Nowości

Relacja CNN w noc wyborczą odnosi przytłaczające zwycięstwo z NVIDIA Quadro

 
 

Szukając nieustannie czegoś, co zapewni im przewagę w niezwykle konkurencyjnej branży wiadomości TV, sieci telewizyjne dają z siebie wszystko w swoich programach w noc wyborczą. Zdają sobie one sprawę z tego, że wiadomości TV ogląda wówczas więcej ludzi niż zwykle, dlatego podkręcają swoją ramówkę poświęconą głosowaniu w celu przyciągnięcia widzów i zrobienia na nich wrażenia. Sieci mają nadzieję, że stosując przykuwającą wzrok grafikę 3D w celu dostarczenia potrzebnych głosującym informacji, by mogli oni śledzić główne wyścigi pomiędzy kandydatami i wynikające z nich konsekwencje, uczynią zainteresowane osoby regularnymi widzami ramówki danego kanału przez cały rok.

CNN

Dla potrzeb obsługi wyborów 2010 w Stanach Zjednoczonych telewizja CNN zatrudniła niezależnego producenta Jasona W. Odella i zleciła mu zadanie kierowania tworzeniem ambitnej wirtualnej scenografii 3D, napędzanej przez NVIDIA Quadro. To funkcjonujące na żywo środowisko nazwane Macierzą Wyborczą CNN (CNN Election Matrix) prezentowało rezultaty wyborów i inne związane z polityką dane w wyjątkowo atrakcyjnym formacie 3D. Odell dobrze zna CNN i ma doświadczenie w produkcji nowatorskich programów telewizji cyfrowej. Prowadził w 2008 roku zespół wyborczy CNN odpowiedzialny za imponującą „ścianę danych” (Data Wall) tej sieci oraz za pierwszy zrealizowany na żywo hologram 3D wykorzystany w programie telewizyjnym – powodował on, że obraz zdalnego rozmówcy był wymiarowo zgodny z warunkami w studiu i prezentował się tak, jakby się w nim fizycznie znajdował.

Macierz Wyborcza CNN oparta na stacjach graficznych 3D napędzanych przez NVIDIA Quadro oraz oprogramowaniu Vizrt umożliwiła prezenterom sieci łatwą interakcję z danymi statystycznymi i informacjami zbieranymi przez ankieterów. Wyświetlanie danych, którym sterował John King posługujący się ekranami dotykowymi oraz Ali Velshi przy użyciu komputera typu tablet, pomagało widzom być na bieżąco z aktualnym stanem najbardziej konkurencyjnych i emocjonujących wyścigów do Senatu i Białego Domu.

David Bohrman, starszy wiceprezes i szef waszyngtońskiego biura CNN, powiedział w wywiadzie opublikowanym przez TV Newser tuż przed wyborami 2010: „Bierzemy możliwości Ściany Danych i je czterokrotnie zwiększamy w celu relacjonowania wydarzeń najczytelniej jak potrafimy. Widzowie są gotowi na bogaty zestaw związanych z wyborami dań, a z arsenałem technologii telewizyjnych i online CNN wraz z towarzyszącą mu ‘Najlepszą Ekipą Polityczną’ zaserwujemy w noc wyborczą niezrównane wrażenia.”

CNN

Tworzenie Macierzy Wyborczej CNN
Aby stworzyć środowisko Macierzy Wyborczej CNN, Odell z zespołem musieli zmodernizować istniejące Studio 51 o powierzchni 5000 stóp kwadratowych należące do telewizji CNN, zastępując tradycyjną scenografię i oświetlenie nowymi systemami śledzenia kamer.

„Technologia śledzenia kamer stanowiła fundament nowego środowiska, ponieważ jeśli tylko możesz dobrze odczytywać ich bieżące parametry działania, jesteś w stanie zrobić wiele interesujących rzeczy,” mówi Odell. „Zadanie wyposażenia planu telewizyjnego CNN w system śledzenia kamer było trudne. Zdecydowaliśmy się ostatecznie na wykorzystanie technologii przechwytywania (rejestracji) ruchu Motion Analysis, ponieważ mogła ona pokryć największy obszar i była najprostszym sposobem na modernizację znajdującego się już tam sprzętu.”

Należące do CNN Studio 51 zostało wyposażone w 48 kamer pomiarowych, które przekształciły je w wirtualny plan telewizyjny. Postawiono w nim zielony ekran o wymiarach 10 x 20 stóp (ok. 3 x 6 metrów) oraz dwa plazmowe ekrany dotykowe Perceptive Pixel obsługujące technologię wielodotykową, zamontowane pionowo w ścianie. Silnik graficzny dla Macierzy Wyborczej CNN dostarczył wieloletni partner CNN w zakresie technologii graficznych – firma Vizrt. Silnik ten korzystał z Cyfrowego Potoku Wideo NVIDIA Quadro oraz jednostek GPU Quadro. System umożliwiał wyświetlanie dotyczących głosowania danych w postaci pokolorowanych bloków, które wynurzały się z podłogi.

Macierz Wyborcza CNN współpracowała w noc wyborów 2010 z sześcioma znajdującymi się w studiu śledzonymi kamerami. Sygnał wideo z tych kamer przesyłany był do systemu Vizrt opartego na sprzęcie NVIDIA Quadro, a dane z systemu śledzenia kamer Motion Analysis trafiały do oprogramowania VizIO. Wszystkie te dane telemetryczne przekazywane były do sześciu silników VizEngine (po jednym silniku na kamerę), które kontrolowały każdy aspekt działania kamer: nastawienie obiektywu, ogniskową, najazdy i odjazdy, położenie i orientację w studiu itp.

Silniki VizEngine napędzane przez Quadro renderowały każdą ze scen z uwzględnieniem poprawnej perspektywy. Moduł kluczowania chromatycznego Vizrt (Chromakeyer), wykorzystujący technologię programów cieniujących (tzw. shaderów) NVIDIA, nakładał grafikę na zieloną ścianę z zamontowanymi ekranami dotykowymi, podczas gdy w przypadku elementów znajdujących się z przodu planu stosowane było kluczowanie liniowe.

Składanie wszystkiego ze sobą w czasie rzeczywistym
CNN „Największym problemem było sprawienie, by to skomplikowane środowisko działało w czasie rzeczywistym,” stwierdza Odell. „Ujrzenie grafiki obrazującej wyniki sondaży exit polls na środku pomieszczenia oraz na ścianie z ekranem dotykowym w tle, na żywo i jednocześnie, wymagało mnóstwa wielokątów. Na szczęście Cyfrowy Potok Wideo Quadro rozwiązał dla nas ten problem.”

Cyfrowy Potok Wideo Quadro jest jedynym w branży akcelerowanym przez GPU rozwiązaniem umożliwiającym w czasie rzeczywistym przechwytywanie, przetwarzanie i dostarczanie materiału wideo o wysokiej rozdzielczości w środowiskach dedykowanych tworzeniu i emisji standardowego oraz trójwymiarowego wideo. Jest to na dodatek jedyna platforma udostępniająca do czterech wejść wideo HD-SDI i dwóch wyjść wideo HD-SDI na każdą jednostkę GPU, gwarantując zarazem pełen dostęp do mocy obliczeniowej GPU dla potrzeb przetwarzania grafiki. Ponieważ Cyfrowy Potok Wideo może pobierać grafikę bezpośrednio z karty graficznej i wysyłać ją w postaci sygnału SDI, bez potrzeby przechodzenia przez wewnętrzną magistralę komputera PC, pozwala pominąć cały krok procesu.

„Nie bylibyśmy w stanie stworzyć Macierzy Wyborczej CNN bez technologii NVIDIA Quadro. Nikt inny nie ma w ofercie potoku łączącego tak wszystko ze sobą,” mówi Odell.

Sieć CNN liczyła także na solidność NVIDIA jako na gwarancję tego, że wszystko będzie funkcjonować poprawnie. Zespół zakończył pracę nad dynamicznym środowiskiem Macierzy Wyborczej CNN tuż przed rozpoczęciem emisji programu, dlatego też musieli zaufać, że technologia NVIDIA będzie działać niezawodnie – i tak właśnie było. Produkcja programu na żywo przebiegała bez najmniejszych problemów.

„Cyfrowy Potok Wideo Quadro ma decydujące znaczenie z dwóch powodów,” mówi Gerhard Lang, szef działu inżynieryjnego w Vizrt. „Pierwszym są wprowadzane przezeń małe opóźnienia, co jest ważne, bo dzięki temu operatorzy kamer patrzący na nakładaną grafikę nie oglądają obrazu, który nie nadąża za bieżącą akcją – a jest to ogromnie dezorientujące.”

„Jeszcze ważniejsza jest jednak ilość czasu dostępnego na czysty rendering, gdy używa się systemu,” kontynuuje Lang. „Cyfrowy Potok Wideo Quadro zabiera tylko 2,3 milisekundy na pole na cały proces transferu wideo, od wejścia sygnału aż po jego wyjście. Nawet przy dziewięciu cyklach renderowania w Vizrt dla wprowadzenia tych efektów w ciągu 16,7 milisekund czasu przetwarzania przypadającego na ramkę obrazu nadawanego z częstotliwością 60 Hz, pozwala to nadal na poświęcenie większej ilości czasu na renderowanie bardziej skomplikowanej grafiki i stosowanie dodatkowych efektów, czyniąc w rezultacie finalną grafikę bardziej realistyczną. Technologia NVIDIA Quadro oraz wyższa wydajność dostępna dla projektantów przynoszą ostatecznie skutek w postaci większej kreatywności.”

Ilustracje dzięki uprzejmości Jasona Odella



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn