NVIDIA prezentuje trójwymiarowy interfejs użytkownika dla urządzeń przenośnych

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA prezentuje trójwymiarowy interfejs użytkownika dla urządzeń przenośnych

Pierwsza prototypowa implementacja standardu OpenKODE 1.0 Media Stack pokazuje zaawansowaną grafikę dla urządzeń przenośnych na targach 3GSM 2007

ŚWIATOWE TARGI 3GSM 2007 – BARCELONA, HISZPANIA – 12 LUTY, 2007 - NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA), światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, zaprezentował pierwszą na świecie prototypową platformę wykorzystującą środowisko programistyczne OpenKODE™ 1.0 opracowane przez Grupę Khronos. Użycie tego nowego, otwartego standardu pozwoli na przyśpieszenie prac mających na celu opracowanie uniwersalnego i intuicyjnego interfejsu graficznego użytkownika przeznaczonego dla urządzeń mobilnych.

Platforma oferuje szereg nowych rozwiązań i możliwości, m.in.:

  • wielozadaniowość – przełączanie pomiędzy działającymi aplikacjami z wykorzystaniem graficznego interfejsu użytkownika
  • akceleracja dla efektu półprzezroczystych okien
  • innowacyjny, trójwymiarowy interfejs użytkownika wykorzystujący m.in. efekty przenikania okien znane z Windows Vista

Prezentacje platformy testowej NVIDII zbiega się z oficjalnym ogłoszeniem przez Khronos Group specyfikacji OpenKODE 1.0.

Demonstracyjna platforma NVIDII wykorzystując OpenKODE pokazuje możliwości jakie tkwią w nowym środowisku przy użyciu standardowego zestawu API. Stworzenie rewolucyjnego pod względem graficznym, a jednocześnie intuicyjnego i w pełni interaktywnego interfejsu użytkownika, będzie teraz znacznie prostsze.

“NVIDIA w pełni wspiera Khronos Group i jest zwolennikiem otwartych standardów w przemyśle urządzeń przenośnych. Dzięki współpracy NVIDII z Khronos Group będzie możliwe opracowanie jednego, powszechnie akceptowalnego standardu, co znacznie ułatwi tworzenie nowych, ciekawych aplikacji dla użytkowników urządzeń przenośnych”, powiedział Neil Trevett, szef działu systemów zintegrowanych w NVIDIA oraz prezes Khronos Group „NVIDIA skupia się na wsparciu standardów opracowanych przez Khronos ,aby pokazać społeczności programistów zaawansowane możliwości jakie oferuje to nowe środowisko. Upowszechnienie w branży otwartych standardów promowanych przez NVIDIĘ i Khronos, zaowocuje stworzeniem nowej generacji aplikacji multimedialnych dla urządzeń przenośnych.”

Rozwiązania NVIDIA® GoForce® będą oferować wsparcie dla OpenKODE 1.0 włączając w to wsparcie dla OpenGL® ES 1.1, OpenVG™ 1.0 oraz OpenKODE Core 1.0 z pełną funkcjonalnością architektury EGL zapewnioną przez OpenKODE tak aby umożliwić używanie zawansowanych trybów wykorzystujących dwu i trójwymiarową grafikę.

OpenKODE jest bezpłatnym standardem dla wielu platform, który można wykorzystać przede wszystkim w tworzeniu specjalistycznych aplikacji z szczególnym uwzględnieniem optymalizacji dla funkcji multimedialnych. W celu uzyskania większej ilości informacji na temat OpenKODE odwiedź www.khronos.org/openkode

Uwaga do wydawców: Demonstracja podczas targów 3GSM 2007 jest oparta na opublikowanej przez Khronos tymczasowej specyfkacji OpenKODE 1.0 API. Jedynie produkty, które przeszły testy zgodności są licencjonowane przez Khronos do używania znaku firmowego Khronos. NVIDIA przewiduje iż, jej implementacja OpenKODE przejdzie proces zgodności Khronos dla OpenKODE 1.0.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Copyright © 2006 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn