Back
WAŻNE LINKI

Architektura pamięci Lightspeed II (LMA)

 
 
W dzisiejszych czasach użytkownicy komputerów PC uruchamiają, czasem równocześnie, wymagające aplikacje 3D, oczekując nadzwyczaj wydajnej grafiki bez spowolnienia tempa pracy. Nowe aplikacje multimedialne i gry są coraz bardziej złożone. Funkcje nakładania wielu tekstur oraz tworzenia złożonej głębi umożliwiają uzyskanie realistycznych scen, ale wywierają silny wpływ na przepustowość pamięci w systemie. Niestety, przepustowość pamięci głównego procesora może łatwo zostać obniżona, jako że jest nieustannie zalewana przez złożone i wymagające dużej przepustowości zapytania.

Teraz, wprowadzając rodzinę procesorów graficznych GeForce4, NVIDIA przedstawia architekturę pamięci Lightspeed II (LMA), której opatentowane technologie niwelują wąskie gardła pamięci, zapewniając najwyższą wydajność i szybkość grafiki.

LMA II wykorzystuje wiele nowych technologii, które zwiększają efektywność i umożliwiają renderowanie pikseli przez procesor graficzny. Są to:

  • Kontroler pamięci oparty na magistrali krzyżowej: Zapewnia, że każdy aspekt wykorzystania systemu pamięci jest zbalansowany, a zapytania kierowane do pamięci są obsługiwane poprawnie przez procesor graficzny. Architektura pamięci magistrali krzyżowej LMA II zapewnia 2- do 4-krotnie większą przepustowość pamięci niż inne standardy architektury.
  • Podsystem buforowania pamięci Quad Cache: Super-szybkie bufory dostępu, które przechowują i przetwarzają małe ilości danych przy niewiarygodnie dużej przepustowości, zapewniają, że dane czekają w kolejce i są gotowe do zapisania w pamięci. Bufory te są indywidualnie zoptymalizowane pod kątem obsługi specyficznych informacji, dzięki czemu natychmiastowo wyszukują kluczowe dane.
  • Bezstratna kompresja bufora Z: Zmniejsza do ¼ jednokierunkowe przesyłanie danych bufora Z, największego konsumenta przepustowości pamięci w podsystemie graficznym, jednocześnie nie obniżając jakości obrazu.
  • Podsystem widoczności: Decyduje o widoczności piksela na scenie. Jeśli określi, że jest on niewidoczny, piksel nie jest renderowany. W ten sposób zmniejsza się wykorzystanie przepustowości bufora ramek.
  • Technologia szybkiego czyszczenia bufora Z: Minimalizuje czas potrzebny na usunięcie starych danych z bufora Z, co zwiększa płynność wyświetlania klatek nawet o 10%, bez kompromisów w jakości obrazu.
  • Automatyczne pre-ładowanie: Przewiduje, które rejony pamięci zostaną prawdopodobnie użyte w przyszłości, dzięki czemu procesor graficzny (GPU) zamiast oczekiwać na pamięć - renderuje już piksele.

Zaawansowane technologie wykorzystywane przez LMA II łączą się, co zapewnia gigantyczne zwiększenie wydajności grafiki i toruje drogę rosnącej dynamice i bogactwu grafiki 3D generowanej w czasie rzeczywistym. Dzięki zwiększeniu efektywności komunikacji pomiędzy hostem a kartą graficzną, programiści mogą nieustannie zwiększać bogactwo geometrii i wizualną złożoność tworzonych scen. Użytkownicy mogą cieszyć się natomiast realistycznymi obrazami, efektami i otoczeniem, nie martwiąc się o obniżenie wydajności.  



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn