Programowanie z CUDA
Zastosowania CUDA
Wypełnij formularz, aby otrzymywać informacje e-mail (w języku angielskim)
DirectCompute dla NVIDIA
 

Opracowane przez Microsoft rozwiązanie DirectCompute jest interfejsem programowania aplikacji (API), który umożliwia wykonywanie obliczeń na GPU. Korzysta on z obecnej architektury NVIDIA CUDA i funkcjonuje zarówno w Windows Vista, jak i w Windows 7. DirectCompute jest obsługiwany przez bieżącą generację układów GPU klasy DX10, będzie także wspierany przez przyszłe procesory graficzne zgodne z DX11. Interfejs ten pozwala programistom spożytkować moc wielkoskalowego przetwarzania równoległego układów GPU NVIDIA w tworzonych przez nich fascynujących konsumenckich aplikacjach obliczeniowych oraz w programach dla rynków profesjonalnych.

Częścią prezentacji DirectCompute na konferencji Game Developer Conference (GDC), która miała miejsce w marcu bieżącego roku w San Francisco w Kalifornii, był przeprowadzony przez NVIDIA pokaz trzech demonstracji, działających na dostępnych obecnie układach GPU NVIDIA GeForce GTX 280. (zobacz poniższe odnośniki)

NVIDIA, specjalizując się w procesorach, entuzjastycznie wspiera wszystkie języki i interfejsy programowania aplikacji, które zapewniają twórcom oprogramowania dostęp do mocy przetwarzania równoległego GPU. Uzupełnieniem DirectCompute i opracowanych przez NVIDIA rozszerzeń języka C w postaci CUDA, są inne modele programowania, włączając w to OpenCL™. Obecnie trwają również prace nad rozwiązaniem dla języka Fortran, którego wczesna wersja jest już dostępna w serwisie internetowym firmy The Portland Group.

NVIDIA ma długą historię w zakresie wykorzystywania i wspierania różnych standardów, ponieważ większy wybór języków wpływa na ilość i zakres aplikacji, wykorzystujących GPU do równoległego przetwarzania danych. Biorąc pod uwagę dostępne już dziś wsparcie dla języków C i Fortran oraz oczekiwane w tym roku rozwiązania OpenCL i DirectCompute, idea obliczeń na GPU stała się obecnie nurtem dominującym. NVIDIA jest jedyną specjalizującą się w procesorach firmą, która oferuje tak szeroki zakres środowisk tworzenia oprogramowania dla GPU.

Zgłoś się do programu NVIDIA GPU Computing Registered Developer
(w języku angielskim)

Odnośniki związane z DirectCompute:

  1. Prezentacja NVIDIA z GDC 09 na temat DirectCompute
  2. Forum deweloperów NVIDIA na temat DirectCompute
  3. Demo NVIDIA prezentujące możliwości GPU i DirectCompute - ocean
  4. Demo NVIDIA prezentujące możliwości GPU i DirectCompute - symulacja N-ciał
  5. Demo NVIDIA prezentujące możliwości GPU i DirectCompute - symulacja cząsteczek
  6. Centrum deweloperów Microsoft DirectX

OpenCL jest znakiem towarowym Apple Inc. używanym na licencji przez Khronos Group Inc.