Back
WAŻNE LINKI

Silnik CineFX

 
 

Efekty specjalne najnowszych hollywoodzkich produkcji są coraz bardziej zaawansowane, a ty oczekujesz eksplozji realizmu, fal wzburzonego oceanu i animacji nasyconych wyrazistymi kolorami. Dlatego, również gdy idzie o gry komputerowe, nie zadowalasz się niczym, poza perfekcją.
Zaprojektowane zgodnie z językami programowania wysokiej klasy, silniki CineFX™, w które wyposażone są procesory graficzne GeForce™ FX pierwszej i drugiej generacji, zapewnią twoim grom pierwszorzędne efekty i zachwycające animacje. Dzięki wykorzystaniu 128-bitowej studyjnej precyzji koloru, trójwymiarowy świat i jego mieszkańcy zdają się być teraz bardziej realistyczni, niż kiedykolwiek wcześniej. Sny Hollywood są dziś rzeczywistością twojego pulpitu.

Wprowadzenie procesorów graficznych GeForce FX 5900, zapoczątkowało drugą generację silników CineFX. Silnik CineFX 2.0 optymalizuje wszystkie fazy potoków przetwarzania pikseli, podwajając, w stosunku do swojego poprzednika, moc procesora pikseli Pixel Shader. Ten istotny krok naprzód umożliwia dwukrotne zwiększenie mocy zmiennoprzecinkowych obliczeń, a także widoczne zwiększenie wydajności, dzięki szybszej, bardziej efektywnej pracy programów przetwarzania pikseli.

Silnik CineFX pozwala programistom z łatwością wplatać w cyfrowe treści swój niepowtarzalny, indywidualny styl i dzięki wyspecjalizowanym programom graficznym, które nazywamy shader’ami, tworzyć efekty kinowej jakości, generowane w czasie rzeczywistym. Procesor GeForce FX, dzięki mocy CineFX, przenosi akcent z szybkości przetwarzania pikseli na wyrafinowane ich cieniowanie. Usuwa także wiele dotychczasowych ograniczeń, które kojarzono wcześniej z przetwarzaniem pikseli. GeForce FX obsługuje bowiem długie programy, nawet najbardziej misternych efektów, a także umożliwia tworzenie warunkowych rozgałęzień w kodzie programu, czego efektem jest większa efektywność. Co więcej, silnik Cine FX zawiera najbardziej kompletne funkcje sprzętowe dla środowisk OpenGL® oraz Microsoft® DirectX®, włączając w to całkowitą obsługę najnowszej specyfikacji przetwarzania werteksów i pikseli DirectX 9.0.


Aby ożywić nimfę z demo pt.: „Jutrzenka”, wykorzystano wiele zaawansowanych efektów cieniowania pikseli i werteksów. Wyjątkowo realistyczny wygląd skóry nimfy to rezultat zastosowania złożonej kombinacji map kolorów, błyszczących powierzchni i odpowiednich tekstur. Czy potrafisz odróżnić prawdziwą skórę od skóry nimfy? Zobacz stworzone przez firmę NVIDIA demo"Jutrzenka" i zdecyduj sam!

VERTEX SHADERS 2.0+
Silnik CineFX usuwa wcześniejsze ograniczenia dotyczące przetwarzania werteksów, redukując jednocześnie złożoność programowania. W pełni ujednolicone pętle i rozgałęzienia w kodzie programu mogą zostać uzależnione od danych, co zapewnia silnikowi CineFX znacznie więcej metod bezpośredniego programowania niż wcześniejsze architektury.

PIXEL SHADERS 2.0+
Silnik CineFX podnosi cieniowanie pikseli do rangi pierwszorzędnej programowalnej części potoku graficznego. Oferuje programistom nieprzebrane pokłady nowych możliwości, dzięki czemu tworzenie efektów i kontrolowanie pikseli jest ograniczone jedynie ludzką wyobraźnią. Zaawansowane funkcje CineFX to między innymi wsparcie ze strony 1024 instrukcji w jednym przejściu renderingu, które umożliwia tworzenie wyjątkowo złożonych efektów, nie spotykanych dotąd dla innych architektur. Dla przykładu, efekty wolumetryczne, takie jak dym, futro, ogień i trawa tworzą głębię i realizm scen, wymagają jednak przetwarzania wielu instrukcji. To, co silnik CineFX osiąga w zaledwie jednym przejściu renderingu, zabiera konkurencyjnym produktom znacznie więcej czasu. Obsługa tekstur proceduralnych eliminuje konieczność poświęcania pamięci video na duże mapy tekstur oraz umożliwia delikatne, realistyczne różnicowanie powierzchni. Złożone oświetlenie może w znacznym stopniu zwiększyć realizm obrazu, ale przeważnie wydłuża czas renderingu. Dzięki procesorom graficznym GeForce FX wszystkie te cudowne ulepszenia są możliwe bez kompromisów w wydajności.

Ponadto, programy generujące cienie potrafią obsłużyć złożone tekstury w jednym przejściu. Zapewnia to zoptymalizowane wykonanie, które sprawia, że możliwe jest tworzenie warstw lub złożonych efektów, takich jak odpryski farby na powierzchni metalu. Silnik CineFx umożliwia zgromadzenie nawet do 16 wyjątkowych tekstur w pojedynczym programie cieniowania pikseli. Tekstury są różnorodne mapy, które tworzą własności powierzchni lub podpowierzchni, takie jak mapy wypukłości, przemieszczeń, połysku, odbicia, mapy środowiska, cieni oraz tzw. mapy albedo.



Aging Truck

Dzięki wykorzystaniu silnika CineFX, programiści uzyskują wyższą precyzję obrazu i 128-bitową precyzją koloru. Wspaniałe zwiększenie kontroli przepływu oraz krótsze cykle tworzenia cieni z użyciem graficznego języka Cg to rezultat dłuższych programów generujących cienie, które pozwalają na wykorzystanie większej liczby efektów, a także dynamicznego tworzenia rozgałęzień i pętli w kodzie programu. Wszystko to przekłada się na środowisko gry i postacie, które balansują na krawędzi realizmu, zapewniając entuzjastom coraz wspanialsze doznania.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn