Nowa architektura NVIDIA QUADRO® to największy skok technologiczny w historii firmy

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


Nowa architektura NVIDIA QUADRO® to największy skok technologiczny w historii firmy

Premiera nowych rozwiązań Quadro oferujących tak zaawansowane funkcje jak zunifikowana architektura, Shader Model 4.0 oraz obliczenia wykonywane przez procesor graficzny

SANTA CLARA, CKALIFORNIA — 6 MARCA 2007 — NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, przedstawił dzisiaj nową linię profesjonalnych rozwiązań graficznych: NVIDIA Quadro FX 4600, Quadro FX 5600 oraz NVIDIA Quadro Plex VCS Model IV. Dzięki największemu jak dotąd wzrostowi mocy procesorów graficznych i funkcjonalności, rozwiązania te zaprojektowane są do rozwiązywania najbardziej złożonych zadań z dziedziny profesjonalnej grafiki.

Podejmując najbardziej skomplikowane wyzwania w dziedzinie wizualizacji, od projektowania samochodów, przez badania nad wydobyciem ropy naftowej i gazu, obrazowanie medyczne, symulacje wizualne aż po badania naukowe oraz zaawansowane efekty wizualne, nowe rozwiązania Quadro oferują:

  • Nową generację programowalności przetwarzania werteksów i pikseli - Shader Model 4.0 umożliwia uzyskanie wyższej wydajności oraz ultrarealistycznych efektów w profesjonalnych aplikacjach OpenGL oraz DirectX 10 następnej generacji
  • Największe bufory ramki – sięgające 1,5 GB bufory ramki zapewniają przepustowość wymaganą do interaktywnej wizualizacji dużych modeli i tekstur oraz uzyskanie wysokiej wydajności podczas przetwarzania w czasie rzeczywistym, a także umożliwiają uzyskanie najwyższej jakości i rozdzielczości przy zastosowaniu pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA).
  • Nową, zunifikowaną architekturę - pierwsza w branży zunifikowana architektura dynamicznie przydzielająca zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli w celu zwiększenia wydajności procesora graficznego
  • Obliczenia wykonywane przez procesor graficzny w procesie wizualizacji – dzięki technologii NVIDIA CUDA twórcy oprogramowania po raz pierwszy mogą wykorzystać ogromną moc obliczeniową układów Quadro do rozwiązywania złożonych zadań wizualizacyjnych

„Współczesne kino i gry komputerowe opierają się w znacznej mierze na niezwykłych obrazach 3D. Projektowanie tych scen wymaga obróbki w czasie rzeczywistym bez względu na ich złożoność”, powiedział Bill Roberts, szef działu zarządzania produktem w firmie Softimage Co. „Obsługa Shader Model 4.0 przez produkty firmy NVIDIA w połączeniu z działającą w czasie rzeczywistym architekturą cieniowania SOFTIMAGE|XSI pozwala twórcom gier na szybkie tworzenie zaawansowanych efektów wizualnych dla systemu operacyjnego Microsoft Windows Vista poprzez zapewnienie najbardziej dokładnych, wizualnych mechanizmów zwrotnych. Z kolei niezwykle skalowalna moc obliczeń wizualnych zapewniana przez CUDA stanowi sedno współczesnych architektur programowych takich jak SOFTIMAGE|XSI i Face Robot, opartych na naszym unikalnym rdzeniu Gigapolygon, które od podstaw zaprojektowano tak, by mogły wykorzystać moc obliczeń równoległych”.

Dodatkowe funkcje nowych rozwiązań Quadro obejmują szybsze teksturowanie 3D oraz obróbkę dużych tekstur 8Kx8K, dzięki czemu uzyskiwana jest wyższa wydajność w czasie powiększania oraz przesuwania obrazów o dużej rozdzielczości; technologię NVIDIA® SLI™ zwiększającą wydajność grafiki; dwa podwójne wyjścia monitorowe oraz technologię NVIDIA® PureVideo™, zapewniającą doskonałą klarowność obrazu, płynne odtwarzanie, wierne kolory i precyzyjne skalowanie obrazu w czasie odtwarzania filmów SD i HD. Oferowane są także opcjonalne karty NVIDIA GSync i HD SDI.

„Rozwiązania NVIDIA Quadro oferujemy łącznie z naszą podstawową technologią, przyspieszającą symulacje w dziedzinach elektromagnetyki i energii”, powiedział Ryan Schneider, szef działu technologicznego w firmie Acceleware Corp. „CUDA SDK oferuje nowy model obliczeń, który sprawi, że produkty Acceleware z każdym rokiem będą coraz szybsze. Dzięki temu także nasi klienci, w tym główni producenci telefonów komórkowych i urządzeń medycznych, będą mogli szybciej wprowadzać na rynek coraz lepsze produkty”.

Rozwiązania NVIDIA Quadro są szeroko dostępne w ofercie wiodących producentów OEM, takich jak HP, Dell, IBM i Sun; głównych integratorów systemów oraz partnerów firmy NVIDIA: PNY Technologies (USA i EMEA), Leadtek (APAC) oraz Elsa (Japonia). Więcej informacji na temat pełnej linii profesjonalnych produktów NVIDIA uzyskać można pod adresem http://www.nvidia.pl/quadro. Sugerowana cena producenta Quadro FX 4600 wynosi 1995 USD, zaś Quadro FX 5600 – 2999 USD.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, zastosowań, możliwości i wydajności rozwiązań NVIDIA Quadro, technologii NVIDIA CUDA, technologii NVIDIA PureVideo, technologii NVIDIA SLI, gałęzi przemysłu, w których znajdują zastosowania rozwiązania NVIDIA Quadro oraz dostępności rozwiązań Quadro są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 października 2006 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2007 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn