Nowości

NVIDIA uwalnia gry komputerowe za pomocą Projektu SHIELD

Przenośna konsola dla nowoczesnych graczy, którzy chcą grać na własnych zasadach, gdziekolwiek się znajdują

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Jacek Brol / Ewa Rudkowska
Gamma PR (NVIDIA PR)
nvidia@gammapr.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Project SHIELD
Project SHIELD
Project SHIELD

LAS VEGAS — CES — 6 stycznia 2013 r. — Firma NVIDIA zaprezentowała dziś Projekt SHIELD, czyli przenośne urządzenie do gier obsługujące otwarte platformy oprogramowania, przeznaczone dla nowoczesnych graczy, którzy chcą grać na własnych zasadach – gdziekolwiek się znajdują.

Urządzenie powstało zgodnie z filozofią, że środowisko do gier powinno być otwarte i elastyczne. To dlatego Projekt SHIELD bezproblemowo obsługuje zarówno gry przeznaczone dla systemu Android jak i komputerów PC. Ponieważ jest to urządzenie oparte na systemie Android, ma ono dostęp do wszystkich gier dostępnych w sklepie Google Play. Ponadto może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce® GTX, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu.

„Projekt SHIELD został stworzony przez inżynierów z firmy NVIDIA, którzy uwielbiają grać i wymyślili nowy sposób na granie”, powiedział Jen-Hsun Huang, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Zainspirowaliśmy się rosnącą popularnością technologii mobilnych i rozwiązań chmury, które uwolnią nas od naszych maszyn i pozwolą nam grać gdziekolwiek chcemy, na dowolnym ekranie. Chcieliśmy stworzyć urządzenie, które zrewolucjonizowałoby gry w taki sam sposób, w jaki iPod czy Kindle odmieniły podejście do muzyki i książek, umożliwiając granie w całkowicie nowy sposób. Mamy nadzieję, że SHIELD zachwyci innych graczy tak samo, jak nas.”

Projekt SHIELD łączy w konsolowym kontrolerze wysoką wydajność obliczeniową układu NVIDIA Tegra® 4, szybką technologię łączności bezprzewodowej dla gier oraz zachwycającą jakość obrazu i dźwięku. Użytkownicy mogą grać na ekranie wbudowanym w urządzenie lub podłączyć je do dużego telewizora i usiąść na wygodnej kanapie.

Tegra 4 sercem i głową
Projekt SHIELD jest napędzany najszybszym procesorem mobilnym na świecie, czyli nowym układem NVIDIA Tegra 4, który został wyposażony w specjalnie dostosowany, 72-rdzeniowy procesor graficzny GeForce oraz pierwszą czterordzeniową implementację najnowszego procesora centralnego firmy ARM, czyli Cortex-A15. Dzięki energooszczędnemu rdzeniowi i technologii oszczędzania energii PRISM 2 urządzenie może zapewnić użytkownikowi godziny zabawy na jednym ładowaniu akumulatora.

Gry dla systemów Android i Windows
Windows i Android to najpopularniejsze platformy komputerowe na świecie. Wokół obu z nich rozwinął się ogromny ekosystem deweloperów oprogramowania. Mimo, że żadna z nich nie została zaprojektowana specjalnie do gier, obie otwarte platformy przyciągnęły miliony graczy. Konstrukcja urządzenia Projekt SHIELD umożliwia granie w gry dla systemów Android i Windows w nowy, ekscytujący sposób.

Urządzenie może natychmiast pobrać wszystkie gry dla systemu Android, w tym specjalnie zoptymalizowane tytuły dostępne w sklepie NVIDIA TegraZone™, z którego pobrano już łącznie ponad 6 milionów pozycji. SHIELD funkcjonuje też jako bezprzewodowy odbiornik do gier z umieszczonego w pobliżu komputera PC, wyposażonego w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 650 lub lepszą.

Konsolowy kontroler
Ergonomiczny kontroler wbudowany w Projekt SHIELD został stworzony dla graczy, którzy wymagają doskonałej kontroli i precyzji sterowania.

Wyświetlacz dostosowany do ludzkiego oka
Wbudowany w Projekt SHIELD pięciocalowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości HD 1280x720 i gęstości 294 punktów na cal (dpi) jest dostosowany do percepcji ludzkiego oka. Oprócz tego procesor Tegra 4 został wyposażony w technologię Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk jest szybsza i bardziej dokładna niż w przypadku standardowych wyświetlaczy dotykowych.

Dostrojony dźwięk i system głośnikowy Bass Reflex
Bogaty i głęboki dźwięk jest niezbędny każdemu graczowi, który chce w pełni zagłębić się w świecie gry. Projekt SHIELD zapewnia wierność i dynamikę odtwarzanego dźwięku, którego próżno szukać w innych urządzeniach przenośnych. Specjalnie dobrane głośniki w obudowach bass-reflex i dostrojony system audio umożliwia uzyskanie dwukrotnie niższych częstotliwości niż podobne rozwiązania w laptopach wysokiej klasy.

Projekt SHIELD może również korzystać z takich aplikacji dla systemu Android jak Hulu, Netflix czy Slacker Radio, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać filmy i słuchać muzyki gdziekolwiek zechcą, bez drogich i nieporęcznych głośników.

Wsparcie wiodących deweloperów gier
Czołowi twórcy gier wyrazili już silne zainteresowanie Projektem SHIELD.

Yves Guillemot, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Ubisoft, powiedział: „Ubisoft zawsze żywo interesuje się nowymi platformami sprzętowymi. Projekt SHIELD to obiecująca platforma, która zapewni graczom mobilnym i komputerowym całkowicie nowe wrażenia płynące z gier. Możliwość zagrania w pecetową wersję gry Assassin's Creed III jest doskonałym przykładem innowacyjności nowego urządzenia, a także wynikiem długotrwałej współpracy studia Ubisoft z firmą NVIDIA.”

Mark Rein, wiceprezes i współzałożyciel firmy Epic Games, powiedział: „Dzięki Projektowi SHIELD, NVIDIA zapewnia bezkompromisową rozrywkę i wysoką jakość gier na urządzeniach mobilnych. Atrakcyjne wizualnie gry, takie jak ‘Real Boxing’ czy ‘Hawken’, wykorzystujące silnik Unreal Engine, wyglądają wręcz fantastycznie na nowym urządzeniu. To tylko początek. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, co jeszcze osiągną programiści pracujący z silnikiem Unreal Engine, skoro mają do dyspozycji tak wiele mocy w tak niewielkim opakowaniu.”

Bill Wagner, dyrektor ds. produkcji w firmie Meteor Entertainment, powiedział: „Nasza firma powstała dzięki otwartości platformy PC. Dlatego bardzo podoba nam się otwartość Projektu SHIELD oraz elastyczność, jaką zapewnia graczom na całym świecie. Projekt SHIELD daje nam możliwość zaoferowania wspaniałej gry typu free-to-play jaką jest 'Hawken', użytkownikom grającym na urządzeniach przenośnych.”

Więcej informacji można znaleźć na stronie shield.nvidia.com.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (NASDAQ: NVDA) uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej, konstruując w 1999 roku układ GPU. Obecnie jej procesory stosowane są w szerokim zakresie urządzeń od smartfonów, aż po superkomputery. Procesory mobilne NVIDIA wykorzystywane są w telefonach komórkowych, tabletach i systemach informacyjno-rozrywkowych w motoryzacji. Gracze PC polegają na układach GPU, ciesząc się możliwością obcowania ze światami oferującymi spektakularne i porywające wrażenia. Profesjonaliści wykorzystują je do tworzenia grafiki 3D i efektów wizualnych w filmach oraz projektowania wszystkiego od kijów golfowych, aż po samoloty odrzutowe Jumbo Jet. Natomiast badacze stosują układy GPU, aby przesuwać granice nauki dzięki obliczeniom o wysokiej wydajności. Firma posiada ponad 5000 ogólnoświatowych patentów, włączając te dotyczące fundamentalnych kwestii nowoczesnych technologii obliczeniowych. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź stronę www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym wydajność, wpływ i korzyści wynikające z zastosowania Projektu SHIELD oraz wpływy patentów firmy na nowoczesne komputery są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 28 października 2012 r. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2013 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, GeForce, Tegra oraz PRISM są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.