Back
WAŻNE LINKI
  • Dokument techniczny: Technologia Intellisample

    W roku 2002 jednoczesne pojawienie się kilku rewolucyjnych technologii zapoczątkowało największy przełom w grafice, od czasu wprowadzenia wyspecjalizowanych kart graficznych. (PDF: 2MB, język: angielski)

Technologia Intellisample

 
 
 
- DirectX 9 -
- DirectX 8 -

Piąta i szósta generacja procesorów graficznych GeForce™ osiąga niewiarygodnie wysoki pułap jakości obrazu, wznosząc się ponad chmury bez jakichkolwiek turbulencji. Bez względu na to, czy niecierpliwie oczekujesz nowej fali rewolucyjnej cyfrowej rozrywki, czy też pragniesz tylko radykalnej poprawy działania swoich dzisiejszych ulubionych aplikacji, doskonałość piątej i szóstej generacji procesorów graficznych GeForce wskaże psychotycznej grafice bezpośrednią drogę do ośrodków wzrokowych twojej kory mózgowej.

Antyaliasing jest doskonałą metodą wygładzenia schodkowych krawędzi i wyszczerbień, które często pojawiają się w trójwymiarowej geometrii. Technologia Intellisample™ 3.0, zawarta w procesorach graficznych GeForce serii 6, obejmuje antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli, dzięki czemu zapewnia gładsze krawędzie wielokątów przy niesamowitej płynności wyświetlania klatek. Procesory graficzne GeForce serii 6 oferują nowy tryb 16-krotnego filtrowania anizotropowego, zapewniający maksymalną szczegółowość geometrii. Co więcej, technologia Intellisample 3.0 wykorzystuje filtrowanie i blending 64-bitowowych tekstur, gwarantujące fotorealistyczne oświetlenie i cieniowanie. Obrazy HDR (o szerokim zakresie dynamiki) stanowią przełom w dziedzinie grafiki komputerowej. Dzięki filtrowaniu i blendingu 64-bitowych tekstur, użytkownicy mogą cieszyć się grafiką o szerszym zakresie intensywności oświetlenia i niezwykłej precyzji. Uwaga: model GeForce 6200 nie obsługuje technologii kompresji.

Intellisample - technologia kompresji wysokiej rozdzielczości (HCT) - obsługiwana jest przez procesory graficzne GeForce FX klasy wydajnościowej i dla entuzjastów. To krok naprzód w wydajności i jakości obrazu, kompresji kolorów, tekstur i danych bufora Z. Poprawa wydajności jest widoczna we wszystkich aplikacjach, szczególnie przy wysokiej rozdzielczości z antyaliasingiem. W tych trybach Intellisample umożliwia nawet 50-procentowy wzrost efektywności kompresji, a także zapewnia nadzwyczajną jakość obrazu dla rozdzielczości do 1600×1280.

Intellisample wykorzystuje w swym procesie próbkowanie oparte na dopasowaniu gamma, uwzględniając radykalne różnice między odbiorem światła i koloru przez oko i monitor, tworzy wygładzone i naturalne przejścia krawędzi tekstur.


Co więcej, innowacyjna architektura procesorów graficznych piątej i szóstej generacji GeForce obejmuje zaawansowaną technologię bezstratnej kompresji
Antyaliasing: wyszczerbienia kontra gładkość
kolorów i głębi bufora Z. A rezultat? Wszystkie tryby antyaliasingu są dostępne w każdej rozdzielczości bez jakiegokolwiek spadku wydajności. Następuje również wspaniałe zwiększenie jakości obrazu bez obniżenia płynności wyświetlania klatek.

Technologia Intellisample łączy najbardziej zaawansowane dostępne filtrowanie anizotropowe. Gdy teksturowana powierzchnia leży w przestrzeni blisko punktu widzenia obserwatora, szczegółowość i precyzja gwałtownie się obniżają. Anizotropowe filtrowanie, oferowane przez firmę NVIDIA, redukuje zniekształcenia w sposób elastyczny poprzez określenie prawdopodobnej intensywności zniekształcenia oraz proporcjonalne filtrowanie, tak by uzyskać największą możliwą jakość i wydajność.

Technologia Intellisample inspiruje i wyzwala w twórcach gier nowy poziom kreatywności. Po raz pierwszy programiści mogą dać użytkownikom dokładnie to, co chcą - gry z duszą, efekty specjalne i animacje, które niczym nie ustępują tym z świata filmu.

Otwierają się wrota krainy herosów - nie wchodź bez tego, co najlepsze.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn