NVIDIA® Sorbetto™ – interaktywne narzędzie do oświatlania dla przemysłu filmowego

 
 

NVIDIA Corporation:

Andrew Humber
European PR Manager
NVIDIA Ltd
ahumber@nvidia.com

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223




NVIDIA® SORBETTO™ – INTERAKTYWNE NARZĘDZIE DO OŚWIATLANIA DLA PRZEMYSŁU FILMOWEGO

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 28 lipca 2005 - NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, zaprezentował dzisiaj trzy nowe produkty z pakietu profesjonalnych programów dla przemysłu filmowego firmy NVIDIA.

  • Program do renderingu Gelato 2.0, nową wersję oprogramowania dla studiów filmowych
  • Amaretto, plugin do programu Autodesk 3ds Max, umożliwiający rendering za pomocą Gelato, wyprodukowany przez firmę Frantic Films
  • Technologię oświetlania Sorbetto, interaktywne narzędzie wydatnie zwiększające process tworzenia realistycznego oświetlenia

„Obserwujemy znaczące przyspieszenie przy ponownym oświetlaniu za pomocą Sorbetto, w porównaniu do metody polegającej na ponownym, pełnym renderingu po dokonaniu każdej zmiany”, powiedział Larry Gritz, główny projektant pakietu Gelato w firmie NVIDIA. „Oznacza to, że rendering finalnego obrazu trwa kilkanaście sekund, a nie kilkanaście minut, z pełną jakością, z antyalisaingiem, efektami rozmycia ruchu itp. To coś niespotykanego w przemyśle filmowym”.

Oprócz nowych produktów, NVIDIA przedstawiła także ich nową strukturę cenową, mającą na celu zwiększenie ich dostępności. Gelato z jednym z dwóch plugiów: Mango do pakietu Alias Maya lub Amaretto do 3ds Max, kosztuje teraz tylko 1500 USD, wraz ze wsparciem technicznym przez okres jednego roku. Używając wspomnianych pluginów, użytkownicy mają dostęp do wszystkich funkcji Gelato. Amaretto jest w tej chwili jeszcze w fazie testów beta, a planowany termin premiery to jesień bieżącego roku.

„NVIDIA dobrze rozumie potrzeby studiów filmowych”, powiedział Mark Wiebe, szef działu projektów i rozwoju w firmie Frantic Films. „Sorbetto to doskonały przykład potężnego narzędzia, które rzeczywiście może zrewolucjonizować metody realizowania oświetlenia. Przyspieszając ten proces i zwiększając tym samym tempo tworzenia grafiki, nowe produkty mogą zmienić sposób pracy studiów filmowych”.

NVIDIA przedstawi Gelato 2.0 i Sorbetto na targach SIGGRAPH 2005 (stoisko numer 1714) jako część cyfrowego procesu produkcyjnego pokazującego, jak profesjonalne produkty firmy NVIDIA pomagają rozwiązywać różne problemy, z którymi borykają się studia filmowe.

O produktach
Gelato 2.0 charakteryzuje się zwiększoną wydajnością i zawiera istotne nowe funkcje takie jak cienie wolumetryczne włosów czy dymu, jednoczesny rendering obrazów stereo, metadane shaderów oraz zaimplementowaną w API obsługę narzędzi opracowywanych przez inne firmy na bazie Sorbetto.

Technologia oświetlania Sorbetto pozwala na dodawanie, usuwanie i repozycjonowanie źródeł światła (łącznie z przeliczaniem cieni) a także modyfikację dowolnego parametru światła oraz obserwowanie wszystkich zmian w czasie rzeczywistym. W dowolnym momencie obserwowany jest obraz finalny, łącznie z pełnym antyalisaingiem, rozmyciem ruchu i przezroczystością. Oszczędza to czas twórców i pozwala im dostosowywać oświetlenie tak, by uzyskać dokładnie taki efekt, jaki chcą otrzymać. Użytkownicy pakietu Maya uzyskują dostęp do funkcji Sorbetto za pośrednictwem pluginu Mango. Twórcy oprogramowania mają dostęp do wszystkich funkcji ponownego oświetlania za pośrednictwem rozszerzeń API Gelato.

Użytkownikom pakietu 3ds Max plugin Amaretto udostępnia Gelato jako renderer dla już istniejących scen oraz umożliwia dostęp do wszystkich funkcji Gelato, łącznie z szybkim mapowaniem przemieszczeń, analitycznymi powierzchniami typu sub-division oraz językiem programowania shaderów, pozwalającymi zwiększyć jakość ich pracy.

Produkty firmy NVIDIA dostępne są w poszczególnych regionach u autoryzowanych reselerów, istnieje też możliwość pobrania wersji próbnych. Więcej informacji uzyskać można na stronie www.nvidia.pl/page/gelato oraz http://film.nvidia.com.

[tabasco]





O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych. Produkty firmy NVIDIA zwiększają możliwości konsumenckich i profesjonalnych urządzeń komputerowych i oferują ich użytkownikom niezapomniane wrażenia. Procesory graficzne (GPU), procesory multimedialno-komunikacyjne (MCP) oraz procesory stosowane w bezprzewodowych urządzeniach multimedialnych (WMP) są powszechnie znane i stosowane w różnorodnych platformach komputerowych, w tym w konsumenckich komputerach PC, firmowych komputerach PC, notebookach, stacjach roboczych, urządzeniach PDA, telefonach komórkowych i konsolach do gier wideo. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, a personel firmy w oddziałach na całym świecie liczy ponad 2 000 pracowników. Więcej informacji można znaleźć w witrynie sieci web firmy pod adresem www.nvidia.pl.







Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dotyczące wydajności rodziny produktów firmy NVIDIA i oczekiwań związanych z dalszym wzrostem przychodów, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. To ryzyko i niepewność obejmują między innymi opóźnienia produkcyjne i inne związane z nowymi produktami, trudności w procesie produkcyjnym i zależność firmy NVIDIA od innych producentów, ogólne trendy w branży, w tym cykliczne trendy w branżach komputerów PC i układów półprzewodnikowych, wpływ konkurencyjnych produktów i alternatyw cenowych, akceptację rynków dla nowych produktów i zależność firmy NVIDIA od innych deweloperów i wydawców. Zachęcamy inwestorów do zapoznania się z rocznym raportem firmy NVIDIA na formularzu 10-K i kwartalnymi raportami składanymi na formularzu 10-Q w Komisji ds. papierów wartościowych i giełdy USA, a w szczególności do zapoznania się z sekcjami pod tytułem Certain Business Risks (Określone ryzyka biznesowe), w których znajduje się pełniejsze omówienie tego ryzyka i innych zagrożeń oraz niepewności.

Copyright © 2004 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.





 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn