Nowości

Światowi producenci komputerów PC skupiają się wokół firmy NVIDIA by dostarczyć komputery PC i karty grafiki do obsługi aplikacji VR

GeForce GTX VR Ready to oznaczenie technologii, która pozwoli użytkownikom komputerów doświadczyć niesamowitych wrażeń związanych z wirtualną rzeczywistością

Jacek Brol / Ewa Rudkowska
Gamma PR (NVIDIA PR)
nvidia@gammapr.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Tesla M40 GPU accelerator

LAS VEGAS — CES — 4 stycznia 2016 — NVIDIA zaprezentowała dzisiaj program o nazwie VR-ready, który pomoże graczom podążać ich własną drogą w zdobywaniu niesamowitych doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości.

Za sprawą ścisłej współpracy firmy NVIDIA z wytwórcami komputerów PC i notebooków, a także dzięki współpracy z producentami kart graficznych możliwe stało się dostarczanie na rynek kart graficznych i systemów „GeForce® GTX® VR Ready”, które umożliwiają użytkownikom zanurzenie się w świecie wirtualnej rzeczywistości bez utraty doskonałej jakości. Program pozwala uporządkować panujące na rynku zamieszanie związane z tym, jaki sprzęt jest niezbędny do tego, aby obsłużyć gry i aplikacje wirtualnej rzeczywistości, których coraz to większa liczba pojawia się na rynku.

Rzeczywistość wirtualna wymaga od procesora graficznego siedmiokrotnie większej mocy obliczeniowej niż ma to miejsce w wypadku tradycyjnych gier 3D i trójwymiarowych aplikacji – wymagane jest tutaj bowiem symultaniczne generowanie przez układ graficzny dwóch obrazów (po jednym dla każdego oka) z szybkością powyżej 90 klatek na sekundę (fps).1

„Dla wielu użytkowników, odnalezienie się wśród nowych, dopiero co powstających technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna może być trudne lub zniechęcające.” powiedział Jason Paul, dyrektor działu nowych technologii w firmie NVIDIA. „Dlatego właśnie współpracujemy z zaufanymi partnerami na całym świecie po to, aby uprościć proces zakupu tego typu produktów. Oznaczenie GeForce GTX VR Ready pozwoli klientom szybko zidentyfikować komputery lub karty graficzne, które zdolne są do obsługi wirtualnej rzeczywistości.”

GPU firmy NVIDIA® są centralnym elementem ekosystemu wirtualnej rzeczywistości i korzystają z wielokrotnie nagradzanej graficznej architektury NVIDIA Maxwell™, która powstała z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Oprócz możliwości generowania dużej liczby klatek, architektura ta cechuje się takimi unikatowymi cechami związanymi z wirtualną rzeczywistością jak technologia NVIDIA Multi-Res Shading, która zwiększa wydajność nawet do 50 procent przy zachowaniu jakości obrazu i zmniejszeniu opóźnień.2

NVIDIA zapewnia najwyższą wydajność i najniższe opóźnienia związane z generowaniem wirtualnej rzeczywistości za sprawą połączenia układów graficznych korzystających z architektury Maxwell, sterowników NVIDIA Game Ready Drivers i opracowanych przez siebie narzędzi dla programistów NVIDIA GameWorks™ VR oraz NVIDIA DesignWorks™ VR.

Wsparcie ze strony producentów komputerów
Wiodący na świecie producenci komputerów uczestniczą w programie GeForce GTX VR Ready.

„Jako pionierzy wyznaczający trendy związane z grami i grafiką, marki Alienware i NVIDIA są niejako z definicji zobowiązane do zapewnienia swoim użytkownikom doświadczeń związanych z wirtualną rzeczywistością na najwyższym, światowym poziomie. Program GeForce GTX VR Ready pozwoli zaś wybrać klientom takie produkty, które ich zachwycą. Procesory graficzne bazujące na architekturze Maxwell idealnie nadają się do kreowania wirtualnej rzeczywistości, a karty takie jak GeForce GTX 970 pomagają komputerom Alienware wyznaczać nowe standardy w branży. "

— Frank Azor, dyrektor generalny Alienware

„Program GeForce GTX VR Ready sprawia, że tworzenie wirtualnej rzeczywistości staje się łatwe i przyjemne, a NVIDIA pomaga rozwijać się całej branży. Bazujące na architekturze Maxwell karty graficzne zapewniają ogromną moc obliczeniową i niskie opóźnienia, które potrzebne są przy kreowaniu wirtualnej rzeczywistości. Autorska platforma NVIDIA GameWorks VR dostarcza programistom i twórcom gier niezbędne narzędzia do tworzenia kolejnych bestsellerowych tytułów przyszłości osadzonych w wirtualnej rzeczywistości.”

— Wallace Santos, dyrektor naczelny i założyciel MAINGEAR

„Wirtualna rzeczywistość, tradycyjnie zarezerwowana była dla komputerów stacjonarnych, desktopów, ale dzięki firmie NVIDIA możliwe stało się zbudowanie takich notebooków jak MSI GT72 Dominator oraz GT80 Titan z układem GeForce GTX 980, który pozwala cieszyć się wirtualnymi doznaniami w podróży. Oznaczenie NVIDIA GeForce GTX VR Ready pozwala użytkownikom łatwo zidentyfikować maszyny zdolne do obsłużenia wirtualnej rzeczywistości, które zagwarantują fantastyczne i realistyczne wrażania w grach.”

— Andy Tung, prezes MSI Pan America, MSI

Więcej informacji oraz lista producentów komputerów lokalnie uczestniczących w programie: http://www.nvidia.pl/object/vr-ready-program-pl.html

Bądź na bieżąco z firmą NVIDIA:


O firmie NVIDIA
Od 1993 roku NVIDIA (NASDAQ: NVDA) wiedzie prym w sztuce i rzemiośle tworzenia systemów obliczeń wizualnych. Technologie stworzone przez firmę przekształcają świat pełen wyświetlaczy w pełni interaktywne środowisko dla wszystkich użytkowników – od graczy po naukowców, od konsumentów po przedsiębiorstwa. Więcej informacji można znaleźć na stronach http://nvidianews.nvidia.com/ i http://blogs.nvidia.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej w tym również, choć nie wyłącznie, oświadczenia odnośnie: funkcji, wydajności, dostępności oraz korzyści wynikających z zastosowania i wdrożenia systemów PC i kart graficznych objętych programem GeForce GTX VR Ready oraz partnerów uczestniczących w programie GeForce GTX VR Ready są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ważnymi czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 pażdziernika 2015 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia nie stanowią gwarancji przyszłych wyników i obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2016 NVIDIA Corporation. Wszystkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, GeForce GTX, NVIDIA Maxwell, GameWorks oraz DesignWorks są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub w pozostałych państwach. Pozostałe nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi odpowiednich firm, z którymi są związane. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

________________________________

(1) Obraz renderowany w grze uruchomionej na komputerze PC w rozdzielczości 1920x1080 pikseli przy 30 klatkach na sekundę na pojedynczym ekranie w porównaniu z renderingiem prowadzonym za pomocą zestawu do kreowania wirtualnej rzeczywistości w rozdzielczości 1680x1512 pikseli przy 90 klatkach na sekundę dla każdego z dwóch ekranów. http://blogs.nvidia.com/blog/2015/11/09/gameworks-vr-unreal-engine-4-ue4/

(2)W VRX 2015, Epic Games osiągnięto 50-procentowy wzrost wydajności w landmarku Bullet Train demo przy zastosowaniu NVIDIA Multi-Res Shading. http://blogs.nvidia.com/blog/2015/11/09/gameworks-vr-unreal-engine-4-ue4/