Back
INFORMACJE DODATKOWE
WAŻNE LINKI
  • GeForce serii 7

    Przegląd parametrów technicznych i funkcjonalności procesorów graficznych NVIDIA GeForce serii 7 (dokument PDF: 220KB)

  • CineFX 4.0

    Zaimplementowana w procesorach graficznych NVIDIA® GeForce® czwarta generacja silnika NVIDIA® CineFX® sprawia, że są one niezwykle szybkie. Korzystając z silnika CineFX 4.0 twórcy oprogramowania mogą w grach i innych aplikacjach tworzyć i wyświetlać najbardziej zaawansowane efekty wizualne wysokiej jakości.

  • Technologia Intellisample™ 4.0

    Czwarta generacja technologii Intellisample wprowadza dwie nowe metody antyaliasingu – supersamplingu sterowanego przezroczystością i multisamplingu sterowanego przezroczystością.

  • Technologia UltraShadow II

    Technologia zaprojektowana po to, by poprawić działanie nowoczesnych gier, intensywnie korzystających z technik operowania cieniami i zawierających złożone sceny z wielokrotnymi źródłami światła, takich jak np. Doom III. Technologia drugiej generacji oferuje nawet 4-krotny wzrost wydajności względem poprzednich rozwiązań.

 
 
NVIDIA GeForce 7800 GTX - Relacja z premiery

"Godzina zero" wybiła, czyli premiera GeForce7800GTX
 
22 czerwca 2005
Miejsce: Paryż
 

W tym roku na miejsce premiery nowej generacji akceleratorów GeForce 7800GTX NVIDIA wybrała Paryż. Zaproszeni goście to ponad dwustu najważniejszych dziennikarzy z Europy, Rosji, Indii czy egzotycznego Dubaju. 21go czerwca nasi dziennikarze zostali odebrani z lotniska i przewiezieni do wykwintnego hotelu Radisson, gdzie mogli się odprężyć w saunie czy na basenie oraz podziwiać panoramę francuskiej stolicy w miarę nabierania opalenizny na tarasie 22go piętra hotelu.

Paryż, premieraPo kilku godzinach „czasu wolnego” wszyscy zostali przewiezieni na miejsce imprezy, którym była stara destylarnia narodowego trunku Francuzów – koniaku o wdzięcznej nazwie Clacquesin. Pierwszą żywą atrakcją, wzbudzającą szczególne podniecenie wśród męskiej części zaproszonych dziennikarzy i partnerów, były wystawione przed budynkiem maszyny zawodowych drużyn NVIDII - motor Yamaha 125cc oraz zgrabne Porsche GT 3.

Paryż, premieraPo ugaszeniu pragnienia i usadowieniu się w nastrojowych wnętrzach destylarni rozpoczęła się prezentacja G70. Początek był huczny – dwóch bossów NVIDII, Dan Vivoli oraz Alain Tiquet, wjechało na scenę dwoma harleyami i rozpoczęło prezentację możliwości nowego układu graficznego okraszoną pokazem dwóch filmów demo specjalnie w tym celu skonstruowanych. Pierwszy z nich to historia długowłosej bohaterki o imieniu Luna odzianej w połyskujący kostium oraz nadnaturalne właściwości, dzięki którym porozumiewa się z tajemniczą siłą i jej monstrualnymi strażnikami. Dzięki PixelShader 3.0 efekty takie jak wiele warstw ubrania Luny oraz realizowane w czasie rzeczywistym załamania światła na jej oczach to ponad 300 operacji na poszczególnych pikselach i 64–bitowy kolor.

Paryż, premieraNiesamowitym efektem jest również realityczna przezroczystość - nie tylko słabe czerwone światło przebijające przez skórę Luny, ale także intensywne światło przepuszczane przez ciała strażników pokazujące poszczególne kości i tętnice. Imponująca ilość 302 milionów tranzystorów to również wielokrotnie bardzej skomplikowane struktury, to również długie włosy Luny renderowane w czasie rzeczywistym, poruszające się z taką samą bezwładnością i gracją jak rzeczywiste.

Z pewnością najciekawszą częścią prezentacji były pokazy dem gier Age of Emipire III, Starship Troopers oraz oraz Unreal Tournament 2007 wykorzystujące cały potencjał najnowszego dziecka NVIDII. Prezentacje możliwości rozpoczął pokaz Starship Toopers od Strangeline. Szczególne wykorzystanie zaawansowanych jednostek cieniujących SM 3.0 oraz technologia HDR poskutkowała tym, że ogromnie odmienione w swojej oprawie graficznej tytuły zrobiły na obserwatorach ogromne wrażenie. Szum fleszy aparatów i kamer cyfrowych osiągnął jednak apogeum gdy na scenie pojawił się szef Epic Games - Mark Rein. Krótkie dema pokazujące fajerwerki efektów generowanych przez silnik Unreal Engine 3, a następnie Unreal Tournament 2007 wzbudziły żywe reakcje szczególnie tych z gości, którzy posiadali sprzęt nagrywający. Oczywiście na drugi dzień można je było obejrzeć na większości portali interentowych Europy.

Paryż, premieraPo zakończeniu pokazu dziennikarze zostali zaproszeni do pomieszczenia, w którym czekały zimne napoje i kilkanaście komputerów wyposażone w karty GeForce 7800 GTX. Polskim akcentem była maszyna dostarczona przez Vobis. Każdy mógł pograć i samemu sprawdzić jak nowy układ sprawdza się w akcji. Był też czas na wymianę uwag i informacji z dostawcami wyżej wspomnianych PCtów. Nie zabrakło też chętnych do rozmowy producentów kart graficznych: na pokazie stawili się przedstawiciele firm Gainward, Leadtek, ASUS, XFX oraz Point of View.

Paryż, premieraZasiadana kolacja przy świecach była kolejnym punktem wieczoru. Obsługiwani przez eleganckich kelnerów dziennikarze raczyli się winem i francuskimi specjałami wymieniając się świeżymi wrażeniami z pokazu. Miłym akcentem była kilkuminutowa rozmowa obu szefów NVIDII z każdym zaproszonych gości oraz wymiana wizytówek: teraz będzie można samemu zgłosić wszelkie pozytywne ;) uwagi „tym z góry”. Oczywiście nie samym serem NVIDIA chciała ugościć dziennikarzy, nawet jeśli jest to znakomity ser francuskich mleczarzy, więc po godzinie wszyscy zostali zaproszeni do zabawy w sali obok przy gorących rytmach i dobrym alkoholu. Zabawa rozkręciła się na całego w chwili, gdy na scenę wstąpiły kuso ubrane tancerki zachęcając do wspólnego tańca. Sugestywne oświetlenie oraz pokazy laserowe dopełniły wrażenia i sprawiły, że ostatni uczestnicy opuszczali miejsce imprezy dobrze po 3ciej nad ranem.

Jak zgodnie twierdzą obecni zaproszeni dziennikarze najnowsza propozycja NVIDII robi ogromne wrażenie, a sama impreza była wielce udana. Najważniejszą jednak dla wszystkich informacją jest ta, że karta GeForce7800GTX oferowana jest przez wszystkich partnerów NVIDIA, w Polsce jest już dostępna w sprzedaży i kosztuje 2399zł.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn