Nowości

NVIDIA Maximus w ostatniej chwili rozładowuje stres wśród pracowników Dawnrunner Productions podczas ceremonii wręczenia nagród na Konferencji Twórców Gier (GDC).
game-developers-choice-awards.jpg

W dzisiejszych czasach bycie nowatorskim stanowi dla najbardziej kreatywnych filmowców wykorzystujących technologię cyfrową nieodłączną część ich pracy. Trafny przykład Dawnrunner Productions to niewielka firma produkcyjna z okolic Zatoki San Francisco , znana z produkcji filmów zauważanych na festiwalach, a także z grafik ruchowych towarzyszących rozdaniom nagród, innowacyjnych reklam, materiałów audiowizualnych dla korporacji czy teledysków wideo. Dawnrunner ma również misję pobudzenia i rewitalizacji przemysłu filmowego w rejonie Zatoki

W czasie 4 ostatnich lat firma Dawnrunner wyznaczana była do tworzenia prestiżowych grafik 3-D typu „eye candy” przeznaczonych na ekrany kin i tworzących nastrój oraz tło podczas ceremonii wręczania nagród na konferencji GDC (the Game Developers Conference), w tym Nagród Twórców Gier oraz Nagród Niezależnego Festiwalu Gier (the Independent Game Festival). Te głośne i emocjonujące wydarzenia, honorujące pracę najlepszych z najlepszych w dziedzinie gier wideo, wymagają grafik wideo zaskakujących pod względem kreatywności i technologii tak samo jak wyjątkowe prace nominowanych do nagród.

Jak mówi Geoff Peck, wiceprezes do spraw technologicznych w Dawnrunner odpowiedzialny za efekty techniczne i specjalne studia: „Każdy kolejny rok na ceremonii rozdania nagród GDC pokazuje, że przekraczamy granice, tworząc rzeczy coraz bardziej zaawansowane i jeszcze odważniejsze. W przeddzień pokazu w 2012 roku rzucono nam kłody pod nogi, co groziło zachwianiem całej produkcji. Ocaliła nas jednak platforma NVIDIA®Maximus.

WYZWANIE

Na gali wręczenia nagród GDC w roku 2012 stworzone przez Dawnrunner ruchome grafiki 3-D, zawierające klipy z nominowanych gier, miały być wyświetlane na okrągłym ekranie o 32-calowej średnicy, wykonanym z oświetlenia LED. Firma Dawnrunner określiła temat tego roku „Płynny metal” jako inspirowany muzyką Pink-Floyd’ów wizualny świat, obrazujący post-apokaliptyczny krajobraz z piorunami i jasnymi błyskami i w którym woda zamieniła się w płynny metal.

Studio Dawnrunner, by stworzyć do tego celu wideo grafiki 3-D, spędziło cały miesiąc na pracy opartej na wykonywanych sekwencyjnie i liniowo etapach, wykorzystując trzy główne aplikacje: 3D Studio Max do tworzenia i renderowania modeli 3D; (wersja Adobe Creative Suite 5.5) do cyfrowej obróbki i kompozycji, oraz (również wersja Creative Suite 5.5) do ostatecznej edycji całości (w tym trailerów do nominowanych gier oraz innych klipów wideo).

Jak dodaje Peck: „Zbudowaliśmy ogromny system do renderowania, aby wspomóc nasze starania i podczas tworzenia dla GDC bardzo zaawansowanego wydarzenia wizualnego oparliśmy wszystko na mocy przetwarzania. Nawet z tym systemem, przetwarzającym materiał wcześniej już zrenderowany, oznaczało to ponowne opracowanie sceny, naciskanie guzika i trzygodzinne oczekiwanie na nowy wynik renderowania ze świadomością, że jeśli zmiany będą nieodpowiednie, to nie wystarczy czasu, by wykonać zadanie jeszcze raz.

W przeszłości firma Dawnrunner dzieliła dwugodzinną graficzną pracę 3D na krótkie zapętlone segmenty z przejściem między nimi. Jak opowiada James Fox, właściciel firmy Dawnrunner, dyrektor i siła kreatywna stojąca za wszystkim, co to studio produkuje: „W tym roku UBM TechWeb, producent ceremonii GDC i nasz klient dla tego projektu, poprosił, abyśmy dokonali pre-renderowania całości. Oznaczało to bardzo intensywny proces renderowania, którego wynikiem był jeden gigantyczny dwugodzinny plik.”

W noc przed rozdaniem nagród, studio Dawnrunner miało pierwszą okazję do wyświetlenia swoich wyrenderowanych grafik wideo na dostępnym na miejscy projektorze.

Peck tak komentuje tamte wydarzenia: „Ku naszemu przerażeniu, dostrzegliśmy dziwną techniczną anomalię. Róźnice między formatami powodowały rozbieżność w naszych obrazach. Dlatego wszystko wyświetlało się jako trochę za duże dla 32-calowego okrągłego ekranu.

Chodziło o czysto techniczny problem, który oznaczał, że będziemy musieli zrenderować wszystko tam na miejscu."

Dodatkowo, przedstawiciele UBM TechWeb zorientowali się, że czcionka, jaką zaaprobowali dla tekstu pojawiającego się wraz z wideo grafikami firmy Dawnrunner, nie wyglądała dobrze, kiedy wyświetlane litery miały 8 stóp wysokości.

Tekst także musiał zostać poprawiony.

Jak komentuje Peck: „Wydawało się, że zmiana czcionki dla w pełni wyrenderowanej dwugodzinnej prezentacji była jak zmiana czcionki w pokazie slajdów w Power Poincie. W przeddzień ceremonii o godzinie 17 zderzyliśmy się z prawdziwym koszmarem.

Przeprowadzenie renderowania na czas, na potrzeby całej ceremonii przy wykorzystaniu sprzętu, którym dysponowaliśmy, było matematycznie niemożliwe.

Zaczęliśmy wyznaczać priorytety, decydując, na co będziemy mieć czas, a co będziemy musieli poświęcić.

ROZWIĄZANIE

Fox tak relacjonuje wydarzenia tego dnia: „Kiedy usłyszeliśmy o zmianach potrzebnych do wykonania w ostatnim momencie, wpadliśmy w panikę. Myśleliśmy, że będziemy musieli rozmontować naszą system renderowania, zapakować go i przywieźć za kulisy ceremonii GDC, po czym złożyć ponownie, nastawić wszystko i po prostu spróbować zrenderować tyle, ile będzie to możliwe."

Wtedy Geoff Peck wpadł na pomysł. Kilka tygodni wcześniej, firma Dawnrunner otrzymała nowy system NVIDIA Maximus, który właśnie zaczął być testowany na roboczej stacjiDell Precision T7500. System Maximus stanowi milowy krok naprzód w dziedzinie produkcji mediów cyfrowych, umożliwiając stacji roboczej nastawionej na jeden generalny cel nie tylko natychmiastowe wyrenderowanie złożonych scen (dzięki jednostce GPU ), ale także mocy przetwarzania równoległego zintegrowanego procesora do jednoczesnego wykonywania wielu złożonych obliczeniowo zadań

Peck i Fox sprowadzili na Konferencję GDC swój nowy system Maximus, „aby się nim pobawić i go przetestować w razie wolnego czasu podczas ceremonii”, jak powiedział Peck.

"Geoff powiedział „Spróbujmy dokonać zmian za kulisami z wykorzystaniem systemu Maximus” - wspomina Fox.

Dodaje również: „Znaliśmy system NVIDIA na tyle dobrze, że wiedzieliśmy, że to może się udać, a nie mieliśmy innego wyboru jak tylko go wypróbować.”

System Maximus został tak nastawiony, aby proces przetwarzania danych został rozdzielony między trzy aplikacje: 3D Studio Max i After Effects dzielących moc jednostki GPU Quadro oraz Premiere Pro, wykorzystującym przede wszystkim kartę Tesla.

EFEKT

Jak wspomina Fox: „Brak mi słów, aby opisać nasze rozemocjonowanie na wiadomość, czego jest w stanie dokonać platforma Maximus i naszą wdzięczność, że mieliśmy ją ze sobą tamtego wieczoru. Wszystko zadziałało bez zarzutu. Nie pojawiły się żadne wady czy usterki, a proces przetwarzania był doskonale zrównoważony. I o dziwo, nagle mogliśmy zacząć pracować w czasie rzeczywistym.”

Peck nastawił za kulisami system Maximus, który zaczął dokonywać stosowne zmiany, a te wprowadzane były bezpośrednio do systemu projekcji. Rezultaty były niemalże natychmiastowo widoczne na ekranie wykorzystanym podczas ceremonii. System ten zdołał wykorzystać 3D Studio Max wraz z narzędziem Iray do wprowadzenia zmian potrzebnych w kompozycji i formacie; renderować w czasie rzeczywistym i przekazywać rezultaty do aplikacji After Effect, po czym znowu renderować, aby szybko powrócić do 3D Studio Max w celu zainicjowania zmian w następnej części pokazu. Możliwa była również jednoczesna edycja w aplikacji Premiere Pro. Wszystko to działo się w tym samym czasie.

Jak mówi Peck: „Z racji tego, że renderowanie odbywało się w czasie rzeczywistym, od razu wiedzieliśmy czy zmiany, które wprowadzaliśmy były właściwe i że ponowne ich wprowadzanie nie będzie konieczne. W parę minut zdołaliśmy wyrenderować to, na co potrzebowalibyśmy wiele godzin przy użyciu pierwotnych narzędzi.

Peck ocenił, że dokonanie wszystkich potrzebnych zmian przy pierwotnym planie zajęłoby od dwóch do trzech dni i wymagałoby wracania od końca do początku zmian, ponownego renderowania materiału, jego sprawdzania i ewentualnego ulepszania. Przy oryginalnym założeniu, aby sprostać terminom ceremonii musielibyśmy redukować potrzebne zmiany I nawet wtedy nie byłoby czasu na ich przetestowanie.

Firma Dawnrunner dokonała odpowiednich zmian, ulepszeń i testów z wystarczającą nawiązką czasu, którą Peck, spędzający w przeszłości noc poprzedzającą wydarzenia GDC na miejscu ceremonii w celu wprowadzenia ostatnich poprawek przed występem na żywo, tym razem wykorzystał, aby dobrze się wyspać. Jak twierdzi: „ W tym roku dokonaliśmy 10 razy więcej zmian niż w przeszłości, a dzięki systemowi Maximus było to 10 razy łatwiejsze do osiągnięcia."

Jako że wszystko zostało perfekcyjnie ulepszone i wcześniej przetestowane, załoga firmy Dawnrunner mogła się zrelaksować i dobrze się bawić podczas samej ceremonii. Peck dodaje także, że „Po raz pierwszy, nie oglądaliśmy ostatecznej produkcji, zaciskając kciuki czy obgryzając paznokcie, licząc przy tym, że nic nie zostało pominięte, a wieczorem podczas wydarzenia na żywo wszystko pójdzie gładko.”

Dodatkowo, UBM TechWeb, klient firmy Dawnrunner, również dostrzegł wszystkie zmiany w miarę, jak były one wprowadzane i potwierdził, że wszystko zostało poprawnie wykonane. Jak twierdzi Fox: „To również ich uspokaja, a pewność jaką zaprezentowaliśmy podczas wydarzenia, zapewni nam przyszłe kontrakty z tą firmą. Ogólny sukces całego wydarzenia otwiera nowe, biznesowe koneksje również z innymi firmami. Liczymy, że nasza zręczność przełoży się na tyle dodatkowej pracy dla Dawnrunner, że koszty systemu Maximus zwrócą się 10-krotnie.”

Wykorzystanie systemu Maximus i odkrycie jego możliwości w desperackim momencie przekonało firmę Dawnrunner, że ta technologia będzie nieocenionym atutem w przyszłości.

Jak mówi Fox: „ Jesteśmy przede wszystkim filmowcami i pragniemy, aby historie, które tworzymy ujrzały światło dzienne. W 99,98 procentach projektów zrealizowanych przez nas w przeszłości, byliśmy zmuszeni to poświęceń w obrębie naszych kreatywnych pomysłów ze względu na ograniczenia w renderwoaniu. Małe firmy takie jak nasza nie mogą pozwolić sobie na poświęcenia w kreatywności. Wierzymy, że system Maximus działa na naszą korzyść w sensie kreatywnym i biznesowym.”

Dodaje również: „Jednym z podstawowych naszych celów jest pomoc w rozwoju przemysłu filmowego z rejonie Zatoki.”

System Maximus w firmie Dawnrunner oraz w rękach kilku innych małych studio zaskoczy cię jakością prac, jakie zaczną powstawać w rejonie San Francisco.”