Technologie

G-Sync
divider

NVIDIA G-SYNC™ to najbardziej zaawansowane technologie, które zapewnią Ci najlepszą jakość obrazu na monitorach do komputerów typu desktop oraz wyświetlaczach notebooków*.

 

HDR (HIGH DYNAMIC RANGE)

Wyświetlacze HDR oferują zakres luminancji podobny do tego, jaki jest w stanie rejestrować ludzkie oko, a także szerszą gamę kolorów niż tradycyjne monitory. Wyświetlacze G-SYNC HDR cechują się kilkukrotnie wyższą luminancją szczytową niż wyświetlacze standardowe oraz zachowują głęboką czerń poprzez redukcję podświetlenia, oferując przestrzeń barwną zbliżoną do standardu kinowego DCI-P3.


ZMIENNA CZĘSTOTLIWOŚĆ
ODŚWIEŻANIA
Technologia G-SYNC dynamicznie dostosowuje częstotliwość odświeżania obrazu wyświetlacza do częstotliwości generowania klatek układu GPU. Pozwala to wyeliminować problem rozchodzenia się obrazu oraz zminimalizować opóźnienie i zacinanie się wyświetlanych treści. Wyświetlacze G-SYNC nie posiadają minimalnej częstotliwości odświeżania obrazu, a zmienna częstotliwość odświeżania jest obsługiwana aż do maksymalnej wartości obsługiwanej przez panel LCD.


ZMIENNA FUNKCJA
OVERDRIVE
Technologia ta przewiduje, kiedy wyświetlona zostanie kolejna klatka i tak dostosowuje parametry funkcji overdrive panelu LCD, by wyeliminować efekt smużenia.

 

WYSOKA CZĘSTOTLIWOŚĆ
ODŚWIEŻANIA
Przy wyższych częstotliwościach odświeżania, reakcja na podejmowane przez gracza działanie widoczna jest na ekranie niemal natychmiastowo. Firma NVIDIA ściśle współpracuje z producentami paneli LCD, aby wprowadzać te szybkie matryce na rynek - od pierwszego wyświetlacza 75 Hz w notebooku i pierwszego, stworzonego z myślą o e-sporcie monitora G-SYNC 180 Hz, po najnowsze gamingowe monitory G-SYNC o częstotliwości odświeżania 240 Hz.


OPÓŹNIENIE W
WYŚWIETLANIU TREŚCI
Gracze oczekują jak najmniejszego opóźnienia między wydawanymi na klawiaturze komendami, a widoczną na ekranie reakcją. Monitory G-SYNC zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować opóźnienie w przesyłaniu sygnału i wyświetlaniu obrazu na ekranie. Przy najwyższych częstotliwościach odświeżania, opóźnienie w wyświetlaniu treści jest praktycznie zerowe, a czas potrzebny na podświetlenie pojedynczego piksela zależny jest wyłącznie od czasu reakcji matrycy LCD.

 

SZEROKA PRZESTRZEŃ
BARWNA (GAMUT)
Gamut określa przestrzeń barwną, którą dane urządzenie jest w stanie odwzorować. Gamut sRBG, zawierający 16,7 miliona barw, jest najpopularniejszą przestrzenią barwną wykorzystywaną w wyświetlaczach PC. Jest to jednak zaledwie ułamek tego, co jest w stanie zarejestrować ludzkie oko. Nowy 27-calowy wyświetlacz G-SYNC HDR obsługuje przestrzeń barwną DCI-P3 - o 25% szerszą niż sRBG - zapewniając bardziej realistyczne odwzorowanie kolorów z płynniejszą ich gradacją.


ULMB
 
Dzięki technologii NVIDIA Ultra Low Motion Blur, poruszające się obiekty są wyraźniejsze niż w przypadku zastosowania standardowych technologii wyświetlania - nawet przy wysokich częstotliwościach odświeżania, takich jak 120 Hz. Technologia ULMB pozwala uzyskać charakterystyczny dla wyświetlaczy impulse-type ultrakrótki czas reakcji na z natury wolniejszych wyświetlaczach LCD hold-type. W rezultacie obiekty poruszają się niezwykle płynnie i są niesamowicie wyraźne.

 

TRYB
OKIENKOWY
W grach 3D wyświetlanych na komputerach typu desktop w trybie okienkowym, technologia G-SYNC zapewnia tak samo płynną rozgrywkę pozbawioną efektu rozchodzenia się obrazu, jak w przypadku gier wyświetlanych w trybie pełnoekranowym.

 

* Niektóre funkcje mogą być niedostępne na niektórych wyświetlaczach. Zapoznaj się z dostarczoną przez producenta specyfikacją wyświetlacza, aby dowiedzieć się, które funkcje są obsługiwane.