Nowości

Hego zalicza przyłożenie w DIRECTV dzięki NVIDIA Quadro

 
 

Nadawcy telewizyjni gorąco ze sobą rywalizują o względy zapalonych kibiców sportowych oraz o związane z nimi zyski. Zainteresowani sportem widzowie płacą dodatkowe sumy za telewizyjne kanały sportowe i oczekują w zamian wyjątkowych wrażeń. Na tym trudnym rynku, nadawcy telewizyjni muszą przodować we wdrażaniu technologii, które zapewnią ich wymagającym klientom najlepsze, co telewizja ma do zaoferowania.

Każdy znaczący krok w rozwoju technologii produkcji, graficznych, dźwiękowych czy związanych z emisją programu telewizyjnego, poprawia jakość wrażeń widzów oglądających relacje na żywo z wydarzeń sportowych, dzięki czemu w większym stopniu angażują się oni i silniej utożsamiają z akcją rozgrywającą się na ekranie. Innowacyjni nadawcy programów telewizyjnych wykorzystują najnowsze osiągnięcia w dziedzinie telewizji cyfrowej, grafiki komputerowej, animacji, wideo i interfejsów użytkownika, dążąc do połączenia relacjonowanej na żywo akcji z łatwymi do przyswojenia danymi, statystykami i innymi informacjami w celu stworzenia tak fascynującego widowiska sportowego, jak to tylko jest możliwe.

Hego Group – firma z siedzibą w Szwecji specjalizująca się w technologiach wykorzystywanych przy produkcji, a także w samej realizacji transmisji na żywo – wspiera branże nadawców telewizyjnych i sportową w ich wysiłkach w zakresie tworzenia i wzbogacania treści produkowanych w czasie rzeczywistym. Firma ta zwróciła na siebie po raz pierwszy uwagę ponad 40 lat temu, będąc oficjalnym partnerem od pomiarów czasu na takich imprezach sportowych, jak Igrzyska Olimpijskie, narciarstwo zjazdowe czy wyścigi Formuły 1. Była ona jednym z pierwszych dostawców elektronicznych stoperów wykorzystywanych w relacjach telewizyjnych na żywo. Od tamtego początkowego okresu z jego prostą grafiką, firma ta opracowywała i rozszerzała ofertę swoich rozwiązań graficznych przeznaczonych do wykorzystania w czasie rzeczywistym, oferując obecnie pakiet jednych z najbardziej zaawansowanych narzędzi software’owych na świecie. Należy do nich najnowszy silnik AKI GS2 Multi-Touch obsługujący grafikę 3D i interakcję w czasie rzeczywistym, który oparty jest wyłącznie na rozwiązaniach graficznych NVIDIA®. Jest to rozszerzenie silnika graficznego AKI GS2 dla studiów telewizyjnych, który jest już szeroko wykorzystywany w ramach setek instalacji telewizyjnych na całym świecie do płynnego i sprawnego zarządzania ogromnym zbiorem elementów graficznych wyświetlanych na ekranie w programach na żywo w celu wzmocnienia kontaktu widzów z relacjonowanymi na bieżąco imprezami sportowymi.

RedZone_small.jpg

Wyśmienitym przykładem sukcesu odniesionego przez Hego jest oferowany przez DIRECTV program RED ZONE CHANNEL®, będący usługą dostępną dla abonentów pakietu NFL SUNDAY TICKET. Ten wypełniony akcją show DIRECTV zaprasza fanów sportu do pierwszej na świecie tak wszechogarniającej, prowadzonej na żywo przez gospodarza programu jazdy przez osiem odbywających się równolegle meczów futbolu amerykańskiego, oferując w trakcie oczekiwane przez widzów wysokie tempo i obszerność sprawozdania. W trakcie każdego programu RED ZONE CHANNEL, napędzany przez Quadro serwer graficzny Hego AKI GS2 Multi-Touch steruje 103-calowym monitorem dotykowym Panasonic wyposażonym w tablicę sensorów U-Touch, dzięki czemu osoba prowadząca ten show – Andrew Siciliano – może bezpośrednio i równolegle pracować z ośmioma strumieniami wideo HD ukazującymi na żywo przebieg meczów NFL, szybko i w prosty sposób przenosząc uwagę tam, gdzie dzieje się w danym momencie najwięcej. Wszystko to w czasie rzeczywistym.

„Cyfrowy Potok Wideo NVIDIA Quadro, który jest unikalnym rozwiązaniem w branży, ma zasadniczy udział w sukcesie programu DIRECTV – Red Zone,” mówi Ian Wray, dyrektor ds. sprzedaży grupy Hego. „To właśnie on czyni możliwym dostarczenie odpowiedniej mocy temu przełomowemu, ale i cechującemu się wielkim apetytem na wydajność rozwiązaniu.”

Technologia która sprawia, że wszystko to wygląda tak prosto
DIRECTV, największy dostawca telewizji satelitarnej w Stanach Zjednoczonych, a zarazem nadawca większości kanałów HD oferowanych abonentom, wyrobił sobie pozycję lidera rewolucji cyfrowych technologii TV. Jego RED ZONE CHANNEL wykorzystuje obsługiwaną przez Hego technologię ekranu dotykowego, aby lepiej realizować swoją podstawową misję: zapewnienia, by fani futbolu nie przegapili ani jednej akcji toczącej się strefie od linii 20 jardów – części boiska futbolowego określanej również mianem „czerwonej strefy”.

Z technicznego punktu widzenia DIRECTV miało kilka prostych i bardzo ważnych priorytetów odnośnie zmiany formatu programu RED ZONE CHANNEL. Po pierwsze, system ten miał być prosty we współpracy z kamerą. Po drugie, miał wprowadzać bardzo małe opóźnienia związane z przetwarzaniem, w celu minimalizacji tychże w trakcie dwustronnych wywiadów z rozmówcami znajdującymi się poza studiem. Po trzecie, miał gwarantować pełną precyzję, przede wszystkim ze względu na miłośników wirtualnej ligi futbolowej, którzy każdego tygodnia śledzą szczegółowe statystyki wielu drużyn oraz graczy, zdobywając lub tracąc punkty w zależności od szczegółowych informacji w statystykach nt. zdobywanych goli, gry górą, gry dołem lub szarż.

„Rozwiązania graficzne NVIDIA i serwer Hego GS2 stanowią podporę techniczną całego naszego systemu, pozwalając nam bardzo wysoko zawiesić poprzeczkę odnośnie wyglądu i tempa naszego widowiska – polegającego w dużej mierze na grafice i statystykach – jak również silniejszego zaangażowania widowni,” stwierdza Peter Aragon, dyrektor ds. operacyjnych odpowiedzialny za rozrywkę i sport w DIRECTV.

„Firmy Hego i NVIDIA współpracowały nad stworzeniem wiodącego na świecie, interaktywnego rozwiązania umożliwiającego korzystanie z relacji wideo w czasie rzeczywistym,” mówi Wray z Hego

W czasie emisji programu RED ZONE CHANNEL, oparty na Quadro i pracujący w czasie rzeczywistym silnik graficzny 3D firmy Hego renderuje najpierw sceny 2D w OpenGL, a następnie integruje grafikę, statystyki i osiem strumieni HD odbieranych na żywo z NFL. Drugi moduł systemu Hego odpowiada za udostępnianie wideo i danych, a także kontroluje to, jak gesty wykonywane na panelu dotykowym przez prowadzącego program Siciliano, przekładają się na wyświetlanie na wielkim ekranie animacji przez silnik renderujący.

Cyfrowy Potok Wideo Quadro jest jedynym w branży akcelerowanym przez GPU rozwiązaniem umożliwiającym przechwytywanie, przetwarzanie i dostarczanie materiału wideo o wysokiej rozdzielczości w środowiskach dedykowanych tworzeniu i emisji standardowego i trójwymiarowego wideo. Jest to na dodatek jedyna platforma zapewniająca cztery wejścia wideo HD-SDI każdej z kart GPU, gwarantując zarazem pełen dostęp do mocy przetwarzania GPU pod kątem renderowania grafiki. Rozwiązanie firmy Hego wykorzystywane przez DIRECTV używa dwóch kart Quadro, co pozwala Siciliano na przełączanie się na ekranie pomiędzy nawet ośmioma relacjonowanymi na żywo meczami NFL.

„Zdolność Quadro do przetwarzania przy użyciu jednej karty danych o dużej przepływności napływających przez cztery wejścia wideo HD oraz wysyłanych przez dwa wyjścia, a wszystko to przy minimalnych opóźnieniach, połączona z ogromną łatwością integracji, atrakcyjną ceną oraz legendarną niezawodnością rozwiązań NVIDIA, wszystko to sumuje się czyniąc Quadro niezbędnym aspektem (elementem) kompletnego rozwiązania,” stwierdza Wray.

Bogactwo ale nie nadmiar możliwości
„Oparty na rozwiązaniach NVIDIA, interaktywny system telewizyjny dla DIRECTV osiąga tę subtelną równowagę: oferuje Siciliano bogactwo możliwości, ale nie przytłacza go nadmiarem opcji technicznych. W trakcie programu RED ZONE CHANNEL Siciliano posługuje się tą technologią w naturalny sposób, używając jej jako narzędzia choreograficznego do łączenia ze sobą grafiki, wideo i sekwencji animacji wtedy, gdy ich potrzebuje.

Interaktywna technologia graficzna do zastosowań telewizyjnych, powstała w oparciu o silnik graficzny Hego GS2 Multi-Touch oraz jednostki GPU Quadro, wzbogaca sposób wygłaszania kwestii i prowadzenia konwersacji przez Siciliano – dzięki czemu może on sterować biegiem nadawanego na żywo programu TV, mając komfortową świadomość, że technologia będzie posłuszna jego reżyserii.

Ustalając kurs dla przyszłości transmisji sportowych
Futbol amerykański nie jest oczywiście jedyną dyscypliną sportową, która mogłaby skorzystać na możliwości interaktywnego poruszania się w trakcie emisji programu wśród strumieni wideo z przekazem na żywo, elementów graficznych i statystyk. DIRECTV już teraz planuje rozszerzenie zakresu wykorzystania interaktywnego rozwiązania telewizyjnego Hego napędzanego przez produkty NVIDIA o relacje z wyścigów NASCAR.

„Mnóstwo firm jest w stanie tworzyć grafikę, która wygląda ładnie na ekranie, ale Hego wyróżnia się, projektując rozwiązania graficzne dla wymagających środowisk, gdzie zdolność adaptacji, elastyczność, szybkość i precyzja działania są wszystkie równie istotne,” mówi Ian Wray. „Wszystkie spośród naszych systemów są specjalnie zoptymalizowane dla rozwiązań graficznych NVIDIA, zapewniając niezawodny interfejs między naszym silnikiem, a GPU.”

„Współpraca z firmą NVIDIA nad technologią ekranu dotykowego dla DIRECTV umożliwiła nam cenną weryfikację koncepcji,” kontynuuje Wray. „Oczekujemy dalszej współpracy z firmami NVIDIA, DIRECTV oraz innymi sieciami i ich dostawcami technologicznymi w celu udostępnienia zalet porywających, interaktywnych transmisji telewizyjnych HD na żywo miłośnikom wszystkich dyscyplin sportu.”



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn