Nowości

RED ZONE CHANNEL® w DIRECTV punktuje z NVIDIA Quadro i Hego

 
 

Zagorzali fani futbolu amerykańskiego nie są po prostu pasywnymi kibicami oglądającymi ulubione mecze; oni nimi żyją, oddychają i pochłaniają je. Płacąc dodatkowe sumy za telewizyjne kanały sportowe, oczekują w zamian wyjątkowych wrażeń. Nadawcy telewizyjni są tego świadomi, dlatego zaciekle rywalizują o uwagę i zaangażowanie fanów – oraz ich portfeli – walcząc nie tylko z innymi sieciami telewizyjnymi, ale także z szeroką gamą ich internetowych odpowiedników.

Na tym trudnym rynku, nadawcy telewizyjni muszą przodować we wdrażaniu technologii, które łączą możliwości z zakresu cyfrowej emisji programów telewizyjnych z najnowszymi osiągnięciami i rozwiązaniami na polu grafiki komputerowej, animacji, wideo oraz interfejsów użytkownika. Cel to optymalna kombinacja technologii, umożliwiająca tworzenie dynamicznych relacji na żywo w jakości HD, które pozwalają fanom czuć się częścią akcji i zaspokajają ich potrzeby związane z futbolem – utrzymując ich zainteresowanie i gwarantując, że powrócą, by oglądać więcej. Oto dlaczego nadawcy zwracają się w stronę rozwiązań opartych na produktach NVIDIA.

RedZone_small.jpg

Program RED ZONE CHANNEL® oferowany przez DIRECTV, usługa dostępna dla abonentów pakietu NFL SUNDAY TICKET, osiągnął dokładnie taki rezultat, a to dzięki nowatorskiemu wykorzystaniu w swoich programach interaktywnej grafiki komputerowej. DIRECTV jest pierwszą siecią zapraszającą fanów futbolu amerykańskiego do tak wszechogarniającej, prowadzonej na żywo przez gospodarza programu jazdy przez osiem odbywających się równolegle meczów, oferując w ten sposób oczekiwane przez widzów wysokie tempo i obszerność sprawozdania. DIRECTV przekazuje swoim widzom bezpośrednio i na żywo obraz akcji na boisku futbolowym wraz z opisującymi ją statystykami, posługując się przy realizacji tego zadania olbrzymim, 103-calowym monitorem dotykowym oraz serwerem graficznym Hego AKI GS2 Multi-touch napędzanym przez rozwiązania graficzne NVIDIA® oparte na Cyfrowym Potoku Wideo Quadro®.

„Naszą główną misją jest zapewnienie, by fani nie przegapili akcji toczącej się strefie od linii 20 jardów – części boiska futbolowego określanej również mianem ’czerwonej strefy’,” mówi James Crittenden, koordynator produkcji programu RED ZONE CHANNEL w DIRECTV. „Esencją programu RED ZONE CHANNEL jest nadawanie programu na żywo: relacja tak dużej ilości futbolu na żywo, jaką tylko jesteśmy w stanie pokazać. Naszym celem jest dostarczać informacje tak szybko, jak to tylko możliwe. W gruncie rzeczy jeśli oglądasz program RED ZONE CHANNEL, to nie przegapisz żadnego decydującego fragmentu gry.”

Nowy sposób relacjonowania meczów futbolu amerykańskiego
DIRECTV, największy dostawca telewizji satelitarnej w Stanach Zjednoczonych, a zarazem nadawca większości kanałów HD oferowanych abonentom, wyrobił sobie pozycję lidera rewolucji cyfrowych technologii TV. Zmieniając kształt swojego cotygodniowego programu RED ZONE CHANNEL poświęconego rozgrywkom NFL, sieć DIRECTV zdecydowała się powielić wygląd i klimat swojego kanału NFL Game Mix – kolejnej propozycji dostępnej dla abonentów pakietu NFL SUNDAY TICKET, która umożliwia widzom w domu przełączanie się pomiędzy ośmioma oknami z relacjami wideo na żywo z meczów futbolowych i powiększanie każdego z nich do pełnego ekranu.

W RED ZONE CHANNEL prowadzący go na bieżąco gospodarz programu Andrew Siciliano wraz z ekipą analityków, statystyków i producentów tzw. migawek bierze na siebie odpowiedzialność za nawigowanie pomiędzy oknami z relacjami na żywo na 103-calowym ekranie dotykowym. NFL SUNDAY TICKET udostępnia podczas sześciogodzinnego programu każdego tygodnia bieżący wgląd i realizowany w czasie rzeczywistym podgląd najważniejszych wydarzeń z każdego meczu NFL rozgrywanego tamtego dnia, wraz kompletnymi aktualizacjami dotyczącymi wirtualnej ligi futbolowej, włączając w to podawane z dokładnością co do sekundy wyniki, aktualności i wszystkie kluczowe momenty meczów.

Aby przeprowadzić tak fascynującą transformację RED ZONE, telewizja DIRECTV zwróciła się w stronę firmy Hego Group, eksperta w zakresie technologii wykorzystywanych przy produkcji, a także od samej realizacji transmisji z imprez sportowych. Firma Hego z siedzibą w Szwecji zwróciła po raz pierwszy na siebie uwagę pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku w roli oficjalnego partnera od pomiarów czasu na takich imprezach sportowych, jak Igrzyska Olimpijskie czy wyścigi Formuły 1. Była ona jednym z pierwszych dostawców elektronicznych stoperów wykorzystywanych w relacjach telewizyjnych na żywo. W przeciągu lat firma ta opracowała i rozszerzyła ofertę rozwiązań graficznych przeznaczonych do wykorzystania w czasie rzeczywistym, oferując obecnie pakiet jednych z najbardziej zaawansowanych narzędzi software’owych na świecie. Należy do nich serwer graficzny AKI GS2 Multi-Touch oparty na rozwiązaniu graficznym NVIDIA Quadro i służący jako system sterowania dla nowego studia DIRECTV obsługującego sterowanie metodą dotykową.

„Używając tego nowego systemu, prowadzący program RED ZONE może bezpośrednio i równolegle pracować z ośmioma strumieniami wideo HD ukazującymi na żywo przebieg meczów NFL, szybko i w prosty sposób przenosząc uwagę tam, gdzie dzieje się w danym momencie najwięcej – wszystko to w czasie rzeczywistym,” mówi Peter Aragon, dyrektor ds. operacyjnych odpowiedzialny za rozrywkę i sport w DIRECTV. „Rozwiązania graficzne NVIDIA i sterownik programowy Hego stanowią podporę całego naszego systemu, pozwalając nam bardzo wysoko zawiesić poprzeczkę odnośnie wyglądu i tempa naszego widowiska – polegającego w dużej mierze na grafice i statystykach – jak również silniejszego zaangażowania widowni.”

Technologia za kulisami
„Z technicznego punktu widzenia mieliśmy dwa proste i bardzo ważne priorytety odnośnie zmiany kształtu RED ZONE: system ten miał być łatwy we współpracy z kamerą i wprowadzać bardzo małe opóźnienia związane z przetwarzaniem, w celu minimalizacji tychże w trakcie dwustronnych wywiadów z rozmówcami znajdującymi się poza studiem,” mówi Aragon. „Miał gwarantować pełną precyzję, przede wszystkim ze względu na miłośników wirtualnej ligi futbolowej, którzy każdego tygodnia śledzą szczegółowe statystyki wielu drużyn oraz graczy i którzy mogą zdobyć punkty w zależności od tego, na przykład, czy mowa o udanym kopnięciu na bramkę oddanym z odległości 49 czy 51 jardów.”

Firmy Hego i NVIDIA współpracowały nad stworzeniem dla DIRECTV wiodącego na świecie, interaktywnego rozwiązania umożliwiającego korzystanie z relacji wideo w czasie rzeczywistym. Ten złożony system łączy w sobie szereg modułów umożliwiających wyprodukowanie finałowego programu. Pierwszym z nich jest pracujący w czasie rzeczywistym silnik graficzny, który renderuje sceny 3D w OpenGL. W czasie emisji RED ZONE, oparty na Quadro i pracujący w czasie rzeczywistym silnik graficzny 3D firmy Hego integruje grafikę, statystyki i osiem strumieni HD odbieranych na żywo z NFL. Drugi moduł odpowiada za udostępnianie wideo i danych. Kontroluje on także to, jak gesty wykonywane na panelu dotykowym przez prowadzącego program Siciliano, przekładają się na wyświetlanie na wielkim ekranie animacji przez silnik renderujący.

Cyfrowy Potok Wideo Quadro jest jedynym w branży akcelerowanym przez GPU rozwiązaniem umożliwiającym przechwytywanie, przetwarzanie i dostarczanie materiału wideo o wysokiej rozdzielczości w środowiskach dedykowanych tworzeniu i emisji standardowego i trójwymiarowego wideo. Jest to na dodatek jedyna platforma zapewniająca cztery wejścia wideo HD-SDI i dwa wyjścia dla każdej z kart GPU, gwarantując zarazem pełen dostęp do mocy przetwarzania GPU pod kątem renderowania grafiki. Rozwiązanie wykorzystywane przez DIRECTV używa dwóch kart przechwytujących Quadro, co pozwala Siciliano na przełączanie się na ekranie pomiędzy nawet ośmioma relacjonowanymi na żywo meczami NFL (cztery strumienie z przekazem na żywo na każdą z kart) – wszystko to przy wysokiej niezawodności i z małym opóźnieniem charakterystycznym dla technologii NVIDIA.

Oprócz strony wizualnej, jednostka GPU NVIDIA umożliwia sterowanemu dotykowo systemowi efektywne przetwarzanie dźwięku, zarówno w celu zaakcentowania interaktywnych gestów, jak i utrzymania synchronizacji strumieni audio z obrazem. Unika się w ten sposób krępujących opóźnień w konwersacji i zapewnia koordynację mowy i ruchów ust.

Bogactwo ale nie nadmiar możliwości
„Jest bardzo ważne, aby gospodarz programu na żywo, Andrew Siciliano, miał nad nim kontrolę i żeby cała ta technologia nie wchodziła w drogę jego zdolności do utrzymania płynnego biegu widowiska,” mówi Crittenden. „Oparty na rozwiązaniach NVIDIA, interaktywny system telewizyjny osiąga tę subtelną równowagę: oferuje Siciliano bogactwo możliwości, ale nie przytłacza go nadmiarem opcji technicznych.”

Sukces rozwiązania Hego opartego na technologiach NVIDIA dostrzec można w łatwości z jaką Siciliano posługuje się systemem i przekonaniu z jakim mówi widzom: „Po prostu usiądź i oglądaj; będziemy twoim pilotem.”

DIRECTV punktuje przy użyciu technologii NVIDIA
Oparta na Quadro technologia pomaga DIRECTV zaoszczędzić czas i zredukować nakłady na produkcję, zwiększając zarazem przewagę konkurencyjną tej firmy.

„Przyrównujemy nasz stary potok pracy i wchodzące w jego skład systemy techniczne do roweru, a nowy do Ferrari,” mówi Crittenden. „Mamy teraz u siebie infrastrukturę techniczną, którą ogranicza wyłącznie nasza kreatywność i jest to wspaniała okazja, by być konkurencyjnym.”

„Ta nowa technologia pozwala nam oznakować naszą treść nowocześnie prezentującą się grafiką, a zarazem radykalnie upraszcza naszą pracę,” mówi Aragon. „Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i oczekujemy szybkiej ekspansji tej technologii w relacjach z różnorodnych dyscyplin sportowych. Spodziewamy się na przykład szybkiego przejścia z futbolu NFL na wyścigi NASCAR. System ten można z łatwością podpiąć do zewnętrznych źródeł danych, co pozwala nam na dokonywanie zmian w locie – wszystko to przesyłane przez system Hego i karty Quadro.”



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn