Program do renderowania filmów GELATO firmy NVIDIA dodaje zaawansowane opcje do oprogramowania ALIAS MAYA

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223




PROGRAM DO RENDEROWANIA FILMÓW GELATO FIRMY NVIDIA DODAJE ZAAWANSOWANE OPCJE DO OPROGRAMOWANIA ALIAS MAYA

Wersja 1.1 programu Gelato dzięki ulepszeniom wydajności i nowym funkcjom, takim jak innowacyjny tryb podglądu, umożliwia szybsze i łatwiejsze renderowanie obrazów o wysokiej jakości

SANTA CLARA, KALIFORNIA - 2 LISTOPADA 2004 - NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, przedstawiła w dniu dzisiejszym program NVIDIA® Gelato™ 1.1 — najnowszą wersję programu do renderowania filmów z akceleracją sprzętową — który można nabyć bezpośrednio w firmie NVIDIA lub u jednego z reselerów na całym świecie. W skład programu Gelato 1.1 wchodzi nowa wersja dodatku plug-in Mango™ do programu Alias® Maya® oraz nowy, innowacyjny tryb podglądu, który umożliwia błyskawiczne renderowanie obrazów z wybranym przez użytkownika poziomem jakości i dokładności obrazu, co pozwala błyskawicznie uzyskać podgląd finalnego obrazu.

„Te nowe funkcje programu Gelato 1.1 są pierwszymi funkcjami zaspokajającymi potrzeby naszych klientów związane z cyklami produkcyjnymi zawartości cyfrowej.” — wyjaśnił Beth Loughney, generalny menedżer w dziale filmów cyfrowych firmy NVIDIA. „Zmierzamy w kierunku w pełni interakcyjnego procesu renderowania, w którym nie będą występować ograniczenia jakości obrazu, narzędzi i techniki tworzenia zawartości.”

Dodatek Mango, który jest dodawany bezpłatnie do zakupionego programu Gelato, oferuje obecnie translację większości węzłów cieniowania (Hypershade nodes) oprogramowania Maya, dzięki czemu program Gelato umożliwia renderowanie obrazów, na których cienie utworzono przy użyciu tych węzłów. Spakowane węzły Hypershade można również umieszczać na warstwach za pomocą modułów do cieniowania napisanych specjalnie dla programu Gelato, co pozwala uzyskać niezwykłą elastyczność i kontrolę nad efektami.

Tryb podglądu umożliwia twórcom podjęcie decyzji dotyczących świateł, geometrii i cieniowania. Dzięki możliwości obniżenia jakości działania pewnych funkcji, takich jak rozmycie spowodowane ruchem (motion blur) i antyaliasing, możliwe jest obejrzenie przybliżonej wersji finalnego obrazu po kilkunastu sekundach, a nie minutach czy nawet godzinach. A teraz najlepsze — ponieważ wyświetlanie obrazu w trybie podglądu nie wymaga stosowania odrębnego zestawu modułów do cieniowania lub innych funkcji, to aby włączyć podglądany obraz do cyklu produkcyjnego, nie trzeba wykonywać żadnych prac przygotowawczych ani zmian.

„Metoda przyspieszania wszystkich aspektów renderowania filmu firmy NVIDIA polegająca na połączeniu programu Gelato i układów graficznych NVIDIA Quadro FX jest najlepszym sposobem rozwoju interakcyjnego renderowania filmów o wysokiej jakości.” — powiedział Joshua Kolden, prezes firmy Crack Creative. „Program Gelato oferuje funkcje i wydajność niezbędne w wymagającym środowisku studia produkcyjnego i jest kluczowym narzędziem naszego ciągłego rozwoju.”

Inne nowe funkcje programu Gelato 1.1:

  • Funkcja głębokości terenu umożliwia tworzenie realistycznych efektów rozmycia obiektów znajdujących się w różnych odległościach od „obiektywu kamery”, co pozwala symulować ogniskową tradycyjnej kamery.
  • Funkcja równoległego renderowania sieciowego umożliwia renderowanie jednej klatki za pomocą współpracujących ze sobą serwerów.
  • Dodatek OpenEXR umożliwiający odczyt i zapis danych w plikach OpenEXR (pliki obrazów o wysokim zakresie dynamiki) opracowany przez firmę Industrial Light & Magic.
  • Usprawnienia w dziedzinie wydajności pozwalają programowi Gelato 1.1 działać szybciej i efektywniej niż programowi w wersji 1.0. W szczególności poprawiono szybkości tworzenia i jakość obrazu w przypadku krzywych, punktów i cieni. Zwiększono też szybkość działania programu na komputerach z wielowątkowymi procesorami.

Program Gelato 1.1 jest obecnie sprzedawany na platformy Windows XP i Linux w cenie 2750 dolarów na stację roboczą lub węzeł serwerowy. Roczna opłata za konserwację i pomoc techniczną wynosi 525 dolarów. Wersja testowa programu oraz dalsze informacje na jego temat, w tym lista reselerów programu Gelato, są dostępne pod adresem http://film.nvidia.com.

[tabasco]





O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych. Produkty firmy NVIDIA zwiększają możliwości konsumenckich i profesjonalnych urządzeń komputerowych i oferują ich użytkownikom niezapomniane wrażenia. Procesory graficzne (GPU), procesory multimedialno-komunikacyjne (MCP) oraz procesory stosowane w bezprzewodowych urządzeniach multimedialnych (WMP) są powszechnie znane i stosowane w różnorodnych platformach komputerowych, w tym w konsumenckich komputerach PC, firmowych komputerach PC, notebookach, stacjach roboczych, urządzeniach PDA, telefonach komórkowych i konsolach do gier wideo. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, a personel firmy w oddziałach na całym świecie liczy ponad 2 000 pracowników. Więcej informacji można znaleĽć w witrynie sieci web firmy pod adresem www.nvidia.pl.







Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn