NEWS

Układy GPU NVIDIA napędzają przetwarzanie cyfrowego materiału filmowego w firmie EC3

Firma EC3 jest jednym z wiodących w branży filmowej dostawców usług technicznych i materiałów zdjęciowych bezpośrednio na planie. Wykorzystując połączone siły intelektu oraz technologię gigantów postprodukcji filmów fabularnych, firm EFILM i Company 3, EC3 oferuje podczas kręcenia produkcji filmowej to, co wcześniej było domeną postprodukcji, zwiększając wydajność w trakcie tworzenia filmu. Firmy EC3, EFILM i Company 3 należą do grupy Deluxe Content Creation Group.

WYZWANIE

Mobilne studio EC3 do obróbki materiału filmowego na planie zdjęciowym

Mobilne studio EC3 do obróbki materiału filmowego na planie zdjęciowym

Jako że Hollywood przechodzi na w pełni cyfrową technologię produkcji, twórcy filmowi stawiają czoła nowym wyzwaniom związanym z przetwarzaniem i przeglądem materiałów z dnia zdjęciowego. Kamery cyfrowe nagrywają materiał filmowy z coraz większą liczbą klatek na sekundę i w coraz wyższych rozdzielczościach (włącznie z 4K), z tego powodu szybka obróbka materiału z całego dnia zdjęciowego wymaga ogromnych mocy do jego przetworzenia. Dodatkowym problemem jest ogromna ilość różnych standardów kamer filmowych. Klienci mogą chcieć zachować liczne oryginalne formaty i zastosować je lub transkodować wszystko w jeden uśredniony format. Cykli produkcji jest tyle, ile projektów.

Firma EC3 jest pionierem w branży cyfrowego materiału zdjęciowego, współpracowała przy produkcji kinowych hitów, takich jak The Avengers, Skyfall, Jeździec znikąd, Lone Survivor, X-Men i wielu innych. W swoim toku pracy firma intensywnie wykorzystuje układy GPU NVIDIA aby łatwo i efektywnie pokonywać ogrom wyzwań towarzyszący każdemu zadaniu.

ROZWIĄZANIE

Aby przetworzyć cyfrowe materiały z dnia zdjęciowego firma EC3 korzysta z systemu łączącego własne oraz dostępne na rynku, lecz specjalnie dostosowane, technologie do zapewnienia twórcom filmowym mobilności, elastyczności i wydajności. Firma ta może przyjąć i zsynchronizować materiał z kamer w każdym formacie, dokonać korekty koloru na materiale z dnia zdjęciowego i przygotować plik z danego dnia do odtwarzania na każdej platformie, bezpośrednio na planie zdjęciowym. Koloryści materiału filmowego mogą współpracować z operatorami filmowymi i innymi twórcami, aby w czasie rzeczywistym dokonać korekty koloru, kontrastu i wszystkich atrybutów potrzebnych do stworzenia materiału filmowego o najlepszym kolorze. Układy GPU firmy NVIDIA akcelerują każdy etap tego cyklu.

"Postęp w dziedzinie oprogramowania i sprzętu komputerowego naprawdę umożliwił firmie EC3 oferowanie tych najnowocześniejszych usług" powiedział Joachim Zell, wiceprezes Deluxe Creative Services, dyrektor techniczny działu zajmującego się technikami obrazu. "Dzięki szybkości i mocy zapewnionej przez układy GPU NVIDIA oraz rozwiązania programowe jak On-Set Dailies firmy Colorfront i Resolve firmy Blackmagic Design, możemy powierzyć cykl produkcyjny materiału filmowego stacji roboczej HP Z820, komputerowi Mac Pro czy nawet MacBook Pro i śledzić produkcję z dowolnego miejsca".

"Jeszcze kilka lat temu potrzebowaliśmy kilka pomieszczeń pełnych stacji roboczych i procesorów renderujących do tych samych zadań" dodaje. "Jesteśmy teraz o wiele bardziej elastyczni dzięki temu, że nie jesteśmy przywiązani do miejsca pracy".

Taki poziom mobilności jest idealny dla dzisiejszych twórców i operatorów filmowych, którzy potrzebują szybszych wyników, nawet jeśli do ich osiągnięcia wymagana jest coraz większa moc obliczeniowa. W dziedzinie akceleracji przez układy GPU osiągnięto wiele umożliwiając Zellowi i jego kolegom szybsze niż dotychczas przetwarzanie i dystrybucję materiału z dnia zdjęciowego, bez opuszczania planu filmowego.

"Tok pracy jest teraz tak szybki, że zespół może zauważyć potencjalnie problem, z istnienia którego nie zdawali sobie sprawy i powtórzyć scenę tego samego dnia. Nie tak dawno byłoby to niewyobrażalne" dodał Zell.

EFEKT

Kolorysta Rajiv Bedi pracujący z oprogramowaniem DaVinci Resolve w mobilnym studio EC3

Kolorysta Rajiv Bedi pracujący z oprogramowaniem DaVinci Resolve w mobilnym studio EC3

Firma EC3 korzysta także z akceleracji przez układy GPU w swym własnym produkcie, eVue, który w połączeniu z rozwiązaniem do obróbki materiałów z dnia zdjęciowego, jak np. Colorfront, pozwala twórcom filmowym zobaczyć dokładne kolorystycznie materiały z dnia na planie zdjęciowym, w przyczepie czy gdziekolwiek indziej, gdzie tylko zechcą te materiały obejrzeć.

Akceleracja przez układy GPU odgrywa także znaczącą rolę w produkcie Colorstream firmy EC3. "Colorstream to w zasadzie narzędzie wstępnej wizualizacji dla operatora filmowego" wyjaśnił Zell. "Łączy się z kamerą i pozwala mu obejrzeć kolory zanim jeszcze rozpocznie się kręcenie ujęć. Z komputerem akcelerowanym układem GPU, operator może od razu stwierdzić czy ujęcie będzie dobre czy też nie. Korzystaliśmy z niego na planie Skyfall i działał świetnie. Operator filmowy Roger Deakins [ASC] mógł być na planie i widzieć dokładnie jak będzie wyglądało ujęcie gdy trafi do końcowej postprodukcji".

Układy GPU NVIDIA pomogły firmom EFILM, Company 3 i EC3 utrzymać się w czołówce dzisiejszych technologii branży rozrywkowej i przekroczyć granice obróbki cyfrowych materiałów zdjęciowych. Zell podsumował stwierdzając, że "układy GPU firmy NVIDIA naprawdę pomogły EC3 ewoluować. Możliwość uruchomienia wielu programów na tylko jednym komputerze, napędzanym przez pojedynczy układ GPU, dała nam niezwykłą elastyczność i umożliwiła zajęcie się ambitnymi projektami z ogromnym sukcesem. Nasz tok pracy wymaga teraz mniej miejsca i mniejszego zużycia energii, a to przekłada się na oszczędność pieniędzy. W skrócie - układy GPU są dla nas bezcenne".