NVIDIA przedstawia najbardziej zaawansowaną platformę do tworzenia gier

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA przedstawia najbardziej zaawansowaną platformę do tworzenia gier

NVIDIA publikuje przełomową platformę do tworzenia przebojowych gier dla DirectX 10 wykorzystujących procesory graficzne NVIDIA® GeForce®

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 7 MARCA 2007 — Przemysł gier komputerowych jest obecnie w okresie przejściowym, jednym z największych w jego historii, związanym z wprowadzeniem Microsoft DirectX 10. Aby ułatwić społeczności twórców gier proces przejścia na DirectX 10, NVIDIA® przedstawiła dzisiaj nową platformę do tworzenia gier.

Sednem tej platformy jest nowy zestaw narzędzi programistycznych, ułatwiający deweloperom tworzenie i optymalizację gier komputerowych dla bibliotek DirectX 10. Nowy pakiet NVIDIA Developer Toolkit oszczędzi czas i pieniądze twórców podczas tworzenia gier z niemal fotorealistyczną grafiką i efektami fizycznymi. Platforma składa się także z: kart graficznych z serii NVIDIA GeForce® 8, płyt głównych NVIDIA nForce® 680 oraz DirectX 10. Jest to najbardziej zaawansowana na świecie platforma do tworzenia gier, pozwalająca na tworzenie tytułów następnej generacji, które zupełnie zmienią oczekiwania odbiorców dotyczące realizmu w grach na PC.

Pakiet NVIDIA Developer Toolkit ułatwia tworzenie gier kompatybilnych z Microsoft DirectX 10 oferując próbki kodu, zaawansowane programy shaderowe, optymalizację wydajności i wiele innych funkcji. Pakiet pozwala na osiągnięcie znaczącego wzrostu wydajności i skraca czas potrzebny na tworzenie i optymalizację gier.

Pakiet NVIDIA Developer Toolkit zawiera:

  • SDK 10: próbki kodu DirectX 10, OpenGL oraz CUDA dla najnowszych procesorów graficznych
  • Narzędzia teksturujące: zaawansowane biblioteki i plug-iny do pracy z teksturami – z obsługą DirectX 10 i około 10 razy szybsze dzięki wykorzystaniu akceleracji sprzętowej za pośrednictwem CUDA
  • PerfKit 5: zaawansowane narzędzia do debugowania i profilowania aplikacji wykorzystujących procesory graficzne dla systemu Windows Vista oraz DirectX10 – zawierające m.in. funkcje edycji shaderów i dalszego wykonywania, modyfikacji stanów renderingu, łatwymi do przystosowania licznikami i wykresami
  • ShaderPerf 2: szczegółowe informacje o wydajności shaderów z obsługą przez nowe sterowniki
  • FX Composer 2: światowej klasy środowisko do wieloplatformowego tworzenia shaderów, z obsługą DirectX i OpenGL z HLSL, Cg oraz COLLADA FX
  • Biblioteka shaderów: największa na świecie kolekcja shaderów zawierających ponad 100 efektów shaderowych

Cevat Yerli, prezes firmy Crytek, powiedział: „Często wykorzystujemy narzędzia firmy NVIDIA do analizy wydajności, optymalizacji, tworzenia shaderów i testowania. Narzędzia deweloperskie firmy NVIDIA oszczędziły nam wiele czasu w trakcie naszych prac nad grą Crysis. Wyjątkowe możliwości debugowania, profilowania i wizualizacji zawarte w tych narzędziach sprawiają, że są one niezbędne w każdym zespole opracowującym gry komputerowe. Właściwie to aż dziwne, że NVIDIA oferuje je za darmo”.

„Narzędzia deweloperskie firmy NVIDIA należą do najlepszych w branży”, powiedział Mark Robinson, dyrektor techniczny w firmie Rockstar, San Diego. „Często korzystam z programu FX Composer przy tworzeniu prototypów shaderów, w zestawie SDK szukam nowych technik, zaś PerfKit służy mi do szczegółowej analizy wydajności i debugowania”.

Niektóre z nowych narzędzi dostępne są na stronie developer.nvidia.com. NVIDIA oferować będzie wybrane narzędzia, m.in. SDK 10, narzędzia teksturujące, bibliotekę shaderów oraz ShaderPerf, podczas konferencji Game Developers Conference (stoisko #5134, North Hall) w San Francisco. Pozostałe narzędzia opublikowane zostaną po konferencji GDC. Twórcy oprogramowania mogą wziąć udział w obszernych prezentacjach technologii tworzenia gier firmy NVIDIA w czwartek 8 marca 2007 od godziny 9.00 w pokoju 3018 (West Hall). Więcej informacji o tych prezentacjach znaleźć można na stronie http://developer.nvidia.com/object/gdc-2007.html.

Więcej informacji na temat platformy do tworzenia gier znaleźć można na stronie http://developer.nvidia.com/page/home.html

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, zalet, wpływu, wydajności, cen oraz funkcji platformy deweloperskiej NVIDIA oraz pakietu NVIDIA Developer Toolkit; etapu przejścia branży tworzenia gier oraz daty wydania narzędzi są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 października 2006 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2007 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn