Back
INFORMACJE DODATKOWE
  • Technologia UltraShadow II

    Technologia zaprojektowana po to, by poprawić działanie nowoczesnych gier, intensywnie korzystających z technik operowania cieniami i zawierających złożone sceny z wielokrotnymi źródłami światła, takich jak np. Doom III. Technologia drugiej generacji oferuje nawet 4-krotny wzrost wydajności względem poprzednich rozwiązań.

 
 
Charakterystyka produktu
CineFX 4.0

Luna - demo technologiczne NVIDIA
Jednostka pixel shader drugiej generacji zaimplementowana w procesorze graficznym NVIDIA® GeForce® 7800 pozwala na uzyskiwanie efektów niedostępnych wcześniej w czasie rzeczywistym. Efekty takie jak wiele warstw ubrania Luny oraz realizowane w czasie rzeczywistym załamania światła na jej oczach wymagają ponad 300 operacji na poszczególnych pikselach i realizowane są w 64–bitowym kolorze.

 
Zaimplementowana w procesorach graficznych NVIDIA® GeForce® czwarta generacja silnika NVIDIA® CineFX® sprawia, że są one niezwykle szybkie. Korzystając z silnika CineFX 4.0 twórcy oprogramowania mogą w grach i innych aplikacjach tworzyć i wyświetlać najbardziej zaawansowane efekty wizualne wysokiej jakości.

Każde wymaganie dotyczące wizualizacji 3D należy do jednej z dwóch kategorii – wydajności lub jakości obrazu – czyli możliwości wykonania jak największej liczby obliczeń w jak najkrótszym czasie przy jak największej jakości obrazu.

Nowy procesor graficzny NVIDIA GeForce 7800 z silnikiem CineFX 4.0 wprowadza udoskonalenia, które przyspieszają większość operacji wymaganych przez wizualizacje 3D. Pozwala to na implementowanie bardziej złożonych efektów shaderowych przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Nowa architektura wprowadza nowości na każdym etapie przetwarzania potoku graficznego:
  • Przeprojektowana jednostka vertex shaderów zmniejsza czas potrzebny do wykonania przekształceń geometrycznych.
  • Nowa jednostka pixel shaderów jest w wykonać dwukrotnie większą liczbę operacji zmiennoprzecinkowych i w istotnym stopniu przyspiesza inne operacje matematyczne, zwiększając przepustowość układu.
  • Zaawansowana jednostka teksturująca zawiera nowe algorytmy sprzętowe i lepsze mechanizmy pamięci podręcznej zwiększając prędkość operacji filtrowania i nakładania tekstur.
Silnik NVIDIA CineFX 4.0 wprowadza przełomową technologię graficzną do samego centrum zarówno mechanizmów teksturowania, jak i vertex shader oraz pixel shader. Przyspieszając proces tworzenia trójkątów, najważniejsze etapy obliczeń jednostki pixel shader, a także operacje na teksturach, najnowszy silnik pozwala twórcom grafiki 3D na osiągnięcie nowych poziomów wydajności i jakości obrazu.

 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn