Back
WAŻNE LINKI
  • Dokument techniczny: Technologia UltraShadow II

    Przyspieszone obliczanie cieni
    Seria kart graficznych GeForce 6 przedstawia UltraShadow – technologię drugiej generacji, umożliwiającą szybsze generowanie złożonych cieni w grach i aplikacjach 3D. (PDF: 614KB, język: polski)

Technologia UltraShadow II

 
 

Precyzyjne cieniowanie jest kluczowym elementem realistycznych i wiarygodnych obrazów w grach komputerowych. Pełna interakcja źródeł światła, obiektów i postaci wymaga stosowania zaawansowanych technik programistycznych. Dla wszystkich scen w grze należy przeanalizować każde źródło światła względem każdego obiektu, co potencjalnie znacząco obciąża procesor i wpływa na jakość gry. Karty graficzne z procesorami NVIDIA® GeForce™ serii 6 i GeForce serii 7 oferują opatentowaną technologię NVIDIA® UltraShadow™ II, która w nowoczesnych grach znajduje zastosowanie w tworzeniu zachwycających efektów i wyjątkowego cyfrowego otoczenia. Jeżeli wybrałeś kartę graficzną z procesorem serii GeForce 6 lub GeForce 7, za każdym razem, gdy gra lub aplikacja będzie generować cienie, technologia UltraShadow II poprawi wydajność twojego komputera.

Zaawansowana technika wykonania
Gdy używasz karty z procesorem obsługującym UltraShadow II, im tworzenie oświetlenia i generowanie cieni w najbardziej złożonych scenach wymaga więcej przebiegów, tym bardziej docenisz uzyskaną poprawę wydajności. Dlatego też największy wzrost szybkości można zaobserwować na pojawiającej się obecnie nowej generacja gier, takich jak DOOM 3™ firmy id Software, które zawierają wielokrotne źródła światła i wiele widocznych obiektów w każdej scenie. Zaawansowane technologie zaimplementowane w UltraShadow II umożliwiają nawet 4-krotny wzrost wydajności przebiegów względem rozwiązań poprzednich generacji.

  Doom 3  
  Obraz za zgodą id Software, ©2004
  Dzisiejsi innowacyjni twórcy gier chętnie wykorzystują złożone źródła cyfrowego światła i realistyczne cienie, co można zobaczyć w scenie z gry DOOM 3.  

 

Ponadto, technologia UltraShadow II firmy NVIDIA umożliwia szybsze generowanie cieni poprzez eliminowanie ze sceny obszarów nie wpływających na końcowy obraz. Programiści mogą w znacznym stopniu przyspieszyć proces generowania cieni dzięki określeniu ograniczonej części sceny (nazywanej “granicą głębi”) oraz objęciu obliczeniami jedynie części najbardziej związanej ze źródłem światła. Dzięki możliwości doskonalenia cieni w obrębie najważniejszych części sceny, programiści mogą tworzyć zadziwiające wizualizacje, które doskonale naśladują rzeczywistość, i jednocześnie uzyskiwać wydajność niezbędną dla gier akcji. Technologia UltraShadow II doskonale współpracuje z technologią Intellisample™, co zapewnia odpowiednie wygładzenie konturów cieni.

  Doom 3  
  Obraz za zgodą id Software, ©2004
  Zaawansowane gry wykorzystują technologię UltraShadow II w tworzeniu fotorealistycznych cieni, dzięki czemu uzyskują fascynujące efekty cyfrowej jakości.  

 

Wyniki
Ostatecznie, innowacyjne techniki połączone w technologii UltraShadow II gwarantują programistom większą swobodę i możliwości potrzebne do tworzenia niespotykanych efektów w grach i aplikacjach 3D. Skomplikowane oświetlenie i efekty cieniowania stają się codziennością, a nowa generacja gier bardziej zbliża się do kinowego realizmu. Wynikiem tego są jeszcze bardziej fotorealistyczne sceny i otoczenie w Twoich grach, bez konieczności ustępstw w wydajności komputera.

 

 

Images 2004-2005 Id Software™, Inc. All rights reserved. Published and distributed by Activision Publishing, Inc. under license. DOOM 3®, and the id Software™ name are either registered trademarks or trademarks of Id Software, Inc. in the United States and/or other countries. Activision is a registered trademark of Activision, Inc. and its affiliates. All other trademarks and trade names are the property of their respective owners.

 



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn