Nowe oprogramowanie Gelato pozwala na zwiększenie wydajności renderingu do poziomu renderingu w czasie rzeczywistym

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


Nowe oprogramowanie Gelato pozwala na zwiększenie wydajności renderingu do poziomu renderingu w czasie rzeczywistym

NVIDIA spełnia oczekiwania dotyczące wydajności – od zaawansowanych technik oświetlania po skalowalny rendering finalny wykorzystujący wiele procesorów graficznych

SAN DIEGO, KALIFORNIA — SIGGRAPH 2007— 8 SIERPNIA 2007 — Rendering to podstawa grafiki 3D i najbardziej zależny od wydajności fragment procesu produkcyjnego. Poczynając od animacji i efektów wizualnych, kończąc zaś na projektowaniu samochodów i budowli, najszybszym sposobem na usprawnienie procesu twórczego jest przyspieszenie renderingu do prędkości interaktywnych bez zmniejszania jakości obrazu. NVIDIA Corporation uczyniła w tej dziedzinie znaczący krok, przestawiając nowej generacji produkt do renderingu wysokiej jakości o prędkości zbliżonej do renderingu w czasie rzeczywistym, pozwalający na ponowne oświetlenie 60 klatek złożonej sceny w czasie 60 sekund.1 Wraz z premierą nowej wersji akcelerowanego przez GPU programowego renderera NVIDIA® Gelato® oraz prezentacją serwera graficznego 1U NVIDIA Quadro® Plex Model S4, ta zaawansowana technologia jest świadectwem utrzymującej się czołowej roli firmy NVIDIA w dziedzinie renderingu o wysokiej wydajności.

Szybki, interaktywny proces wprowadzania zmian w efektach 3D i animacji był świętym Gralem dla specjalistów od renderingu. Dodawanie ramek o wysokiej jakości, takich jak te wykorzystywane w filmach czy innych zastosowaniach, w których jakość obrazu jest najważniejsza, było trudne, ponieważ ich rendering zajmował zbyt dużo czasu.

Ale to się już skończyło. Na imprezie SIGGRAPH 2007 NVIDIA prezentuje nową technologię, która stanie się częścią renderera nowej generacji, wykorzystującą pełną moc procesorów graficznych NVIDIA aby zwiększyć interaktywność przy ponownym oświetlaniu złożonych scen w czasie około jednej sekundy. Może być ona także wykorzystana przy finalnym renderingu o dużej prędkości. Uruchomiona na najnowszej architekturze procesorów graficznych NVIDIA, nowa technologia pozwoli na wzrost wydajności renderingu o ponad 100 razy w porównaniu z tradycyjnymi metodami renderingu.1 Wykorzystując GPU do zwiększenia wydajności renderingu wykorzystującego procesor główny (CPU), możliwy jest teraz profesjonalnej jakości, interaktywny rendering finalny oraz interaktywne ponowne oświetlanie – co przyspiesza proces produkcyjny, skraca cykle przeglądowe i proces produkcyjny.

NVIDIA prezentuje także nową wersję oprogramowania do renderingu NVIDIA Gelato 2.2, która oferuje znaczący postęp w wydajności i wiele nowych funkcji, takich jak szybsze odbicia generowane metodą raytracingu, bardzie dokładne odwzorowanie rozpraszania podpowierzchniowego, ulepszone funkcje konwersji tekstur oraz ulepszoną obsługę Autodesk® Maya® Hair. Gelato 2.2 oferuje także ulepszony interfejs użytkownika i funkcje eksportu danych oraz usprawniony rendering wsadowy w programie Maya. Gelato doskonale nadaje się do zastosowania w pakietach oprogramowania 3D, w tym także Autodesk Maya i Autodesk 3ds Max®, które wymagają renderingu o wysokiej jakości przy tworzeniu gier, animacji, w zastosowaniach CAD, projektowaniu przemysłowym i architekturze.

Na imprezie SIGGRAPH 2007 NVIDIA zaprezentowała także nowy serwer GPU w obudowie 1U, Quadro Plex Visual Computing System (VCS) Model S4. Dzięki czterem procesorom graficznym Quadro FX 5600 umieszczonym w obudowie 1U, ułatwiony staje się proces włączania procesorów graficznych renderujących w Gelato do farm renderujących.

The Plush Life, nowy animowany krótki film 3D opracowany przez NVIDIA Digital Film Group, prezentuje wiele zaawansowanych funkcji Gelato 2.2, podkreślając najnowszą technologię shaderów włosów i aksamitu oraz robiącą wrażenie jakość obrazu osiągalnego dzięki oprogramowaniu Gelato. Film The Plush Life obejrzeć można pod adresem www.nvidia.com/gelatozone.

Podstawowa wersja Gelato 2.2 dostępna jest za darmo na stronie www.nvidia.com/gelatozone. Gelato Pro 2.2, dostępne w cenie 1500 USD, oferuje zaawansowane funkcje renderingu oraz większe możliwości rozbudowy w profesjonalnych środowiskach produkcyjnych. Gelato Pro 2.2 oferowane jest także w ramach licencji masowych oraz ze zniżkami dla ośrodków edukacyjnych.

Oprogramowanie Gelato 2.2 i Gelato Pro 2.2 obsługiwane jest obecnie w systemach Windows XP oraz Linux. Gelato uruchomić można na procesorach klasy NVIDIA GeForce 5200 lub wyższej lub na każdej karcie z rodziny profesjonalnych rozwiązań Quadro. Gelato Pro jest certyfikowane i objęte pomocą techniczną tylko przy wykorzystaniu razem z kartami NVIDIA Quadro.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA Corporation jest światowym liderem w dziedzinie projektowania programowalnych procesorów graficznych. Firma produkuje nowatorskie urządzenia dla przemysłu komputerowego, elektroniki konsumenckiej oraz urządzeń przenośnych. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do, zastosowań, wpływu, możliwości i wydajności NVIDIA Gelato 2.2, NVIDIA Gelato Pro 2.2, nowej technologii renderingu firmy NVIDIA oraz Quadro Plex Visual Computing System Model S4 a także dane dotyczące dostępności i cen są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 kwietnia 2007 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

1 Wydajność zmierzona na stacji graficznej wyposażonej w grafikę NVIDIA Quadro 4600, dwa procesory AMD Opteron 2.2 GHz i 2GB pamieci RAM. Testy przeprowadzono z pakietem Gelato 2.2 i najnowszą wersją beta. Porównywalny proces ponownego oświetlania wykazał większą o 150 razy wydajności wersji beta.

# # #

Copyright © 2007 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn