Oprogramowanie do renderingu NVIDIA® Gelato® 2.1 oferuje nowe możliwości

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


Oprogramowanie do renderingu NVIDIA® Gelato® 2.1 oferuje nowe możliwości

NVIDIA Gelato 2.1, wydajne narzędzie do renderingu finalnego, zapewnia nowe funkcje dla takich aplikacji jak Shave and a Haircut firmy Joe Alter, Autodesk Maya 8.5 oraz 3ds Max 9.0

SANTA CLARA, KALIFORNIA— 12 MARCA 2007 — NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, zaprezentował dzisiaj oprogramowanie do renderingu wykorzystującego procesory graficzne NVIDIA® Gelato® 2.1, zawierające obsługę narzędzia Shave and a Haircut firmy Joe Alter, przeznaczonego do tworzenia efektów włosów i futra. Wśród innych nowości tej edycji znajdziemy także obsługę programów Autodesk® Maya® 8.5 i 3ds Max® 9.0, ulepszone funkcje renderingu stereo oraz znaczące podniesienie wydajności.

„Gelato to niezwykle potężne narzędzie do renderingu, oferujące zdumiewające możliwości”, powiedział Joe Alter, prezes firmy Joe Alter, Inc. „Obecnie, dzięki obsłudze programu Shave and a Haircut, użytkownicy pakietu Maya mogą łatwo włączyć Gelato do procesu renderingu i uzyskać wyjątkowo realistyczne włosy i futro”.

Gelato 2.1 można pobrać za darmo ze strony http://www.nvidia.pl/page/gelato.html. Gelato Pro 2.1, oferowane w cenie 1500 USD, oferuje zaawansowane funkcje renderingu oraz większe możliwości rozbudowy w profesjonalnych środowiskach produkcyjnych. Gelato Pro 2.1 oferowane jest także w ramach licencji masowych oraz ze zniżkami dla ośrodków edukacyjnych.

Oprogramowanie Gelato to pakiet do finalnego renderingu obrazów wysokiej jakości, akcelerowany przez rozwiązania graficzne NVIDIA Quadro® FX oraz NVIDIA GeForce®. Pierwotnie zaprojektowany do renderingu efektów wizualnych w przemyśle filmowym i telewizyjnym, Gelato jest teraz przystosowane do współpracy z każdym programem 3D, który wymaga zaawansowanego renderingu, a więc także przy tworzeniu gier, w zastosowaniach CAD, projektowania przemysłowego czy w architekturze. Gelato dostarczane jest z plug-inami do programów Autodesk Maya i Autodesk 3ds Max.

Nowe funkcje Gelato 2.1

  • Znacząco szybsze funkcje raytracingu oraz usuwania niewidocznych powierzchni
  • Ulepszone funkcje renderingu stereo z nowym trybem projekcji pozaosiowej oraz lepszym wyświetlaniem obrazów anaglifowych (czerwony/niebieski)
  • Ulepszenia plug-inu Mango™ dla Autodesk Maya:
    • Obsługa Shave and a Haircut 4
    • Obsługa Maya 8.5
    • Obsługa 64-bitowej wersji programu Maya (obecnie tylko w systemie Linux, niebawem także w 64-bitowej wersji Windows)
    • Rendering wieloprzebiegowy
    • Pełna obsługa zestawów „wypalania” tekstur w programie Maya
    • Światło przyciemniane: obsługa funkcji wolumetrycznych w stożkach światła
  • Udoskonalenia w plug-inie Amaretto™ firmy Frantic Films dla Autodesk 3ds Max:
    • Obsługa 3ds Max 9
    • Funkcje ponownego oświetlania Sorbetto™ dostępne teraz także w 3ds Max
  • Udoskonalenia w technologii ponownego oświetlania Sorbetto, dostępnej w Gelato Pro:
    • Interaktywne dostosowywanie sposobu przeliczeń w parametrach kamery, w tym funkcji głębi ostrości oraz parametrów stereo
    • Dynamiczne cienie

Oprogramowanie Gelato 2.1 i Gelato Pro 2.1 obsługiwane jest obecnie w systemach Windows XP oraz Linux. Gelato uruchomić można na procesorach klasy NVIDIA GeForce® 5200 lub wyższej lub na każdej karcie z rodziny NVIDIA Quadro® FX. Gelato Pro jest certyfikowane i objęte pomocą techniczną tylko przy wykorzystaniu razem z kartami NVIDIA Quadro FX. Więcej informacji na temat funkcji programu Shave and a Haircut znaleźć można na stronie http://www.joealter.com/.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, zalet, wydajności, zastosowań i funkcji Gelato 2.1 i Gelato Pro 2.1, a także dostępności i cen i Gelato Pro 2.1 są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 października 2006 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2007 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn