób czas opracowania odpowiednich aplikacji i zmniejszając wydajność systemu. Integrując oprogramowanie firmy Hybrid do tworzenia grafiki 3D w telefonach komórkowych (JSR 184) z optymalizowanymi sterownikami dla platformy OpenGL® ES dla rodziny mobilnych procesorów graficznych NVIDIA® GoForce®, NVIDIA może zapewnić programistom dobrze zoptymalizowaną i zaopatrzoną w pełną pomoc techniczną platformę do tworzenia grafiki 3D.

„Współpraca pomiędzy firmami NVIDIA i Hybrid oznacza wprowadzenie na rynek jednej z pierwszych, całkowicie zintegrowanych i w pełni zoptymalizowanych platform API w dziedzinie grafiki Java 3D, oferowanej przez producenta procesorów graficznych”, powiedział Neil Trevett, wiceprezes działu rozwoju treści cyfrowych w firmie NVIDIA. „Producenci aparatów telefonicznych mogą teraz od jednego dostawcy otrzymać pełen pakiet zoptymalizowanych narzędzi API niskiego i wysokiego poziomu do opracowania grafiki 2D i 3D. Jest to początek długoterminowego związku pomiędzy dwiema firmami pracującymi wspólnie nad zapewnieniem branży urządzeń bezprzewodowych doskonałego, zintegrowanego rozwiązania API opartego na otwartych standardach”.

Dzięki tej współpracy NVIDIA rozszerzy swój pakiet narzędzi programistycznych dla telefonów komórkowych integrując oprogramowanie Mobile Framework V6 firmy Hybrid, zawierające obsługę standardu OpenVG™ 1.0, odtwarzacz skalowanej grafiki wektorowej Tiny oraz interfejsy Java dla OpenGL ES (JSR 239) oraz SVG (JSR 226).

„Zarówno Hybrid jak i NVIDIA chcą zaoferować technologię, która gruntownie zmieni rynek urządzeń bezprzewodowych. Doświadczenie firmy Hybrid oraz jakość opracowywanych przez nią technologii programistycznych w dziedzinie grafiki 2D i 3D dla urządzeń elektronicznych , w połączeniu z pionierską rolą firmy NVIDIA, która od ponad 10 lat oferuje sprzętowe rozwiązania w dziedzinie przetwarzania mediów, gwarantują doskonałą współpracę”, powiedział Panu Wilska, wiceprezes działu marketingu w firmie Hybrid Graphics. „Pracując razem, chcemy podnieść poprzeczkę w dziedzinie zintegrowanych platform programowo–sprzętowych, podnosząc w milionach urządzeń przenośnych jakość i wydajność grafiki 3D opartej na Javie i Open GL ES”.

O firmie Hybrid Graphics Ltd.

Mieszcząca się w Helsinkach w Finlandii firma Hybrid Graphics jest wiodącym dostawcą oprogramowania 3D dla urządzeń przenośnych. Od 10 lat opracowuje technologie programowe dla urządzeń elektroniki konsumenckiej. W 2003 roku przedstawiła pierwszą oficjalną implementację OpenGL ES API. Aktywnie uczestniczy w pracach wielu grup pracujących nad rozwojem standardu Java JSR i jest członkiem Khronos Group, konsorcjum odpowiedzialnym za rozwój OpenGL ES oraz innych standardów graficznych dla urządzeń przenośnych. Klientami firmy Hybrid są wiodący producenci sprzętu, do których należy w tej chwili ponad połowa rynku telefonów komórkowych. Do klientów Hybrid należą między innymi firmy Nokia, Ericsson, Philips, Samsung, Symbian, TTPCOM, Esmertec, Bitboys oraz Fathammer. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.hybrid.fi.

O firmie NVIDIA

Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.





Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn