NVIDIA i Havok zademonstrują pierwszy silnik fizyczny do gier wykorzystujący procesor graficzny

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA i Havok zademonstrują pierwszy silnik fizyczny do gier wykorzystujący procesor graficzny

Platforma NVIDIA® SLI™ obsługuje fizykę w grach

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 20 MARCA 2006 — NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, oraz firma Havok, czołowy producent oprogramowania pośredniego (middleware), zaprezentują pierwszy w branży silnik fizyczny do gier wykorzystujący procesor graficzny. Prezentacja odbędzie się na trakcie konferencji Game Developer Conference (GDC) w San Jose w Kalifornii w dniach od 21 do 24 marca 2006 roku.

Nowe oprogramowanie firmy Havok – o nazwie Havok FX™ – będące rezultatem współpracy pomiędzy firmami NVIDIA i Havok, pozwala na szczegółową symulację zjawisk fizycznych w grach na komputery PC przy wykorzystaniu procesorów graficznych z serii NVIDIA GeForce®7 lub 6 i może być dodatkowo przyspieszane przez technologię wieloprocesorową NVIDIA SLI. Havok FX jest jeszcze w końcowej fazie opracowywania i ma być dostępne latem bieżącego roku.

Korzystając z Havok FX, procesor graficzny może symulować interakcję pomiędzy tysiącami ciał sztywnych, co jest fundamentem obliczeń fizycznych we współczesnych grach. Podstawą fizyki ciał sztywnych są obliczenia dotyczące tarcia, zderzeń, ciążenia, masy i prędkości. Havok FX zaprojektowano tak, wykorzystywał procesory graficzne z obsługą Shader Model 3.0, w tym układy z serii NVIDIA GeForce 6 i 7.

Wykorzystując Havok FX i technologie graficzne formy NVIDIA, twórcy gier mogą zaimplementować w grach wyrafinowane zjawiska fizyczne takie jak szczątki, dym i płyny, które sprawiają, że kreowana w grach rzeczywistość staje się bardziej realistyczna i wiarygodna. Dzięki temu, że obliczenia dokonywane są przez procesor graficzny, twórcy gier mogą dołączać zaawansowane efekty fizyczne bez obciążania procesora głównego i spowalniania rozgrywki.

Tyler Thompson, dyrektor techniczny firmy Flagship Studios stwierdza: „Dzięki Havok FX możemy dodawać nowe, realistyczne efekty w grze Hellgate: London. Biorąc pod uwagę ogromną ilość zainstalowanych w komputerach procesorów graficznych i niezwykłą wydajność nowych układów NVIDIA GeForce 7900 GTX i GT, wybór Havok FX był najzupełniej oczywisty”.

„Jesteśmy zafascynowani jakością i wydajnością procesorów graficznych firmy NVIDIA. Od pewnego już czasu byliśmy przekonani, że technologia procesorów graficznych może posłużyć do symulowania efektów fizycznych i nasza współpraca z firmą NVIDIA pokazała, że mieliśmy rację”, powiedział Jeff Yates, wiceszef działu zarządzania produktem w firmie Havok. „Ogromna ilość zainstalowanych procesorów graficznych z obsługą Shader Model 3 i pozycja firmy NVIDIA na rynku sprawiają, że Havok FX jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla twórców gier szukających akcelerowanych sprzętowo silników fizycznych”.

„Przeniesienie obliczeń fizycznych do procesora graficznego to naturalna konsekwencja wysokiej programowalności współczesnych układów tego typu”, powiedział David Kirk, szef działu badań i rozwoju w firmie NVIDIA. „Łącząc naszą wiedzę, wspólnie z firmą Havok wyprodukowaliśmy świetne rozwiązanie dla twórców gier, które zaowocuje bardziej zniewalającą, realistyczną rozgrywką”.

Doskonała architektura procesorów graficznych NVIDIA GeForce 7 i GeForce 6 oferuje zaawansowane technologie, w tym pełną obsługę Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0, pozwalającą na wykonywanie zaawansowanych programów shaderowych dla uzyskania bardziej realistycznych efektów. Wykorzystując programowalne zasoby dostępne we współczesnych procesorach graficznych, twórcy gier mogą wykorzystać ogromne możliwości obliczeń równoległych udostępnianych przez układy firmy NVIDIA. Dostępna wydajność jest dodatkowo zwiększana przez wykorzystanie technologii NVIDIA SLI. Ta rewolucyjna innowacja pozwala użytkownikom na zwiększanie wydajności grafiki poprzez łączenie wielu rozwiązań graficznych w jednym systemie obsługiwanym przez chipset NVIDIA nForce® SLI.

O firmie Havok
Firma Havok jest wiodącym dostawcą oprogramowania pośredniego w dziedzinie fizyki i animacji. Czołowi twórcy i producenci gier, tacy jak Sony, EA, Microsoft Game Studios, Ubisoft czy Activision zaimplementowali produkty firmy Havok w ponad 150 grach, wśród których znajdziemy takie tytuły jak Halo 2, Perfect Dark Zero, Age of Empires III, Marvel Nemesis czy Mercenaries. Havok pozwala producentom gier na tworzenie wirtualnych światów, w których gracze mają możliwość obcowania w naturalny, niewykorzystujący skrypty sposób z pełnymi życia, realistycznymi środowiskami. Rozwiązania dla gier firmy Havok pozwalają twórcom gier na osiągnięcie ich celów, jednocześnie redukując koszty, czas i ryzyko związane z tworzeniem zaawansowanych gier. Havok posiada biura w Dublinie w Irlandii oraz w San Francisco.

O firmie NVIDIA

Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn