Nowy plug-in „Mango” dla oprogramowania GELATO NVIDII również dla użytkowników Maya

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223




NOWY PLUG-IN „MANGO” DLA OPROGRAMOWANIA GELATO NVIDII RÓWNIEŻ DLA UŻYTKOWNIKÓW MAYA.

Gelato dostępny również dla systemu Microsoft Windows XP i wersji Beta 1.1

SIGGRAPH - LOS ANGELES, KALIFORNIA - 9 SIERPNIA 2004 - NVIDIA Corporation, lider na rynku technologii przetwarzania obrazu, zaprezentowała dziś nowy plug-in dla systemów Maya® 6 obsługujący wyróżniany nagrodami program do renderowania filmów firmy NVIDIA o nazwie Gelato™. Dzięki temu dodatkowi artyści korzystający z oprogramowania Maya otrzymali pierwszy program do renderowania filmów z akceleracją sprzętową. Nowy dodatek plug-in o nazwie „MangoTM” wykorzystuje powszechnie stosowany graficzny interfejs użytkownika systemów Maya (GUI) i rozszerza opcje menu modułów renderujących, które jest dostępne dla użytkowników oprogramowania Maya 6 (i 5.0.1).

Ponadto firma NVIDIA ogłosiła dostępność programu do renderowania Gelato 1.0 dla systemu Microsoft® Windows® XP, a także wersji beta programu Gelato 1.1. W połączeniu z kartami graficznymi NVIDIA Quadro FX® program Gelato umożliwia niezwykle szybkie renderowanie filmów. A dzięki dodatkowi Mango użytkownicy uhonorowanego nagrodą Academy Award® oprogramowania Maya mogą korzystać z programu Gelato jako programu renderującego, co umożliwi im dwa razy szybsze tworzenie obrazów o najwyższej jakości.

„Dołączenie programu Gelato do środowiska produkcyjnego Maya pozwala studiom filmowym korzystać podczas renderowania z dodatkowej akceleracji sprzętowej. Użytkownicy z pewnością docenią fakt, że dodatek Mango oferuje możliwości i wydajność programu Gelato, a jednocześnie wykorzystuje zalety doskonale znanej funkcjonalności „zunifikowanego renderingu” oprogramowania Maya. Użytkownicy mogą zainstalować dodatek Mango, wybrać opcję Render Using Gelato (Renderuj, używając programu Gelato) i rozpocząć renderowanie, które będzie przebiegać w dobrze im znany sposób, za pomocą interfejsu GUI programu Maya.” — powiedział Shai Hinitz, menedżer produktu Maya w firmie Alias.

„Plug-in Mango oferuje profesjonalistom zajmującym się produkcją filmową i telewizyjną niesamowitą elastyczność w zakresie narzędzi i modułów do obsługi cieni, których chcą używać. Dodatek Mango oraz nowo opracowane programy firm trzecich, takie jak dodatek plug-in RIB-to-Gelato plug-in i konwerter cieni Renderman umożliwiają studiom produkcyjnym korzystanie z programu Gelato, dostęp do wielu ulubionych modułów do obsługi cieni Renderman oraz połączenie z systemem animacji i modelowania Maya w jednym cyklu produkcyjnym” — powiedział Beth Loughney, główny menedżer działu filmów cyfrowych w firmie NVIDIA.

Plug-in Mango zawiera autorskie implementacje kilku popularniejszych modułów do cieniowania świateł i powierzchni programu Maya, takich jak lambert, phong i blinn. Pozwala on nawet zmieniać atrybuty modułów do cieniowania w obrębie interfejsu GUI programu Maya. Dodatek Mango obsługuje wszystkie typy świateł programu Maya, a także cienie o mapowanej głębokości i cienie powstające w wyniku śledzenia promieni świetlnych.

Korzystając z dodatku Mango, użytkownicy mogą renderować obrazy do przeglądarki obrazów programu Gelato lub do okna renderowania programu Maya 6. Użytkownicy dodatku Mango mogą, podobnie jak użytkownicy programu Maya, renderować tylko wybrane obiekty, sceny lub całą scenę. Dodatek Mango obsługuje też następujące typy geometrii: NURBS (non-uniform rational B-splines) z wycinkami, przenikanie się wielokątów (polygon meshes), powierzchnie podpodziału (subdivision surfaces) i węzły elementarne.

Dodatek Mango jest dostępny na platformy Microsoft Windows XP i Linux, a korzystanie z niego nie wymaga uiszczania opłat związanych z licencją na program Gelato. Dystrybuowany jako integralna część programu Gelato dodatek Mango będzie dostępny od 11 sierpnia pod adresem http://film.nvidia.com. Będą mogli pobrać go użytkownicy programu Gelato i testerzy. Nowa wersja programu Gelato dla systemu Microsoft Windows XP będzie dostępna również 11 sierpnia pod adresem http://film.nvidia.com. Użytkownicy zainteresowani wzięciem udziału w testach wersji Beta 1.1 programu Gelato powinni wysłać wiadomość e-mail do działu filmów cyfrowych firmy NVIDIA na adres gelatoinfo@nvidia.com.

[tabasco]





O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych. Produkty firmy NVIDIA zwiększają możliwości konsumenckich i profesjonalnych urządzeń komputerowych i oferują ich użytkownikom niezapomniane wrażenia. Procesory graficzne (GPU), procesory multimedialno-komunikacyjne (MCP) oraz procesory stosowane w bezprzewodowych urządzeniach multimedialnych (WMP) są powszechnie znane i stosowane w różnorodnych platformach komputerowych, w tym w konsumenckich komputerach PC, firmowych komputerach PC, notebookach, stacjach roboczych, urządzeniach PDA, telefonach komórkowych i konsolach do gier wideo. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, a personel firmy w oddziałach na całym świecie liczy ponad 2 000 pracowników. Więcej informacji można znaleźć w witrynie sieci web firmy pod adresem www.nvidia.pl.







Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn