Zaawansowany rendering

Partnerzy z dziedziny ray tracingu na GPU
Partnerzy z dziedziny ray tracingu na GPU
Divider

Moc przetwarzania masowo równoległego jednostek GPU NVIDIA idealnie odpowiada z natury równoległej naturze ray tracingu. Ta synergia może radykalnie zwiększyć szybkości renderowania w przypadku wielu rynków korzystających z szerokiej i różnorodnej listy technik.

NVIDIA wspomaga firmy zajmujące się renderingiem w zakresie wdrażania przez nie technologii obliczeń na GPU, a także bierze pod uwagę ich potrzeby przy projektowaniu przyszłych architektur GPU, języków i narzędzi. Poniżej zamieszczona jest lista niektórych spośród wielu firm, które wykorzystują obecnie tę moc obliczeniową do znacznej akceleracji oferowanych rozwiązań oraz wprowadzenia nowych interaktywnych możliwości:

 

Logo Chaos Group V-Ray RT

Chaos Group V-Ray RT

Tryb renderowania V-Ray RT GPU umożliwia akcelerację procesu ray tracingu na jednostkach GPU zainstalowanych w systemie, zamiast wykorzystywania w tym celu CPU. Pracę w tym trybie można ogromnie przyspieszyć dzięki wykorzystaniu rozwiązań NVIDIA® Quadro® VCA oraz DGX-1.

Zobacz, jak filmowiec Kevin Margo korzysta z rozwiązania VCA przy renderingu nowego filmu, Construct, w 3D 4K przy odświeżaniu 60 klatek na sekundę/oko. Kevin mówi, że klatka, której rendering na wielordzeniowej jednostce CPU zabierał 9,5 godziny, w przypadku oprogramowania Chaos V-Ray RT uruchomionego na pojedynczym rozwiązaniu VCA była renderowana jedynie 14 minut.

Rendering na GPU przy użyciu Chaos Group V-Ray RT

 
 

Logo Octane

Octane

Octane Render firmy Otoy jest interaktywnym i korzystającym z GPU, wykorzystującym właściwości fizyczne programem renderującym typu biased, który generuje fotorealistyczne rezultaty z dużą szybkością. Pozwala to użytkownikom na tworzenie oszałamiających dzieł w ułamku czasu wymaganego przez tradycyjne silniki renderujące oparte na CPU. Firma Refractive Software, tworząca oprogramowanie renderujące Octane, była jedną z pierwszych, która wydała fotorealistyczny, oparty na analizie widma silnik renderujący i znacząco przyczyniła się do rewolucji w renderingu.

Rendering na GPU przy użyciu Octane Render

 
 

Logo Arion

Arion

Wywodzący się z oprogramowania Fry Fender silnik renderujący Arion jest symulatorem światła nowej generacji, który wykorzystuje technologię NVIDIA CUDA® do akceleracji procesu renderowania na systemach z jedną lub wieloma jednostkami GPU. To opracowane przez firmę RandomControl rozwiązanie działa w oparciu o fizyczne właściwości i jest wysokowydajnym, produkcyjnym silnikiem renderującym, który może wykorzystać jednocześnie wszystkie jednostki GPU i CPU pracujące w systemie.

Rendering na GPU przy użyciu Arion

 
 

Logo FurryBall

FurryBall RT

FurryBall to unikalne, korzystające z układów GPU oprogramowanie do renderingu końcowego, zapewniające filmową jakość w czasie rzeczywistym i oferujące zaawansowane techniki renderingu. Może zostać zaimplementowane bezpośrednio w środowisku oprogramowania Maya i 3ds Max, obsługuje rendering sieciowy i potrafi korzystać z wielu układów GPU. FurryBall 4 korzysta z fizycznie poprawnego pełnego globalnego oświetlenia opartego o mechanizm NVIDIA OptiX™ i obsługuje techniki biased rendering. Łączy prędkość renderingu na układach GPU z jakością i cechami renderingu opartego na jednostkach CPU, zapewniając świetne rezultaty w produkcji filmów oraz gier wielu studiów filmowych.

Rendering na GPU przy użyciu FurryBall

 
 

Logo Redshift

Redshift

Redshift to pierwsze na świecie w pełni akcelerowane na GPU oprogramowanie renderujące typu biased. Obsługuje kilka technik globalnego oświetlenia typu biased, włącznie z Brute Force GI, mapowaniem fotonów (z kaustyką), Irradiance Cache (podobna do mapy natężenia oświetlenia z końcowym łączeniem), Irradiance Point Cloud (podobna do Importons) i Light Cache.

Rendering na GPU przy użyciu Redshift

 
 

Logo Moskito

Moskito

Oprogramowanie renderujące kolejnej generacji firmy Cebas, moskitoRender™ jest pierwszym w pełni wykorzystującym funkcje GPU oprogramowaniem dla 3ds Max, które obsługuje wszystkie 1300 rodzajów materiałów biblioteki materiałów Autodesk, jak również standardowe materiały 3ds Max. Jego nierestrykcyjne, wysoce zoptymalizowane podejście do renderingu pozwala artystom uwolnić ich wyobraźnię i swobodę tworzenia.

Rendering na GPU przy użyciu moskitoRender

 
 

Logo Blender

Cycles

Oprogramowanie Blender wykorzystuje teraz potężny nowy silnik renderujący Cycles (z techniką unbiased), który zapewnia oszałamiający ultrarealistyczny rendering. Wbudowany silnik oferuje rendering hybrydowy, rendering na GPU i CPU, podgląd w czasie rzeczywistym, obsługę oświetlenia HDR oraz liberalną licencję na łączenie z zewnętrznym oprogramowaniem.

Rendering na GPU przy użyciu Cycles

 
 

Logo Indigo

Indigo

Indigo Renderer to wykorzystujące technikę unbiased fizycznie poprawne i fotorealistyczne oprogramowanie renderujące, które symuluje fizykę światła, aby osiągnąć prawie idealny realizm obrazu. Indigo posiada szerokie w branży wsparcie dla akceleracji na GPU dzięki NVIDIA CUDA i OpenCL.

Rendering na GPU przy użyciu Indigo Renderer

 
 

Thea Presto Render

Thea Presto Render

Opracowane przez firmę Solid Iris Technologies oprogramowanie renderujące Thea render łączy silniki renderujące pracujące w technikach biased i unbiased. Wersja Presto GPU oparta jest na technologii NVIDIA CUDA, co oznacza, że do jej uruchomienia wymagana jest karta graficzna zgodna z tą technologią. Obsługuje także wiele układów GPU (w trybach interaktywnego renderingu i Darkroom) a także tryb współpracy w przypadku renderingu poprzez sieć.

Rendering na GPU przy użyciu Thea Presto Render