NVIDIA przedstawia przełomową grafikę nowej generacji na konferencji z okazji premiery SONY PLAYSTATION®3

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223




NVIDIA PRZEDSTAWIA PRZEŁOMOWĄ GRAFIKĘ NOWEJ GENERACJI NA KONFERENCJI Z OKAZJI PREMIERY SONY PLAYSTATION®3

SONY PICTURES STUDIOS - CULVER CITY, Kalifornia - 16 MAJA 2005 - NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, na konferencji prasowej zorganizowanej przez firmę Sony Computer Entertainment (SCE) przedstawił dzisiaj pierwsze informacje na temat architektury graficznej konsoli do gier PLAYSTATION®3. NVIDIA i SCE wspólnie opracowują nowy procesor graficzny przeznaczony dla tej konsoli. Nowy procesor, noszący kodowe oznaczenie „RSX”, będzie współpracował z nowym mikroprocesorem Cell, stworzonym wspólnie przez firmy IBM, Sony Group i Toshiba.

“RSX jest opracowywany wspólnie przez firmę NVIDIA, lidera rynku grafiki przeznaczonej dla komputerów PC, i firmę SCE, lidera rynku elektronicznej rozrywki”, powiedział Ken Kutaragi, szef Sony Computer Entertainment Inc. „Ten supernowoczesny procesor graficzny uwolni nowe sposoby graficznej ekspresji i przyspieszy proces łączenia różnych dziedzin rozrywki”.

“PLAYSTATION 3 będzie najważniejszą platformą komputerowej rozrywki i mediów cyfrowych w obecnej dekadzie” dodał Jen-Hsun Huang, szef firmy NVIDIA. „Połączona moc procesorów Cell i RSX pozwoli na tworzenie animowanych światów 3D o niespotykanej dotychczas jakości”.

Podczas konferencji Jen-Hsun Huang zaprezentował przykłady przełomowych rozwiązań w dziedzinie grafiki 3D, które dostępne będą dla twórców oprogramowania dla PLAYSTATION 3 i użytkowników tej konsoli. Jego wystąpienie obejmowało kilka interaktywnych prezentacji opracowanych przez firmę NVIDIA i jedno nowe demo firmy Epic Games. Ilustrują one, w jaki sposób procesor RSX pozwoli grom opracowanym na potrzeby konsoli PLAYSTATION 3 realizować zadania, o których wcześnie nie myślano, że są w ogóle możliwe: na przykład kreowanie pełnych życia, interaktywnych środowisk zasiedlonych przez wyjątkowo realistyczne i przekonywujące postaci.

RSX będzie najbardziej zaawansowanym procesorem graficznym, jaki kiedykolwiek skonstruowano, odzwierciedlającym w pełni nakład pracy 1500 osób, które nad nim pracowały. W połączeniu z procesorem Cell będzie on dysponował niesłychaną mocą obliczeniową dla operacji zmiennoprzecinkowych - 2 teraflopów. Miarą jego niezwykłej, w porównaniu do obecnych konsoli, mocy obliczeniowej jest liczba tranzystorów, z których się składa: 300 milionów. To więcej, niż sumaryczna ilość tranzystorów procesorów głównych i graficznych w trzech konsolach obecnej generacji.

RSX będzie produkowany w zakładach Fab2 firmy Sony w Nagasaki i OTSS (wspólnej fabryce firm Sony i Toshiba).

[tabasco]





O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych. Produkty firmy NVIDIA zwiększają możliwości konsumenckich i profesjonalnych urządzeń komputerowych i oferują ich użytkownikom niezapomniane wrażenia. Procesory graficzne (GPU), procesory multimedialno-komunikacyjne (MCP) oraz procesory stosowane w bezprzewodowych urządzeniach multimedialnych (WMP) są powszechnie znane i stosowane w różnorodnych platformach komputerowych, w tym w konsumenckich komputerach PC, firmowych komputerach PC, notebookach, stacjach roboczych, urządzeniach PDA, telefonach komórkowych i konsolach do gier wideo. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, a personel firmy w oddziałach na całym świecie liczy ponad 2 000 pracowników. Więcej informacji można znaleĽć w witrynie sieci web firmy pod adresem www.nvidia.pl.







Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn