NVIDIA przedstawia NVIDIA Quadro® Plex: milowy krok w dziedzinie wizualizacji komputerowych

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA przedstawia NVIDIA Quadro® Plex: milowy krok w dziedzinie wizualizacji komputerowych

Nowy, przełomowy system wykorzystujący wiele procesorów graficznych oferuje niespotykaną produktywność, elastyczność i wydajność

quadroplex_front.jpg

SIGGRAPH 2006 — BOSTON, MASSACHUSETTS — 1 sierpnia 2006 — NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, wszedł dzisiaj w nową erę zaawansowanej wizualizacji dla profesjonalnego rynku grafiki przedstawiając pierwszy na świecie, dedykowany komputerowy system wizualizacji (VCS - Visual Computing System) - NVIDIA Quadro Plex 1000.

Zapewniając wzrost produktywności i możliwości o rząd wielkości większy niż dotychczasowe rozwiązania, NVIDIA Quadro Plex oferuje w eleganckich obudowach typu desktop lub szafach rack 3U zaawansowaną skalowalność dla takich wymagających profesjonalnych aplikacji jak: projektowanie 3D, obróbka wideo 4K high-definition, wizualizacje medyczne i naukowe, badania w przemyśle wydobycia ropy naftowej i gazu czy wizualne symulacje i szkolenia.

NVIDIA Quadro Plex z technologią wielu procesorów graficznych NVIDIA SLI™ to zewnętrzny system do obliczeń wizualnych oferujący:

  • Do 20 razy większą w stosunku do tradycyjnych rozwiązań gęstość obliczeń wizualizacyjnych
  • Wydajność wypełniania na poziomie 80 miliardów pikseli na sekundę oraz wydajność geometryczną siedmiu miliardów wierzchołków na sekundę
  • Rozdzielczość na poziomie 148 megapikseli w 16 zsynchronizowanych kanałach cyfrowych oraz ośmiu kanałach HD SDI
  • Skalowalność większą niż obecne rozwiązania, oferującą rozliczne konfiguracje od pojedynczego systemu aż po klastry w celu dalszego zwiększenia możliwości systemu

Systemy NVIDIA Quadro Plex 1000 są kompatybilne z oficjalnie certyfikowanymi systemami x86 w wersji 32- i 64- bitowej z procesorami Intel oraz AMD, działającymi pod kontrolą systemów operacyjnych Windows i Linux. Lista kompatybilnych systemów dostępna jest na stronie www.nvidia.pl/page/quadroplex.html. Planuje się certyfikowanie NVIDIA Quadro Plex dla wszystkich wiodących w branży aplikacji i wprowadzenie systemu do sprzedaży we wrześniu 2006 roku, przy cenach rozpoczynających się od 17 500 USD.

Co mówią partnerzy firmy NVIDIA
„Komputerowy system wizualizacji NVIDIA Quadro Plex zaspokaja potrzeby geologów, gdyż pozwala na przeprowadzanie wizualizacji o wielkiej skali na standardowych stacjach roboczych i serwerach”, powiedział Nicholas Purday, szef sekcji Geological and Geophysical Technologies Solutions w firmie Landmark, oddziale Drilling, Evaluation and Digital Solutions Division koncernu Halliburton. „Połączenie oprogramowania GeoProbe® firmy Landmark, które może w pełni wykorzystać konfiguracje z wieloma procesorami graficznymi i wyświetlaczami, ze stacjami NVIDIA Quadro Plex pozwoli geologom na przetwarzanie danych w najwyższej rozdzielczości, bez utraty kontekstu regionalnego”.

„Google Earth uruchomiony na nowych stacjach NVIDIA Quadro Plex to piękny widok”, powiedział Michael Jones, szef działu badań w firmie Google Earth, Maps and Local. „Ten ekstremalny poziom wydajności i rozdzielczości pozwala widzowi na przejście od wizualnej symulacji do emocjonalnej rzeczywistości, obrazując Ziemię w pełni jej szczegółów i wielkości. Google Earth i NVIDIA Quadro Plex VCS doskonale do siebie pasują”.

„Nowy system NVIDIA Quadro Plex VCS to idealne rozwiązanie graficzne dla symulatorów lotu firmy Aechelon”, powiedział John Quinn, prezes firmy Aechelon Technology. „Wspólnie, dzięki doskonałej jakości obrazu i wydajności oferowanej przez firmę NVIDIA, możemy zaoferować zaawansowaną skalowalność na niemalże każdej platformie, tworząc stanowiska o wysokiej rozdzielczości, których wymagają nasi najbardziej wymagający kontrahenci”.

„NVIDIA Quadro Plex VCS oferuje bezprecedensową wydajność graficzną wymaganą przez zaawansowane stacje robocze”, powiedział Tom Coull, prezes firmy ModViz. „Nasz system oprogramowania VGP w połączeniu z systemem Quadro Plex pozwala profesjonalnym aplikacjom do wizualizacji 3D w pełni wykorzystać architekturę wieku procesorów graficznych, uzyskując optymalną wydajność dzięki transparentnemu rozdzielaniu renderingu. NVIDIA Quadro Plex VCS wraz z oprogramowaniem VGP wyznaczają nowy poziom profesjonalnej grafiki 3D”.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, funkcji, korzyści, wydajności i możliwości NVIDIA Quadro Plex 1000, wpływu stacji NVIDIA Quadro Plex na profesjonalne aplikacje, osiągnięcia przełomowej wydajności, certyfikowania NVIDIA Quadro Plex VCS dla wiodących w branży aplikacji, dat wprowadzenia na rynek i początkowych cen są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 30 kwietnia 2006 roku. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

Copyright © 2006 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn