Nowe oprogramowanie firmy NVIDIA® ułatwia tworzenie rewelacyjnych gier w krótszym czasie

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


PerfHUD 5 to nakładka wyświetlana w aplikacjach Microsoft DirectX 9 i 10, oferująca możliwości interaktywnego debugowania i profilowania w czasie rzeczywistym. Wielu czołowych twórców gier wykorzystuje PerfHUD do optymalizacji swoich aplikacji, takich jak pokazana tutaj gra Unreal Tournament 3 firmy Epic.
PerfHUD 5 to nakładka wyświetlana w aplikacjach Microsoft DirectX 9 i 10, oferująca możliwości interaktywnego debugowania i profilowania w czasie rzeczywistym. Wielu czołowych twórców gier wykorzystuje PerfHUD do optymalizacji swoich aplikacji, takich jak pokazana tutaj gra Unreal Tournament 3 firmy Epic.
FX Composer 2 to zintegrowane środowisko programowania do tworzenia shaderów, pozwalające na szybkie tworzenie efektów wizualnych w czasie rzeczywistym. Ten zrzut ekranowy pokazuje złożoną scenę z wieloma materiałami, animacją, skryptami, cieniami i próbnikiem kolorów HDR.
FX Composer 2 to zintegrowane środowisko programowania do tworzenia shaderów, pozwalające na szybkie tworzenie efektów wizualnych w czasie rzeczywistym. Ten zrzut ekranowy pokazuje złożoną scenę z wieloma materiałami, animacją, skryptami, cieniami i próbnikiem kolorów HDR.

Nowe oprogramowanie firmy NVIDIA® ułatwia tworzenie rewelacyjnych gier w krótszym czasie

NVIDIA FX Composer™ 2 i PerfKit™ 5 znacznie przyspieszają tworzenie gier następnej generacji

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 31 LIPCA 2007 — Najnowsze gry przeznaczone dla komputerów PC są złożonymi projektami, które wymagają pracy zespołów programistów, artystów i projektantów. Ponieważ opóźnienia w procesie produkcyjnym mogą mieć ogromny wpływ na budżety takich gier, NVIDIA® opracowała pakiet aplikacji pomagający twórcom gier zaoszczędzić czas i pieniądze przeznaczane na tworzenie i optymalizację ich gier.

„Tworzenie i optymalizacja współczesnych gier o dużym budżecie to niezwykle trudne zadanie”, powiedział Niklas Westberg, dyrektor techniczny w firmie Massive Entertainment. „Pakiet NVIDIA Developer Toolkit to wybawienie – oferuje on wiele narzędzi pozwalających osiągnąć więcej mniejszym wysiłkiem. Narzędzia NVIDIA pomogły nam skupić się na rozgrywce w grze World in Conflict, dzięki czemu mogliśmy zaoferować graczom najlepsze wrażenia”.

Publikacja nowych wersji narzędzi NVIDIA FX Composer 2 oraz NVIDIA PerfKit 5 udostępnia twórcom nowe, wydajne narzędzia do tworzenia doskonałych gier w krótszym czasie. Te dwa szeroko wykorzystywane narzędzia pozwalają na szybkie, niewymagające ponoszenia dużych wydatków tworzenie efektów wizualnych oraz optymalizację wydajności gier oraz innych aplikacji działających w czasie rzeczywistym.

Pierwsze z tych nowych narzędzi, FX Composer 2, to zintegrowane środowisko programistyczne do tworzenia shaderów, pozwalające na szybkie tworzenie efektów wizualnych w czasie rzeczywistym. Może być wykorzystywane do tworzenia shaderów dla HLSL, COLLADA™ FX Cg oraz CgFX w DirectX i OpenGL. FX Composer 2 zawiera zintegrowaną bibliotekę shaderów, narzędzie do analizy ShaderPerf, obsługę animacji, technologii COLLADA, skryptów, efektów i kreatorów projektów, pozwala na dostosowywanie belek narzędzi i układu okien, obsługę Microsoft XNA i wiele więcej. FX Composer 2 stał się de facto przemysłowym standardem w tworzeniu shaderów na wielu platformach, w tym PLAYSTATION®3 firmy Sony Computer Entertainment Inc. oraz Microsoft Windows®.

„FX Composer 2 ułatwia i upraszcza ‘wizualne programowanie” w moim zespole w czasie poznawania technik renderingu nowej generacji”, powiedział George Borshukov z firmy Electronic Arts, który otrzymał Academy Scientific and Technical Achievement Award za opracowanie technologii renderingu wykorzystanej w filmie The Matrix. „FX Composer 2 pozwala nam tworzyć prototypy nowych technik renderowania z doskonałymi rezultatami. Żadne inne narzędzie nie daje nam takiej łatwości programowania i korzystania ze skryptów jak FX Composer”.

FX Composer 2 demonstrowany będzie na stoisku 315 w czasie konferencji Siggraph 2007 i można go pobrać pod adresem http://developer.nvidia.com/FXComposer.

Drugim opublikowanym dzisiaj narzędziem jest NVIDIA PerfKit 5, pakiet narzędzi do optymalizacji w czasie rzeczywistym wydajności w grach i aplikacjach, oferujący teraz obsługę Microsoft Windows Vista i DirectX 10.

Sednem pakietu PerfKit jest NVIDIA PerfHUD™ 5, nakładka na aplikacje Microsoft DirectX 9 i 10, oferująca w czasie rzeczywistym możliwości interaktywnego debugowania i profilowania, pozwalająca na monitorowanie działania procesora graficznego oraz debugowanie i analizowanie ramek, co pozwala odnajdywać wąskie gardła zmniejszające wydajność aplikacji.

Wśród nowych funkcji PerfHUD 5 znajdziemy:

  • Obsługę Microsoft DirectX 10 i Vista
  • Obsługę nowych procesorów graficznych z serii GeForce® 8
  • Funkcję “edit-and-continue”: pozwala na natychmiastową edycję shaderów
  • Dodatkowe liczniki GPU i sterowników: rozbudowany liczników ułatwiający odnajdywanie fragmentów kodu o zbyt małej wydajności
  • Ulepszony wygląd: uproszczony układ zawierający takie szczegóły jak dymki podpowiedzi, ulepszony podgląd tekstur 2D, 3D i wolumetrycznych oraz próbnik kolorów pozwalający na sprawdzanie tekstur
  • Ponad 20 innych funkcji, o których wprowadzenie prosili programiści

„Optymalizując grę Unreal Tournament 3, na dużą skalę korzystaliśmy z PerfHUD 5”, powiedział Daniel Wright, programista silnika w firmie Epic Games. „Debuger ramek ułatwia odnajdywanie błędów renderingu, zaś narzędzie do profilowania ramek przyspiesza lokalizowanie problemów z wydajnością. Możliwość interakcji narzędzia PerfHUD 5 z naszym silnikiem w czasie rzeczywistym skraca czas poprawiania błędów”.

PerfKit 5 będzie prezentowany na stoisku 315 w czasie imprezy Siggraph i można go pobrać pod adresem: http://developer.nvidia.com/PerfKit.

Oprócz narzędzi FX Composer 2 i PerfKit 5, pełny pakiet narzędzi programistycznych firmy NVIDIA zawiera:

  • SDK 10: próbki kodu DirectX 10, OpenGL oraz CUDA dla najnowszych procesorów graficznych
  • Narzędzia teksturujące: zaawansowane biblioteki i plug-iny do pracy z teksturami – z obsługą DirectX 10 i około 10 razy szybsze niż poprzednio
  • ShaderPerf 2: szczegółowe informacje o wydajności shaderów z obsługą przez nowe sterowniki
  • Biblioteka shaderów: największa na świecie kolekcja shaderów zawierających ponad 100 efektów shaderowych

Wszystkie te narzędzia można pobrać ze strony NVIDIA Developer: http://developer.nvidia.com

Twórców oprogramowania zachęcamy do odwiedzenia forów NVIDIA Developer Tools: http://developer.nvidia.com/forums

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, zastosowań, wpływu, możliwości i wydajności NVIDIA FX Composer2, NVIDIA PerfKit 5, NVIDIA PerfHUD 5 oraz innych narzędzi programistycznych firmy NVIDIA są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 kwietnia 2007 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2007 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn