Studio Frantic Films będzie korzystać z programu NVIDIA GELATO przy produkcji nowych filmów

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223




STUDIO FRANTIC FILMS BĘDZIE KORZYSTAĆ Z PROGRAMU NVIDIA GELATO PRZY PRODUKCJI NOWYCH FILMÓW

Studio Frantic Films przedstawiło także dodatek Amaretto, który umożliwia użytkownikom oprogramowania Discreet 3ds max® wykorzystanie możliwości akcelerowanego sprzętowo programu do renderowania filmów Gelato.

SANTA CLARA, KALIFORNIA - 9 LISTOPADA 2004 - NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, poinformowała w dniu dzisiejszym, że studio Frantic Films, jedno z najdynamiczniej rozwijających się północnoamerykańskich studiów zajmujących się tworzeniem efektów wizualnych oraz animacji, podpisało umowę dotyczącą włączenia akcelerowanego sprzętowo programu do renderowania filmów Gelato do swojego procesu produkcyjnego.

Ponadto dział rozwoju oprogramowania studia Frantic Films kończy prace nad dodatkiem plug-in dla oprogramowania do modelowania i tworzenia animacji Discreet® 3ds max® o nazwie Amaretto, który pozwoli korzystać ponad 280 000 zarejestrowanych użytkowników tego oprogramowania z wyjątkowej szybkości i jakości oferowanych przez program do renderowania Gelato.

„Studio Frantic Films zawsze korzystało z programów do renderowania o najwyższej jakości, a program Gelato może w znaczący sposób zwiększyć możliwości bogatego środowiska produkcyjnego studia Frantic Films. Funkcje, takie jak tryb podglądu, oraz otwarty interfejs API programu Gelato umożliwiają łatwe rozszerzanie jego możliwości za pomocą dodatków plug-in, takich jak Amaretto.” — powiedział Larry Gritz, główny architekt programu Gelato. „Wielofunkcyjny dodatek plug-in Amaretto umożliwia korzystanie z programu Gelato pracownikom innych studiów filmowych wykorzystujących oprogramowanie 3ds max.”

Niezależnie od tego, czy studio Frantic Films tworzy nowe światy, czy też je niszczy, to stale wyznacza trendy dotyczące najnowszych technologii stosowanych w produkcji filmów cyfrowych. Pracę tego studia można zobaczyć m.in. w filmach Włoska robota, X-Men 2, Jądro Ziemi, Kod dostępu i ekranizacji powieści Stephena Kinga zatytułowanej Sztorm stulecia. Korzystając z najlepszych narzędzi do tworzenia zawartości, takich jak Gelato, oprogramowanie 3ds max oraz różne niestandardowe i dostępne w handlu detalicznym narzędzia, studio Frantic wciąż znajduje się w awangardzie technologicznej studiów i stale rozwija moc obliczeniową swojego sprzętu w celu tworzenia coraz lepszych efektów.

„Studio Frantic od czasu powołania Digital Film Group utrzymuje bliskie kontakty z firmą NVIDIA.” — powiedział Chris Bond, prezes studia Frantic Films. „Program Gelato wprowadza najnowsze technologie renderowania do naszego cyklu produkcyjnego, a dodatek Amaretto umożliwia twórcom obrazów trójwymiarowych pełne wykorzystanie możliwości akcelerowanego sprzętowo programu Gelato z poziomu znanego im interfejsu użytkownika programu 3ds max.”

Połączenie programu do renderowania filmów Gelato oraz dodatku Amaretto stanowi w pełni zintegrowany dodatek plug-in do renderowania filmów dla oprogramowania 3ds max, który jest wyposażony w dobrze znany twórcom grafik trójwymiarowych interfejs. Dodatek Amaretto oferuje m.in. następujące funkcje:

  • Renderowanie istniejących scen programu 3ds max oraz dostęp do bogatego zestawu funkcji programu do renderowania filmów Gelato, w tym funkcji szybkiego przemieszczania subpikselowego, analitycznego zagęszczania powierzchni oraz języka modułu cieniowania.
  • Translacja materiałów z programu 3ds max do formatu sieci modułów do obsługi cieni programu Gelato, a także możliwość skompilowania dowolnego modułu do obsługi cieni, napisanego w języku Gelato Shading Language, jako materiału programu 3ds max i użycie go z poziomu powszechnie znanego interfejsu użytkownika programu 3ds max.
  • Zaawansowany system podglądu i historii umożliwia użytkownikom udostępnianie podglądów efektów działania modułów do obsługi cieni, przeglądanie bibliotek podglądów oraz natychmiastowe stosowanie gotowych zestawów ustawień do modułów do obsługi cieni programu Gelato w celu szybkiego utworzenia nowych wariantów cieniowania.
  • Obsługa zaawansowanych możliwości przemieszczania programu do renderowania filmów Gelato oraz możliwość zastosowania proceduralnych lub opartych na teksturach przemieszczeń w sposób warstwowy.
  • Hybrydowy, oparty na językach C++ oraz MAXScript projekt, który umożliwia twórcom i reżyserom technicznym szybkie dostosowanie oprogramowania do swoich potrzeb lub dodanie do niego nowych funkcji.

Program do renderowania filmów Gelato jest w chwili obecnej dostępny na platformy Windows XP i Linux. Cenniki, wersje testowe programu, szczegółowe informacje na jego temat oraz lista reselerów programu Gelato są dostępne pod adresem http://film.nvidia.com. Szczegółowe informacje dotyczące dostępności oraz cen dodatku plug-in Amaretto dla programu <b>3ds max</b> będą dostępne w witrynie sieci Web firmy studia Frantic Films pod adresem http://www.franticfilms.com.

[tabasco]





O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych. Produkty firmy NVIDIA zwiększają możliwości konsumenckich i profesjonalnych urządzeń komputerowych i oferują ich użytkownikom niezapomniane wrażenia. Procesory graficzne (GPU), procesory multimedialno-komunikacyjne (MCP) oraz procesory stosowane w bezprzewodowych urządzeniach multimedialnych (WMP) są powszechnie znane i stosowane w różnorodnych platformach komputerowych, w tym w konsumenckich komputerach PC, firmowych komputerach PC, notebookach, stacjach roboczych, urządzeniach PDA, telefonach komórkowych i konsolach do gier wideo. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, a personel firmy w oddziałach na całym świecie liczy ponad 2 000 pracowników. Więcej informacji można znaleĽć w witrynie sieci web firmy pod adresem www.nvidia.pl.







Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn