Back
WAŻNE LINKI

Efekty o najwyższej wydajności i precyzji

 
 

Bogatszy, bardziej realistyczny obraz dzięki kartom graficznym serii GeForce 6

Seria kart graficznych NVIDIA® GeForce™ 6 jest źródłem niespotykanych do tej pory technologii, które umożliwiają tworzenie oszałamiających efektów w grach i innych aplikacjach generujących obraz 3D w czasie rzeczywistym. Nowa, innowacyjna architektura niweluje ograniczenia sprzętowe, które nie pozwalały producentom oprogramowania tworzyć szczegółowego, a zarazem płynnego obrazu.

Superskalarna architektura
Seria NVIDIA GeForce 6 posiada całkowicie nową, superskalarną architekturę jednostki cieniującej, która w porównaniu do tradycyjnej architektury pozwala podwoić liczbę operacji wykonywanych w cyklu. W efekcie otrzymujemy znacznie większą wydajności niż w architekturze nieskalanej. Ponadto, nowa architektura zapewnia pełną 32-bitową precyzję liczb zmiennoprzecinkowych – jednocześnie pozwalając korzystać z trybu 16-bitowego – dzięki czemu producenci oprogramowania mogą zapewnić obraz wysokiej jakości w znacznie większym wymiarze. Superskalarna architektura zwiększa również elastyczność programowania. Zwiększona wydajność, elastyczność i własny 32-bitowy tryb pracy pozwalają komputerom wykonywać wszystkie obliczenia i operacje na pikselach, czego efektem jest obraz na niespotykanej do tej pory jakości, zarówno w najnowszych grach 3D jak i aplikacjach generujących obraz w czasie rzeczywistym.

Filtrowanie i blending 64-bitowych tekstur
Czy wiesz, że ludzkie oko jest bardziej czułe przy niskiej intensywności światła i lepiej rozróżnia detale w ciemniejszych scenach, aniżeli w scenach o dużej intensywności światła? Producenci oprogramowania od dawna pragnęli wykorzystać w swoich produktach subtelne światło, tekstury i gmatwaninę kolorów zarezerwowaną do tej pory jedynie dla świata rzeczywistego. Teraz możesz się przekonać, że jest to możliwe, zagłębiając się w świecie gier, w którym każda scena pełna jest detali.


  Lighting effects  
  Obraz za zgodą Paula Debevec  
  Zrzut ekranu ilustruje zastosowanie renderingu o wysokiej dynamice. Zwróć uwagę na fotorealistyczną jakość światła, niesamowitą biel promieni słonecznych wpadających przez okna i ich refleksów oraz na bogactwo kolorów, przy jednoczesnym zachowaniu dużej ilości szczegółów w ciemniejszych częściach sceny.  

Dotychczas rendering o wysokiej dynamice (High Dynamic-Range - HDR) – technika pozwalająca uzyskać fotorealistyczną jakość – była ograniczona ze względu na możliwości sprzętowe kart graficznych. Wraz z wejściem na rynek, technologii firmy NVIDIA polegającej na filtrowaniu i blendingu 64-bitowych tekstur, bazującej na specyfikacji OpenEXR firmy Industrial Light and Magic, bariery te zostały przełamane. Obecnie producenci oprogramowania z łatwością wykorzystują zawansowane cieniowanie, blendowanie, filtrowanie i możliwości teksturowania, tworząc jeszcze bardziej złożone efekty, jak np. opalizowanie, poruszenie i łagodne cienie. Ponadto, procesor graficzny GeForce ma zaimplikowaną innowacyjną funkcję antyaliasingu opartą na obrocie siatki pikseli (Rotated-Grid Antialiasing), która wygładza z niespotykaną dotąd precyzją wszelkie zniekształcenia krawędzi.
effects_fig.2.jpg
Obrazy za zgodą firmy Microsoft
  Obraz po lewej został wygenerowany bez zastosowania dynamiki o dużym zakresie i pokazuje efekt zwiększonego rozświetlenia okna i podłogi. Obraz po prawej stronie wygenerowano już w technice HDR, dzięki czemu efekty świetlne są znacznie dokładniejsze. Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy subtelną grą światła na podłodze i na malowidle na prawym zrzucie ekranu, a surowym, przejaskrawionym efektem końcowym na lewym.  
Nowa era efektów
Nowa, superskalarna architektura serii GeForce 6, dzięki wbudowanym 32-bitowym potokom i zaawansowanym funkcjom graficznym zwiększa szybkość i precyzję efektów wizualnych w różnorodnych aplikacjach. Wiele z najnowszych funkcji znalazło praktyczne wykorzystanie w grach i aplikacjach generujących obraz w czasie rzeczywistym, tym samym wprowadzając życie i realizm do komputerów PC. Producenci oprogramowania mogą teraz tworzyć zapierające dech w piersiach efekty nawet w złożonych scenach i wirtualnych światach, bez ustępstw w szybkości programu. Rewolucyjne rozwiązania, jak filtrowanie i blending 64-bitowych tekstur przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu i niepowtarzalnych efektów, są możliwe również podczas cieniowania, nakładania tekstur, filtrowania czy blendowania dzięki przetwarzaniu opartym na liczbach zmiennoprzecinkowych. Seria NVIDIA GeForce 6 przełamuje wszelkie bariery, otwierając w wirtualnych światach wrota filmowego realizmu. Być może już niedługo nawet eksperci nie odróżnią scen filmowych od tych wygenerowanych przez komputer.


 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn