Nowości

Technologia NVIDIA Maximus wprowadza radykalne zmiany w pracy i życiu założyciela firmy Digital Spatula
ESPN

Podczas startu sportowego programu telewizyjnego, starannie opracowane, metaliczne logo 3D ESPN porusza się pod kątem wzdłuż ekranu, następnie obraca się i cofa od widza. Na targach elektronicznych, Toshiba wprowadza nową linię laptopów wyświetlając powtarzający się materiał wideo prezentujący ich zaawansowane funkcje i możliwości. Biura podróży z Kalifornii i Włoch prezentują materiały wideo z wspaniałymi ujęciami krajobrazów, by zwabić turystów do swoich regionów.

Co łączy te wszystkie materiały? Wszystkie projekty przygotował Steve Taylor i Digital Spatula, mająca swoją siedzibę w południowej Kalifornii firma zajmująca się produkcją wideo, założona w 1997 roku. Od czasu założenia Digital Spatula zapewniała pełny zakres usług w dziedzinie wstępnej produkcji, produkcji i postprodukcji dla klientów, w gronie których znajduje się CNN, BMW, Toshiba, Jaguar/Land Rover, Johnson & Johnson oraz drużyna baseballowa California Angels.

Większość projektów firmy Digital Spatula to zlecenia klientów korporacyjnych i przemysłowych – włączając w to premiery nowych produktów, przeglądy korporacyjne oraz materiały wideo odtwarzane podczas targów na stanowiskach – jak również filmy wideo dla organizacji non-profit, efekty dla telewizji i produkcji filmowych, a także teledyski.

„Specjalizujemy się w projektach o rozbudowanych elementach wizualnych, postrzeganych jako bardzo wymagające pod kątem graficznym,” powiedział Taylor. „Moje umiejętności, doświadczenie i pasja spoczywają w łączeniu edycji wideo i animacji graficznej - wprowadzając czasami elementy wideo do animacji, a czasami wykorzystując animację graficzną do wsparcia materiału wideo. Sprowadza się to do pracy z całą masą warstw, zielonych ekranów i ciągłego renderowania.”

Złożoność i rozmiar projektów Digital Spatula wykorzystywało technologię studia do granic możliwości – do czasu, gdy Taylor wprowadził platformę NVIDIA® Maximus™ i naglę jakość zarówno jego projektów, jak i jego życia wzrosła geometrycznie.

WYZWANIE

Pracując nad synchroniczną edycją wideo i cyfrową animacją Taylor polega w znacznej mierze odpowiednio na oprogramowaniu Adobe Premiere Pro i After Effects oraz na oprogramowaniu Maxon Cinema 4D podczas tworzenia animowanych tekstów 3D z użyciem techniki ray tracing na potrzeby napisów końcowych oraz logo. Taylor chciał przejść na oprogramowanie Adobe Creative Suite (CS) 6, jednak jego komputer Mac wyposażony jedynie w podstawową kartę graficzną uniemożliwiał mu użycie najnowszych funkcji pakietu CS6, zwłaszcza możliwości After Effects.

Italy Travel

Korzystając nawet ze starszej wersji – CS5 na swoim komputerze Mac, Taylor tracił ogromną ilość czasu czekając aż Maxon Cinema 4D ukończy proces renderowania. Ponieważ aplikacje After Effects i Premiere Pro musiały być uruchamiane oddzielnie, łączenie efektów pracy - np. synchronizacja klatek z Cinema 4D z materiałem wideo w Premier Pro - było niezmiernie trudne. W efekcie ograniczał go nakład pracy jaką mógł wykonać oraz liczba iteracji jaką był w stanie wykonać w procesie doskonalenia grafiki. Jego proces twórczy przerywany był długimi okresami renderowania.

„Chcę być produktywny w swojej pracy i dostarczać projekty o najwyższej możliwej jakości, chcę również cieszyć się doskonałą jakością życia," stwierdził. „Nie osiągnę tego, jeśli zmuszony jestem wstrzymywać pracę i obserwować na swoim ekranie pasek postępu procesu renderowania.”

ROZWIĄZANIE

Jako tester beta pakietu Adobe, Taylor odkrył, że przejście na platformę NVIDIA® Maximus™ - łączącą karty graficzne NVIDIA Quadro z procesorem graficznym NVIDIA Tesla C2075 – nie tylko pozwoli mu wykorzystywać najnowsze możliwości oprogramowania After Effects, ale również uczyni wszystkie aplikacje CS6 i ich efekty bardziej użytecznymi.

Taylor uaktualnił swoje oprogramowanie After Effects i Premier Pro do wersji CS6 i zainstalował w swoim studiu stację roboczą HP Z800, na której uruchomił platformę Maximus z układem GPU Quadro 4000 i procesorem Tesla C2075.

Natychmiast rozpoczął testy wydajności nowego systemu Maximus w zadaniach takich jak tworzenie złożonych, animowanych efektów graficznych 3D, poruszających się, fotorealistycznych logo – zadań angażujących ray tracing, stabilizację klatek, wielowarstwową korekcję koloru, renderowanie i inne złożone funkcje. Rozpoczął również eksperymenty ze skonsolidowanym środowiskiem CS6.

Szybko zorientował się, że uzyskany wzrost wydajności w porównaniu z jego starym systemem jest po prostu zdumiewający.

EFEKT

„System Maximus zmienił moje życie,” stwierdził Taylor. „Już od pierwszych sekund pracy nowego systemu zauważyliśmy zaskakujący wzrost mocy i szybkości dostępny dzięki połączeniu możliwości oprogramowania i sprzętu. Nie przesadzę mówiąc, że jego wpływ na moją pracę i życie jest rewolucyjny.”

Taylor uruchomił testowy projekt wykorzystując oprogramowanie After Effects, by stworzyć kilka wytłaczanych kształtów i napisów – efekty, o których wiedział, że są niezbędne w jego pracy. Wyrenderował identyczne 31 klatek (mniej więcej jednosekundowy klip wideo) w tym samym czasie i z tymi samymi ustawieniami na komputerze Mac bez przetwarzania CUDA i na nowym systemie Maximus.

„Test kompletnie zapchał system oparty na komputerze Mac,” stwierdził. „Początkowo odnotowałem 48-krotny wzrost szybkości, ale wtedy zdałem sobie sprawę z tego, że to przetwarzania CUDA użyta została jedynie karta Quadro. Po zaangażowaniu zarówno karty Quadro, jak i procesora Tesla szybkość renderowania skoczyła gigantycznie osiągając poziom 68-krotnie wyższy niż komputer Mac.”

Poniżej przedstawione zostały czasy renderowania uzyskane w testach Taylora przy użyciu starego toku pracy i porównane z nowym, opartym na systemie Maximus tokiem pracy studia Digital Spatula:

Stary tok pracy

Tok pracy wykorzystujący system Maximus

1-sekundowy klip wideo

4 godziny

3,5 minuty

15-sekundowy klip wideo

60 godzin

52,5 minuty

materiał wideo o długości jednej minuty

240 godzin*

3,5 godziny

* równoważne 30 ośmiogodzinnym dniom pracy

Dodatkowo system Maximus udostępnił możliwość odtwarzania w czasie rzeczywistym klipów nawet ze złożonymi efektami, co nie było wcześniej możliwe w studiu Digital Spatula. Dzięki platformie NVIDIA Taylor mógł również wykonać całą swoją pracę wykorzystując jeden zestaw połączonych aplikacji - Adobe Creative Suite 6.

„Krótszy czas renderowania uzyskany dzięki systemowi Maximus radykalnie usprawnił mój proces twórczy," powiedział Taylor. „Jeśli mogę projektować, oglądać, błyskawicznie renderować w pełnej rozdzielczości, wprowadzać zmiany i ponownie renderować – a wszystko to bez konieczności robienia trwających pół dnia przerw – jestem w stanie zwiększyć liczbę iteracji w pracy nad projektem i nie tracę po drodze swoich pomysłów. Wyniki mojej pracy są w efekcie wyższej jakości. Teraz, gdy zniosłem ograniczenia stawiane przez mój sprzęt mogę tworzyć cokolwiek przyniesie mi moja kreatywność.”

Oznacza to również, że Taylor poświęcając tyle samo czasu jest w stanie wykonać więcej pracy. „Mogę podjąć się większej liczbie zleceń i uzyskać więcej wyników w zadanym tygodniu lub miesiącu," stwierdził. „Mogę też zwiększyć swoje zyski dzięki wyższej jakości jaką zapewniam.”

Taylor wyliczył, że koszt systemu Maximus zwrócił się błyskawicznie. „Oszacowałem, że możliwość podjęcia się dwóch dodatkowych zleceń pokrywa koszty systemu,” powiedział. „Pieniądze zainwestowane w ten system zwracają się wielokrotnie.”

Prawdopodobnie największa zmianę system wywarł na jakość życia Talora poza pracą.

„Mogę teraz zajmować się innymi rzeczami zamiast czekać na renderujące się obrazy," stwierdził. „Jestem w stanie więcej czasu spędzać z moją rodziną i poświęcać się ważnym dla mnie kwestiom. W końcu mam możliwość wzięcia wolnego, by bezpłatnie pomagać organizacjom non-profit, w które wierze, co zawsze chciałem robić jednak nigdy nie mogłem sobie na to pozwolić. Nie potrafię wyrazić tego, jak wielką satysfakcję przynosi mi wykorzystanie moich zasobów, umiejętności i talentu w pomocy organizacjom non-profit. System Maximus pozwolił mi prawdziwie spełniać się w swojej chęci niesienia pomocy innym.”