Nowości

Factory Fifteen rzuca światło na proces roboczy w wizualizacji architektonicznej z technologią NVIDIA Maximus
Factory Fifteen Case Study Image

Scena architektoniczna stworzona przez Factory Fifteen przy użyciu oprogramowania Autodesk 3dsMax, Chaos V-ray RT i technologii Maximus firmy NVIDIA.

Factory Fifteen z siedzibą w Wielkiej Brytanii, jest interdyscyplinarnym studiem animacyjnym i filmowym, specjalizującym się w wizualizacjach architektonicznych dla różnych klientów, wśród których znajdują się m.in. Knights Architects, Wilkinson Eyre Architects i MVRDV, a projekty obejmują od stadionów olimpijskich do dużych mostów. Studio otrzymało wiele nagród za swą pracę, m.in. „Najlepszy architektoniczny film 3D” za „Golden Age” i „Najlepszy architektoniczny obraz 3D” za „Megalomanię”. Ich prace zostały wyróżnione w wielu wiodących magazynach architektonicznych, książkach i blogach projektantów, a filmy krótkometrażowe zostały uznane na Festiwalu Filmowym w Sundance, Londyńskim Festiwalu Filmów Krótkometrażowych, festiwalu SXSW, The Creator’s Project i wielu innych.

WYZWANIE

Podczas tworzenia animowanych wizualizacji dla architektów nie ma miejsca na błąd, a w przypadku tak wymagającej klienteli, każdy ich szczegół musi wyglądać tak, jak w rzeczywistości. By uzyskać najwyższy poziom dopracowania scen, Factory Fifteen szeroko wykorzystuje wysokiej rozdzielczości panoramiczne biblioteki obrazów HDR (high dynamic range – o dużym zakresie jasności) przy ustawianiu sceny dla swych projektów. Wkomponowanie obrazu HDR w scenę tak, by dopasować się do pozycji słońca lub cyfrowego oświetlenia potrafi zabrać od 5 do 10 renderów testowych. Proces ten, rozpoczynający każdy projekt, zabiera minimum 45 minut pracy jednostki CPU.

Factory Fifteen Case Study Image

Co więcej, wszystkie projekty Factory Fifteen wymagają wielokrotnych renderów testowych by upewnić się, czy zmiany oświetlenia albo materiałów danego modelu architektonicznego były poprawne. Opracowanie tych testowych renderów na jednostce CPU potrafiło za każdym razem unieruchomić stację roboczą na od 5 do 15 minut, dramatycznie wpływając na ciągłość projektu i w rezultacie ograniczając kreatywne wybory.

„Zazwyczaj podczas oświetlania sceny, potrafię wykonać ponad 30 renderów testowych zanim będę zadowolony z rezultatu. W zależności od wielkości pliku i czasu renderów, ich dopracowywanie na jednostce CPU potrafiło zająć nawet pół dnia" powiedział Paul Nicholls, współzałożyciel Factory Fifteen. „Wadą tej metody jest to, że tracisz cierpliwość i zmieniasz wiele ustawień jednocześnie, by ograniczyć ilość renderów testowych jakie będziesz musiał zrobić. Potrafi to doprowadzić do tego, że nie do końca wiesz, które zmiany zadziałały a które nie i w końcu tracisz wrażenie, że w pełni panujesz nad ustawieniami parametrów twórczych”.

ROZWIĄZANIE

Factory Fifteen Case Study Image

Artystyczny rendering stworzony przy użyciu interaktywnego oprogramowania V-Ray Real Time, napędzanego przez jednostki GPU NVIDIA Tesla.

Nicholls miał wcześniej styczność z układami GPU firmy NVIDIA i pomyślał, że system Maximus z dwiema jednostkami GPU może pomóc w rozwiązaniu głównych bolączek procesu roboczego w Factory Fifteen. Firma postawiła na system NVIDIA Maximus, stację roboczą HP Z820 wyposażoną w jednostki GPU Quadro 5000 i Tesla K20 firmy NVIDIA.

„Po raz pierwszy czułem pełną kontrolę nad testowym renderem i jego końcowym wyglądem” powiedział Nicholls.

Factory Fifteen Case Study Image

„Bardziej pożyteczną niż informacja dotycząca oświetlenia, okazała się informacja dotycząca zestawu materiałów, którą uzyskiwałem z oprogramowania V-Ray RT uruchomionego na systemie Maximus. Podczas tworzenia złożonych realistycznych materiałów tworzy się wiele map odbić, połysku, wypukłości i przemieszczeń. Każda z nich będzie musiała być osobno dostrojona w ustawieniach materiału, by uzyskać właściwy wygląd. Często jest to być żmudny proces wielokrotnego przeprowadzania renderów testowych, w którym często zmienia się ustawienia bez możliwości podglądu rezultatów. Dzięki technologii Maximus mogłem dopracować szczegóły sceny wiedząc, jak zmiany wpłyną na projekty i nie renderować na ślepo, co przyspiesza pracę dziesięciokrotnie” mówił Nicholls.

Kolejną korzyścią pracy na systemie Maximus jest umożliwienie firmie Factory Fifteen błyskawicznego wstawienia obrazów HDR w sceny. Korzystając z jednostki CPU, Nicholls wraz z zespołem musieliby ładować obrazy i obracać je o 15 stopni na każdy testowy render, do momentu dokładnego zgrania z oświetleniem danej sceny. Na systemie Maximus, obraz HDR umiejscawia się w mgnieniu oku, co pozwala zaoszczędzić co najmniej 45 minut na samym początku ustawiania sceny.

EFEKT

Factory Fifteen Case Study Image
Factory Fifteen Case Study Image

Podczas pracy na systemie Maximus artyści Factory Fifteen mogą opracowywać materiały w oprogramowaniu Photoshop na jednym ekranie, widząc w czasie rzeczywistym, jaki jest ich wpływ na model w 3ds Max, na testowym renderze w V-Ray RT. Co więcej, nie ma spowolnienia w oknie roboczym podczas modyfikowania modelu.

„Odkryłem, że korzystanie z oprogramowania V-Ray RT w połączeniu z systemem Maximus zmieniło wiele z mego dotychczasowego sposobu pracy z 3D” wyjaśnił Nicholls. „Mogę kontynuować pracę w obrębie modelu, wyświetlając na innym ekranie okno z uruchomionym V-Ray RT, co pozwala mi opracowywać materiały w trakcie modelowania i ustawiania scen”.

Dzięki technologii Maximus, uzyskane niemal w czasie rzeczywistym informacje zwrotne pozwalają Nichollsowi i jego zespołowi na stosowanie stopniowych poprawek oświetlenia i materiałów z elastycznością dostosowywania materiałów i detali oświetlenia, której uzyskanie nie powoduje kompletnego blokowania stacji roboczej.

„Metoda testowego renderowania przy użyciu jednostki CPU i oczekiwanie za każdym razem na jego zakończenie, zanim będzie można wprowadzić drobne poprawki w ustawieniach rendera, oświetlenia czy materiału, wygląda teraz na zdecydowanie przestarzałą” zakończył Nicholls.

Factory Fifteen Case Study Image

Factory Fifteen Case Study Image

Factory Fifteen Case Study Image

Factory Fifteen Case Study Image

Factory Fifteen Case Study Image

Factory Fifteen Case Study Image