Back
INFORMACJE DODATKOWE
  • Wywiaz z twórcami Wolfmana

    Dowiedz się jak przebiegał proces tworzenia demo Wolfmana od dwóch pracowników firmy NVIDIA, którzy brali w nim udział. (język: angielski)

WAŻNE LINKI
  • Dokument techniczny: Silnik nfiniteFX II

    Czy wiedziałeś, że podwójny procesor werteksów Vertex Shader, zaawansowany procesor pikseli Pixel Shader, teksturowanie 3D i bufor cieniowania stanowią część rewolucyjnego silnika nfiniteFX II? Przeczytaj o historii tych technologii i ich połączeniu. (dokument PDF: 243KB, język: angielski)

Silnik nfiniteFX II

 
 
Silnik nfiniteFX(TM) II firmy NVIDIA to innowacyjna technologia oferująca niespotykany dotąd realizm animowanych postaci generowanych w czasie rzeczywistym oraz podwojenie wydajności GeForce3(TM). Podwójny moduł procesora werteksów Vertex Shader zapewnia osobowość postaci i realizm otoczenia. Zaawansowany moduł procesora pikseli Pixel Shader wraz z mapowaniem wypukłości z uwzględnieniem bufora Z umożliwia tworzenie pełnych szczegółów powierzchni, o których wcześniej użytkownikom desktopów nawet się nie śniło.

NVIDIA tworzy demo Wolfmana
Próby renderowania włosów i futra w czasie rzeczywistym dawały w przeszłości odwroty skutek do zamierzonego. Zamiast tworzyć obraz bliski oryginału, postać wyglądała sztucznie, jakby była z plastiku.
Włosy i futro generowane komputerowo powinny pokazywać fakturę, ruch oraz delikatne refleksy i absorpcję światła tak, by odzwierciedlać wygląd prawdziwych włosów i futra. Silnik nfiniteFX II jako pierwszy udowadnia, że nawet futro poruszającej się i złożonej postaci może wyglądać realistycznie dzięki oświetleniu per-pikselami, a także pokazuje, jak płynne powinno być odtwarzanie klatek. Ponadto, podwójne moduły procesora werteksów Vertex Shader dokonują rzeczy niebywałej - obsługują ponad 100 milionów wierzchołków na sekundę.

 

wolf_shells_txt.jpg

Wolfman składa się z ponad 100 000 wielokątów oraz ośmiu „łusek” futra o wspólnym środku. Łuski te zostały ułożone w warstwy, jedna przy drugiej, tak, by tekstury włosów nakładające się na każdą łuskę dawały wrażenie głębi. Kolor i gęstość futra jest kontrolowana przy pomocy odmiennych map tekstur, które pokrywają całe ciało, co sprawia, że futro nie ma jednolitego wzoru lecz wygląda na lekko zmierzwione. Dodatkowo, rendering przyspiesza obsługa trzech lub czterech tekstur przez zaawansowany moduł procesora pikseli Pixel Shader, w który wyposażony jest silnik nfiniteFX.

 

Wolfman nie jest jedynie nieruchomą postacią. To raczej ucieleśnienie dynamiki, żywe zwierze o szkielecie zbudowany z 61 kości. Poziom złożoności modelu dorównuje efektom specjalnym telewizyjnych i filmowych produkcji. Każdy werteks skóry, warstwy futra i geometria żeber zmieniają się w czasie rzeczywistym, co podkreśla ruch szkieletu postaci. Złożoność zagadnienia jest zdumiewająca, jako że silnik nfiniteFX II, aby sprostać temu wyzwaniu, musi zmieniać werteksy dla każdej z ośmiu warstw. Efektem jest niesamowicie realistyczny ruch muskułów Wolfmana wkraczającego na ulice Londynu.

Dzięki silnikowi nfiniteFX II, NVIDIA kolejny raz podniosła poprzeczkę dla wysokiej jakości efektów wizualnych, jednocześnie dostarczając grafice niezwykłą moc. Podwójne moduły procesora werteksów Vertex Shader są zdolne obsłużyć złożoną geometrię Wolfmana, a zaawansowany moduł procesora pikseli Pixel Shader zapewnia nadzwyczajną wydajność - nawet do 50% szybszą niż GeForce 3. Silnik nfiniteFX II, zgodnie z obietnicą poprawy jakości animowanej grafiki, zapewnia płynne odtwarzanie klatek w czasie rzeczywistym.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn