Nowości

Technologia NVIDIA Maximus czyni inicjatywę “Design Clinic” sukcesem firmy CLEAT Inc.

Firma CLEAT Inc., zlokalizowana w Tokio, specjalizuje się w świadczeniu usług z dziedziny komputerowej grafiki 3D (3D CG). Firma zdała sobie sprawę z tego, że aby sprostać rosnącym wymaganiom ze strony klienta konieczna jest redukcja czasu potrzebnego na przeprowadzenie renderowania zachowując jednocześnie wysoką jakość grafiki.

Kensuke Yamashita
Kensuke Yamashita,
prezes i dyrektor generalny, CLEAT Inc.

Kensuke Yamashita założył firmę CLEAT Inc. w 1990 roku, aby wykorzystać doświadczenie, jakie zdobył pracując jako projektant w dziale Badań i Rozwoju firmy Honda Co, Ltd. Przez ponad 21 lat firma wykonywała projekty dla wielu największych klientów włączając w to: Giant, producenta sportowych rowerów światowej klasy, NIKE Japan oraz SQUARE (SQUARE ENIX).

Firma CLEAT jest liderem w dziedzinie tworzenia i prezentacji komputerowych wizualizacji 3D produktów dla celów marketingowych. Jednak w czasie obecnego światowego kryzysu ekonomicznego, konkurenci przyjęli ofensywną strategię we wszystkich dziedzinach, wykorzystując wielkoskalowe działania i niskie ceny stawiają coraz większe wyzwania przed CLEAT. W tych okolicznościach Kensuke Yamashita, prezes CLEAT Inc., zapoczątkował “Design Clinic,” inicjatywę wykorzystującą 3D CG.

Inicjatywa oferowana jest przez producenta jako dodatek w procesie rozwoju produktu, co z historycznego punktu widzenia jest trudne do osiągnięcia w przypadku dużych firm produkcyjnych i wydawców. Jednak jako były projektant przemysłowy, pan Yamashita posiadał duże doświadczenie i sporo kontaktów w tej dziedzinie, co pomogło dotrzeć firmie CLEAT do klientów.

„Zapewniamy naszym klientom usługi konsultantów, którzy rozwijają metodologię pozwalającą tworzyć lepszy projekt produktu, co może być przewagą konkurencyjną," powiedział Yamashita. „Takie podejście trafia do klientów, którzy próbują wybić się ponad konkurencję. Nie mogli oni sobie jednak pozwolić na wydłużenie czasu dostawy, nawet jeśli dzięki temu ulepszona zostałaby metodologia projektu. Po prezentacji inicjatywy Design Clinic, producenci zaczęli wymagać większej precyzji i prędkości.”

Niedawne pojawienie się stacji roboczych HP Z800 wykorzystujących technologię NVIDIA Maximus stało się świetną okazją dla firmy CLEAT, aby akcelerować swoje rozwiązanie Design Clinic.

WYZWANIE

Poszukiwanie odpowiednich narzędzi do akceleracji

CLEAT
Zdjęcie publikowane za zgodą firmy CLEAT, projekt 3D przygotowany przez Jiro Katayama;
Wizualizacja CGI wyreżyserowana przez Takuma Hashimoto (CLEAT); projekt CGI wykonany przez Shunsuke Nakauchi (CLEAT)

W 2000 roku firma CLEAT zaczęła otrzymywać od producentów prośby o porady w zakresie wykorzystania 3D CAD w projektowaniu przemysłowym. Pan Yamashita początkowo udzielał takich porad bezpłatnie, jednak w końcu zapotrzebowanie to przerodziło się w wyspecjalizowaną branżę konsultingową. Dzisiaj jest ona podstawową częścią działalności firmy.

„Przekształcamy wyobrażenia ukształtowane w umysłach naszych klientów w obrazy, co nazywamy ‘ilustracją wyobrażeń’, powiedział Yamashita. „To jest właśnie sedno naszej działalności w ramach Design Clinic.”

W 2004 roku, po przemówieniu pana Yamashita podczas publicznego forum, firma CLEAT i jej Design Clinic nawiązała współpracę z Yamaha Motor Co., Ltd. W tym czasie Yamaha poszukiwała konkurencyjnej przewagi na rynku Europejskim. Konkurencja rosła, a Design Clinic – pomysł firmy CLEAT zaczął wywoływać zainteresowanie. Yamashita przypuszczał, że uwagę klientów poszukujących dużych motocykli tak samo może przykuwać atrakcyjny wygląd produktu, co jego jakość.

„Wcześniej producenci koncentrowali się na jakości, koszcie i dostawie. Dzisiaj, kiedy wydajność i jakość traktuje się jako towar, emocje stały się istotnym czynnikiem w procesie zakupu," stwierdził.

Firma Yamaha zaczęła angażować się w usługi Design Clinic firmy CLEAT. Zespół CLEAT zmierzył się z wieloma wyzwaniami w procesie produkcji wysokiej jakości grafik 3D, wywołujących emocje i odzwierciedlających cechy, które konsumenci postrzegają za 'konieczne' badając rynek. Największym pojedynczym wyzwaniem z jakim firma CLEAT musiała się zmierzyć wykonując pracę dla Yamahy był długi czas renderowania, który praktycznie uniemożliwiał przeprowadzanie weryfikacji. Yamaha chciała mieć możliwość oceny kształtu i koloru produktu w czasie rzeczywistym, podobnie dla firmy CLEAT konieczne było urozmaicanie i wprowadzanie zmian tych cech w czasie rzeczywistym oraz obrót produktu o 360 stopni by ocenić wszystkie jego strony. W przeciwieństwie do prac marketingowych/reklamowych, które mogą być renderowane w tle, prace związane z produkcją wymagają przetwarzania niemalże w czasie rzeczywistym. „To było proste,” powiedział Yamashita. „Potrzebowaliśmy narzędzi, które przyspieszą naszą pracę i pozwolą zachować jej jakość.”

ROZWIĄZANIE

CLEAT

Redukcja czasu renderowania i zwiększenie jakości obrazu dzięki technologii NVIDIA Maximus

W październiku 2011 firma CLEAT zainstalowała stację roboczą HP Z800 z technologią NVIDIA® Maximus™. Konfiguracja NVIDIA Maximus stacji HP Z800 firmy CLEAT składa się z profesjonalnej karty graficznej NVIDIA Quadro® 6000® segmentu ultra high-end i towarzyszącego procesora NVIDIA Tesla™ C2075. Firma wykorzystuje pakiet oprogramowania Autodesk 3ds Max 2012 Subscription Advantage Pack, który zawiera aplikację ActiveShade do renderowania w czasie rzeczywistym, wykorzystującą oprogramowanie renderujące NVIDIA iray®. Dzięki tym nowym narzędziom firma była w stanie dostarczać grafikę 3D wysokiej jakości i jednocześnie zredukować czas renderowania z 10 minut do 30 sekund.

CLEAT

„Zmiana koloru koła zabierała naszej poprzedniej stacji roboczej około 10 minut. W nowym środowisku NVIDIA Maximus, iray działa płynnie i z dużą prędkościa, usprawniając nasz przepływ pracy. Proces renderowania trwa około 30 sekund, poziom przyspieszenia jest przytłaczający,” zauważa Yamashita.

EFEKT

„Zanim wykorzystaliśmy technologię NVIDIA Maximus, wyprodukowanie i renderowanie filmu, w którym produkt mógł być obracany o 360 stopni było całonocną pracą. „Teraz możemy wykonać cały film w 30 minut.”

„Najważniejszą częścią naszej pracy jest wyrażenie atmosfery wokół produktów. Nasza poprzednia technologia pozwalała na stały podgląd, ale jakość nie była satysfakcjonująca i nie wyrażała odpowiedniego nastroju. Technologia NVIDIA Maximus wreszcie udostępniła nam zarówno jakość, jak i prędkość niezbędną by osiągnąć zamierzone rezultaty.”

Technologia NVIDIA Maximus pozwoliła również firmie CLEAT ulepszyć wrażenia innych klientów, którzy wykorzystują tablety do oglądania zdjęć i filmów obiektów pod różnym kątem, by testować je podczas badań. Gdy renderowanie wykonywane było z wykorzystaniem poprzedniej stacji roboczej firmy CLEAT, na obraz trzeba było czekać dwie do trzech minut. Obecnie wykorzystując technologię NVIDIA Maximus zabiera to 30 sekund. Ponadto ponieważ stację roboczą można używać do wykonywania także innych zadań w trakcie renderowania, całkowity czas może być wykorzystany efektywniej.

Stabilne, bezstresowe środowisko pracy

Shunsuke Nakauchi jest artystą kreatywnym w firmie CLEAT, który dowodzi produkcją wizualizacji produktu na potrzeby reklamy i badań rynku. „Często proszono mnie o rozpoczęcie pracy nad kolejnym projektem w czasie gdy moja stacja robocza przeprowadzała proces renderowania. Dzięki technologii NVIDIA MAXIMUS, stacja robocza może obecnie wykonywać rendering i przygotowywać kolejny projekt w tym samym czasie. Oznacza to, że mogę teraz pracować szybciej i efektywniej niż dotychczas. To wspaniale dla mnie i ostatecznie dla naszych klientów.”

CLEAT
Shunsuke Nakauchi, CLEAT Inc.

Zanim firma CLEAT zainstalowała stacje robocze HP Z800 z technologią NVIDIA Maximus, pan Nakauchi wykonywał swoją pracę wykorzystując równocześnie dwie stacje robocze poprzez serwerowe połączenie: jedną do renderowania sceny, a drugą do edycji oryginalnych danych do renderowania. Dwie stacje robocze wymagają współdzielenia danych, co oznacza wielokrotne wysyłanie i pobieranie danych – uciążliwy i czasochłonny proces. Nowe systemy firmy CLEAT oparte na technologii NVIDIA Maximus wyeliminowały ten proces, ponieważ cała praca może być wykonana przez pojedynczą stację roboczą.

„Wyeliminowaliśmy stres wynikający z pracy z dwoma połączonymi zbiorami danych o rozmiarze wynoszącym ponad 1 GB w trakcie gdy wykonywany jest rendering sceny,” powiedział Nakauchi. „Ogromnie wzrosła również prędkość odczytu i zapisu danych. „Zanim pracowaliśmy wykorzystując system NVIDIA Maximus prędkość renderowania wyraźnie spadała gdy dane przekraczały rozmiar 1 GB, teraz to już nie problem."

Nakauchi podsumował, “dzięki stacji roboczej HP Z800 z technologią NVIDIA Maximus oraz oprogramowaniu Autodesk 3ds Max 2012 z narzędziem NVIDIA iray, mogę wykonywać swoją pracę wyświetlając wszystko z teksturalną jakością – czego nie mogłem osiągnąć wcześniej bez błędów systemu. Czas potrzebny na przeprowadzenie renderowania zmniejszył się tak bardzo, że nie wyobrażam sobie nawet powrotu do pracy ze stacją roboczą bez technologii NVIDIA Maximus.”

Nowa i innowacyjna idea, „łączony CAD”

Firma CLEAT Inc. pracuje obecnie nad “łączonym CAD,” nowej usłudze, która spełnia rolę mostu łączącego inżynierię, projektowanie i punkty sprzedaży. Pozwoli to firmie CLEAT i jej klientom wyświetlać te same obrazy w tym samym czasie, z możliwością zmiany kolorów i obserwacji pod różnymi kątami. Ich stacje robocze HP Z800 wykorzystujące technologię NVIDIA Maximus pełnią aktywną rolę w tym projekcie.

Przed wprowadzeniem technologii NVIDIA Maximus, proces projektowania trwał wiele godzin, a wprowadzanie zmian zwiększających całkowitą jakość oraz satysfakcję klientów jeszcze bardziej wydłużało terminy projektu - powodując większe koszty klienta. Wprowadzając środowisko produkcyjne oparte na technologii NVIDIA Maximus, firma CLEAT poprawiła swoje możliwości w zakresie obsługi klienta oraz zdolności produkcyjne i obecnie planuje rozszerzyć swoją działalność.

Pan Yamashita podsumował, “obecnie możemy zmniejszyć opłaty naliczane naszym klientom, ponieważ środowisko produkcyjne oparte na technologii NVIDIA Maximus drastycznie skróciło czas potrzebny na przeprowadzenie renderowania. Niższe koszty pozwalają naszym klientom składać więcej zleceń i uzyskać najwierniejsze, najlepsze obrazy, które odpowiadają ich potrzebom – szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.”

CLEAT Inc. 1

CLEAT Inc. 2

CLEAT Inc. 3

CLEAT Inc. 4