Nowości

Technologia NVIDIA Maximus pomaga firmie Fisker Automotive pracować na najwyższych obrotach
Fisker Karma

Firma Fisker Automotive określa swoje wysokiej jakości, hybrydowe pojazdy elektryczne mianem "odpowiedzialnego komfortu bez kompromisów." Patrząc na pierwszy model z oferty tej firmy – Fisker Karma z 2012 roku, łatwo uwierzyć w słowa założycieli, którzy twierdzą, że firma została stworzona w oparciu o proces projektowania. Jako nowa firma motoryzacyjna, będąca pionierem w kategorii luksusowych samochodów hybrydowych, Fisker przykłada ogromną wagę do każdego szczegółu podczas tworzenia swoich pojazdów. W związku z tym, że aktualnie na rynek wprowadzany jest pierwszy produkt tej firmy, wykorzystuje ona przekonujące wizualizacje, aby przedstawić swoją wizję i zachęcić przyszłych klientów.

Tworzenie tych obrazów jest wieloetapowe i wymaga wykorzystania licznych programów komputerowych jak np. CATIA firmy Dassault Systèmes i Autodesk Alias wykorzystywanych do modelowania 3D, rozmaitych produktów firmy Bunkspeed (Shot, Move, Udrive, Hypershot i Pro) wykorzystywanych do fotorealistycznego renderingu oraz Adobe Photoshop i After Effects, aby udoskonalić jakość animacji i obrazów wygenerowanych w programach Bunkspeed. Ostatnio firma Fisker zaadaptowała do pracy nową platformę NVIDIA® Maximus™, która umożliwia pojedynczej stacji roboczej jednoczesne wykonywanie wizualizacji oraz intensywnych obliczeniowo zadań, dzięki czemu praca projektantów nie będzie już zdominowana przez proces renderowania.

„System Maximus pozwala mi wykonywać więcej pracy w tym samym czasie,” powiedział Mark Rumsey, starszy projektant powierzchni w firmie Fisker Automotive. „Mogę wykorzystywać swój komputer do innych czynności, podczas gdy przeprowadzany jest na nim proces ray tracingu. Jest to dla mnie absolutnie rewolucyjne rozwiązanie.”

WYZWANIE

Będąc członkiem organizacji projektowej firmy Fisker, Rumsey tworzy obrazy i animacje, które są z równie dobrym skutkiem wykorzystywane na spotkaniach kierowniczych oraz jako materiały marketingowe przeznaczone do druku i umieszczenia na stronie internetowej firmy. Do firmy Fisker dołączył w 2010 roku, mając dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie komputerowo wspomaganego szkicowania i projektowania powierzchni 3D, zarówno w przemysłowych, jak i rozrywkowych aplikacjach.

„Fisker jest firmą mającą wielkie idee, ambitne cele i ogromne aspiracje,” powiedział Rumsey. „Firma Fisker pragnie skrócić czas potrzebny do wprowadzenia na rynek nowych samochodów, oznacza to większe wykorzystanie cyfrowych technologii jak np. ray-tracing w czasie rzeczywistym, wizualizacje, animacje i rendering. Taki sposób myślenia panuje wśród całej organizacji i oznacza, że każdy z nas stara się jak najbardziej ograniczyć czasochłonność procesów projektowania.”

Cyfrowe modele samochodów są duże, zazwyczaj składa się na nie 5,5 do 6,5 milionów wielokątów. Zanim rozwiązanie NVIDIA Maximus było dostępne, Rumsey stykał się z wieloma wyzwaniami w swojej pracy nad obrazami i animacjami o fotorealistycznej jakości nowego modelu Fisker Karma.

W przeszłości praca Rumsey'a polegała na przygotowaniu modelu w programie Alias, a następnie wprowadzeniu danych do aplikacji Bunkspeed. Po zastosowaniu różnych materiałów, ustawieniu oświetlenia i określeniu właściwego kąta kamery mógł dopiero rozpocząć proces renderowania. „Wyrenderowanie każdej klatki zajmowało od jednej do dwudziestu minut, a animacja trwała kilka godzin - zazwyczaj w nocy. Proces renderingu angażował wszystkie jednostki GPU w moim komputerze, zatem podczas renderowania nie mogłem wykonywać żadnej innej czynności," powiedział Rumsey.

ROZWIĄZANIE

Platforma NVIDIA Maximus łączy w sobie możliwości procesora NVIDIA Quadro® wiodącego w dziedzinie profesjonalnych, przemysłowych rozwiązań grafiki 3D oraz towarzyszącej jednostki GPU NVIDIA Tesla™ C2075, która jest w stanie samodzielnie obsługiwać intensywne obliczeniowo zadania. Dzięki temu pojedyncza stacja robocza wykorzystująca technologię Maximus jest w stanie przeprowadzać proces ray tracingu lub dokonywać skomplikowanych obliczeń, zachowując jednocześnie moc obliczeniową dla innych zadań wykonywanych jednocześnie jak np. projektowanie 3D, symulacje oraz przygotowanie prezentacji.

“Mogę przydzielić towarzyszącą jednostkę GPU do renderowania, wykorzystując pozostałe układy GPU i CPU do innych zadań," powiedział Rumsey. „Mam teraz dużą swobodę, mogę obejrzeć model samochodu pod każdym kątem, w różnych kolorach, rozpocząć renderowanie, a następnie na tej samej stacji roboczej nałożyć różne tekstury na projekt samochodu dzięki aplikacji Bunkspeed, bądź też pracować z różnymi wariantami samochodu lub modelować w programie Alias, wysyłać wiadomości e-mail i przeszukiwać Internet.”

EFEKT

„Dzięki temu, że platforma NVIDIA Maximus umożliwia mi korzystanie z mojego komputera podczas procesu renderowania mogę uzyskać więcej iteracji danego projektu w tym samym czasie,” powiedział Rumsey. „Oznacza to ogromny skok wydajności."

Wpływa to pozytywnie również na kreatywność. „Mam czas, aby wypróbować więcej opcji i szybko obejrzeć rezultaty w fotorealistycznej jakości,” dodał Rumsey. „Zanim zacząłem korzystać z technologii Maximus, nie mogłem od razu wprowadzić w życie pomysłów, które przyszły mi do głowy podczas renderowania i czasami pomysły te przepadały. Dzięki systemowi Maximus mogę rozważać różne scenariusze i opcje „co jeśli”. Jeśli mam pomysł na inne ustawienie kamery, oświetlenia lub chcę dopracować jakiś szczegół samego modelu, mogę przygotować kilka projektów dla działu marketingu dzięki czemu produkt końcowy jest o wiele lepszy.”

Również współpraca między członkami zespołu firmy Fisker uległa poprawie. Przykładowo, Rumsey może usiąść z ekspertem od koloru w zespole i wybrać odpowiednie barwy dla poszczególnych części samochodu. Dzięki możliwościom równoległego przetwarzania systemu Maximus mogą oni dokonywać zmian koloru, przeprowadzić proces ray tracingu w czasie rzeczywistym i sprawdzić jak będzie to wyglądać w rzeczywistości, a następnie powtarzać to aż do uzyskania zadowalającego koloru i cieniowania.

„Mogę teraz znacznie szybciej dokonywać iteracji kolorów i materiałów wspólnie z innymi projektantami,” powiedział Rumsey. „Możemy sprawnie korzystać z aplikacji Bunkspeed i szybko przeprowadzać proces ray tacingu - wszystko w tym samym czasie."

Bez względu na to, czy chodzi o przygotowanie fotorealistycznych obrazów wykorzystywanych przez przedstawicieli firmy Fisker na billboardach w całym kraju, dostosowanie oświetlenia dla pojedynczego obrazu umieszczanego na stronie internetowej, bądź też stworzenie promocyjnego wideo lub animacji - technologia NVIDIA Maximus pomaga organizacji projektowej firmy Fisker uzyskać lepsze rezultaty w krótszym czasie, unikając jednocześnie frustracji płynącej z oczekiwania, aż komputer zakończy proces renderowania.

„Kreatywność, wydajność i sprawne zarządzanie czasem – to ogromne korzyści, jakie uzyskałem dzięki platformie NVIDIA Maximus," powiedział Rumsey.

O firmie Fisker Automotive, Inc.
Fisker Automotive jest amerykańską firmą założoną w 2007 roku, nastawioną na produkcję elektrycznych pojazdów o zwiększonym zasięgu (większym niż kiedykolwiek), które stanowią bezkompromisowy i odpowiedzialny luksus. Firma projektuje i rozwija pierwszą na świecie linię wysokiej jakości hybrydowych pojazdów elektrycznych, które reprezentują głębokie przekonanie firmy o tym, że proekologiczne samochody nie muszą oznaczać poświęcenia pasji, stylu i wydajności. Fisker Automotive jest globalną firmą, która na nowo definiuje pojęcie luksusu dla nabywców samochodów sportowych. W celu uzyskania szerszych informacji na temat marki oraz sedana – Fisker Karma, odwiedź stronę http://fiskerautomotive.com.

Fisker Karma