Nowości

Technologia NVIDIA Maximus przyspiesza proces post-produkcji filmów w czasie rzeczywistym w studio Bandito Brothers.
hot-wheels

Ze swoim pełnym akcji, realistycznym i nowatorskim podejściem do produkcji Bandito Brothers zajmuje czołowe miejsce wśród młodego pokolenia filmowców definiujących na nowo audiowizualną sztukę przyszłości.

Ta świadcząca pełen zakres usług firma tworzy, produkuje i dystrybuuje filmy, reklamy, musicale oraz markową rozrywkę, które charakteryzują się tym samym: autentycznością.

Charakterystyczne cechy stylu Bandito Brothers można dostrzec w ich najnowszym filmie „Act of Valor” - przełomowym pod względem ukazania w większym obrazie filmowym komandosów Navy SEALs na czynnej służbie - a także w reklamach Hot Wheel, w których widzowie mają wrażenie, jakby oglądali prawdziwy wyścig samochodowy, podczas gdy tak naprawdę śledzą wyścig małych zabawek.

W celu stworzenia zapierających dech w piersiach akcji oraz osiągnięcia pełni realizmu, studio Bandito Brothers używa serii różnych formatów i typów kamer. Umiejętność połączenia tych formatów w jedną, spójną i wiarygodną całość świadczy o nowatorstwie Bandito Brothers w dziedzinie najnowszych technologii wizualnych oraz 3D.

Bandito Brothers bazuje w szczególności na oprogramowaniu do korekcji kolorów Black Magic DaVinci Resolve oraz aplikacji Dark Energy na Cinnafilms (moduły Tachyon i Texture Manager) tak, aby dodać cyfrowym filmom wideo odrobinę wiarygodności prawdziwych filmów. Ostatnie wdrożenie do systemu pracy Bandito Brothers platformy sprawiło, że studio może teraz w pełni korzystać z najważniejszych i złożonych obliczeniowo aplikacji, jak również pracować w szybszy i bardziej opłacalny sposób.

Jak mówi Jackom Rosenberg, dyrektor ds. technologii, szef post-produkcji oraz jeden z partnerów w firmie Bandito Brothers: „ Jesteśmy studiem tworzącym przygodowe akcje, koncentrującym się na opowiadaniu niesamowitych historii całym sercem.” Dodaje także, że „ Technologia Maximus pozwala nam pracować oraz widzieć nasze post-produkcyjne procesy w czasie rzeczywistym w najwyższej rozdzielczości, co wcześniej nie było możliwe do osiągnięcia. W konsekwencji, możemy wprowadzać zmiany na bieżąco, kończyć w parę minut to, co kiedyś zajmowało nam długie godziny; możemy też cieszyć się doskonałą jakością efektu końcowego. Mimo że korzystamy z platformy Maximus od niedawna, już wpływa ona korzystnie na produktywność naszego personelu i daje lepsze wyniki końcowe."

WYZWANIE

Firma Bandito Brothers od dawna przekonana była o korzyściach płynących ze stosowania zaawansowanych stacji roboczych wyposażonych w jednostki CPU oraz układy GPU . Mimo to, mierzyła się z wyzwaniami związanymi z wydajnością i stosunkiem kosztów do wydajności.

We wszystkich swoich projektach, koloryści Bandito Brothers używają aplikacji DaVinci Resolve, żeby w jak największym stopniu wykorzystać pierwotny i surowy materiał filmowy. Dokonują cudów, aby uzyskać piękne, końcowe kolory i uczynić ekranowe sceny naprawdę atrakcyjnymi. Inny artyści zajmujący się post-produkcją w studio stosują aplikację Dark Energy, by usuwać szumy z plików zawierających cyfrowy materiał wideo, nadając mu filmowego charakteru. Te złożone obliczeniowo procesy, tak ważne dla filmów nowej generacji produkowanych przez Bandito Brothers, wymagają równie nowatorskiego podejścia do podstawowej technologii wykorzystywanej w audiowizualnej post-produkcji.

monster-truck

Lance Holte, wyższy kierownik ds. post-produkcji w Bandito Brothers, mówi: „Przed wprowadzeniem platformy Maximus, aby dokonać zmian w kolorach, musieliśmy przenosić pliki Resolve do dedykowanej stacji roboczej. Nawet z dedykowanym systemem, jeśli kolorysta dodawał siedem bądź osiem efektów, system nie był w stanie odtworzyć zmian w czasie rzeczywistym.

Oznaczało to, że mogliśmy dodać jeden lub dwa efekty, poczekać, aż system wykona renderowanie, sprawdzić rezultat i pracować tak do momentu, aż kolorysta był usatysfakcjonowany; a następnie powtarzać w kółko ten sam proces dla kolejnych efektów i dla każdego nowego ujęcia.”

W starym systemie pracy, restrykcyjne terminy związane z uzyskaniem odpowiedniego koloru często zmuszały kolorystów do pracy przy niższej rozdzielczości z powodu braku czasu na kolorowanie w najwyższej rozdzielczości. Problem prędkości był jeszcze większy przy użyciu oprogramowania Dark Energy: powolne odtwarzanie dla „od-szumienia” plików wideo i nadania im charakteru filmu wynosiło od 3 do 7 fps (klatek na sekundę).

Przy tym tempie artyści w Bandito Brothers poświęcali półtorej godziny na nadanie odpowiedniej tekstury i wyrenderowanie minuty materiału filmowego.

Jak utrzymuje Holte: „Naszym celem było odtwarzanie w najwyższej rozdzielczości, kiedy tylko było to możliwe, ale nasza poprzednia organizacja pracy pozwalała nam na odtwarzanie w co najwyżej połowie lub jednej czwartej tej rozdzielczości. Niemożność odtwarzania w czasie rzeczywistym i w najwyższej rozdzielczości podczas korekty kolorów oraz teksturowania cyfrowych wideo przysparzała Bandito Brothers dodatkowych godzin pracy, frustracji i kosztów. Powodowało to również problemy z jakością, kiedy coś niezauważonego w małej rozdzielczości, raziło podczas oglądania w najwyższej rozdzielczości.

ROZWIĄZANIE

Ostatnio technologia NVIDIA Maximus została wdrożona w tok pracy studia Bandito Brothers.

Technologia Maximus, łączy wiodące na rynku możliwości kart graficznych GPU NVIDIA Quadro w zakresie profesjonalnej grafiki 3D oraz moc towarzyszącego procesora w dziedzinie obliczeń równoległych.

Platforma Maximus, umożliwiająca w obrębie pojedynczego komputera, złożoną obliczeniowo wielozadaniowość na rewolucyjnym poziomie, jest idealnym rozwiązaniem dla firm nowej generacji takich jak Bandito Brothers. Jej moc w zakresie obliczeń równoległych pozwala filmowcom na pracę przy złożonych obliczeniowo i wizualnie procesach w czasie rzeczywistym na jednej stacji roboczej. Natomiast połączenie kart Tesla i Quadro oznacza, że platforma Maximus może zagwarantować studiu wydajność, jakiej potrzebuje oraz opłacalność całego przedsięwzięcia.

Bandito Brothers rozpoczęli wszystko od trzech konfiguracji Maximus. Najczęściej stosowaną konfiguracją dla narzędzi Resolve i Dark Energy jest stacja robocza HP Z800 z jedną kartą graficzną Quadro 2000 oraz dwoma kartami Tesla C2075.

Od momentu zastosowania platformy NVIDIA Maximus, firma Bandito Brothers może osiągać opłacalne odtwarzanie w czasie rzeczywistym i w najwyższej rozdzielczości w aplikacjach Resolve i Dark Energy. Platforma Maximus – w szczególności stacja robocza HP Z800 z kartami Quadro 2000 oraz Tesla C2075 – umożliwia również odpowiednie prędkości odtwarzania w czasie rzeczywistym i w wysokiej rozdzielczości w oprogramowaniu do edycji wideo podczas pracy z surowym materiałem RED oraz plikami RED, Canon i Arri Alexa.

„Nigdy nie sądziliśmy, ze będziemy mogli uzyskać możliwość odtwarzania w czasie rzeczywistym po tak przystępnych kosztach”- mówi Rosenberg. Po czym dodaje: „Doceniliśmy zwrot z inwestycji w system Maximus już w momencie pierwszego go wypróbowania.”

Odtwarzanie w czasie rzeczywistym nie powoduje żadnych obciążeń wydajności. Jak utrzymuje Holte: „Z systemem Maximus nieistotne staje się, ile kolorów, trybów czy efektów nasi koloryści zastosują do jednej sceny. I tak odtworzenie nastąpi w czasie rzeczywistym.”

Jeden z naszych kolorystów postanowił naprawdę sprawdzić system i dodał jednocześnie dwa razy więcej efektów niż, kiedykolwiek tego potrzebowaliśmy. System sprawdził się doskonale. W zasadzie nasi koloryści są tak zadowoleni z nowego systemu Maximus, że walczą między sobą, kto będzie mógł z niego skorzystać jako następny.”

Rosenberg podkreśla: „Odtwarzanie w czasie rzeczywistym pozwala nam na korekcję kolorów i teksturowanie szumów w danej scenie w najwyższej rozdzielczości. Możemy decydować, czy scena ta nam się podoba czy też nie i ewentualnie ponownie ją zmienić lub przejść do kolejnej sceny. Oznacza to, że możemy pracować szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, kończyć w ciągu kilku minut te zadania, których wykonanie zajmowało na kiedyś godziny."

Studio zatrudnia wysoko wykwalifikowanych kolorystów i artystów tworzących sztukę cyfrową.

Teraz kiedy koloryści mogą pracować z surowymi plikami wideo bezpośrednio z głównego serwera w studio, czas potrzebny do ich przygotowania jest zredukowany. Z 10 do 50 procent szybszym czasem renderownia w aplikacji Resolve, koloryści mogą pracować szybciej i tworzyć więcej projektów w tym samym czasie, co przekłada się na wzrastający dochód i profity dla Bandito Brothers. Końcowy wynik studia jest również lepszy, gdyż ma ono czas na przyjęcie większej liczby zleceń od klientów.

racing-car

Platforma Maximus przyczynia się także do podniesienia kreatywności wśród artystycznego personelu Bandito Brothers. „Teraz możemy zobaczyć rezultaty wszystkiego, co robimy bez zbędnego czekania i bez użycia skomplikowanych narzędzi, których kiedyś potrzebowaliśmy” - komentuje Rosenberg. Dodaje także: „W konsekwencji, łatwiej nam, w kreatywny sposób, rozwijać ujęcia i dążyć do formy, którą chcemy uzyskać.”

Ta forma – autentyczna, intensywna, z często pobudzającym adrenalinę wizualnym stylem – charakteryzuje projekty Bandito Brothers i będzie się utrzymywała w nadchodzących projektach takich jak film dokumentalny w reżyserii Rosenberga o odważnym deskorolkarzu, filmy nakręcone przez partnerów Bandito Brothers czy w „Act of Walor” wyreżyserowany i wyprodukowany przez Scott’a Waugh i Mike’a „Mouse” McCoy’a.

Jak mów Rosenberg, „NVIDIA jest jedną z pomocnych firm technologicznych, z którą strategicznie się sprzymierzyliśmy, co okazało się dla nas doskonałe. Jej pracownicy słuchają nas i robią rzeczy istotne dla nas i dla naszego systemu pracy.

Platforma Maximus jest doskonałym przykładem. Możliwość zobaczenia filmów, nad którymi pracujemy w czasie rzeczywistym i w wysokiej rozdzielczości, podnosi jakość naszych produktów końcowych, zwiększa wydajność, pozwalając na przyjmowanie większej liczby zleceń, produktywnie wykorzystuje potencjał personelu oraz pozwala nam na zarobienie większych pieniędzy poprzez dokonywanie szybszych i lepszych jakościowo zmian.”

hot-wheels

monster-truck

racing-car