NVIDIA i CGSociety ogłaszają zwycięzców konkursu NVArt

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA i CGSociety ogłaszają zwycięzców konkursu NVArt

Konkurs cyfrowej sztuki podkreśla wspólne cechy sztuki i technologii

SANTA CLARA, KALIFORNIA i ADELAIDA, AUSTRALIA ─ 4 LUTEGO 2008 ─ NVIDIA i CGSociety zaprezentowali dzisiaj zwycięzców konkursu sztuki cyfrowej NVArt, pierwszego z serii światowych konkursów, które odbywać się będą w 2008 roku.

Tematem pierwszego konkursu były „Zdumiewające kreacje”. Artystom zaproponowano przedstawienie wygenerowanych za pomocą komputera obrazów, które mogą istnieć tylko w wirtualnym, wyimaginowanym świecie. Zwycięskie dzieło przedstawiono podczas wernisażu 1 lutego 2008 w San Jose Museum of Art. Podczas tego wydarzenia przemówienie wygłosił dyrektor generalny firmy NVIDIA Jen-Hsun Huang, który cytował między innymi takich koryfeuszy sztuki cyfrowej jak Lorne Lanning z Oddworld Inhabitants czy Mark Snoswell z CGSociety.

„Społeczność twórców cyfrowej sztuki i NVIDIA to naturalni partnerzy. W miarę jak technologia graficzna NVIDIA staje się coraz bardziej programowalna, udostępnia ona artystom nieskończoną paletę narzędzi dla wyrażania ich pomysłów”, powiedział Jen-Hsun Huang. „NVIDIA zawsze inspirowała się niewiarygodną kreatywnością artystów 3D i twórców treści. Konkurs NVArt to nasz sposób na docenienie i wyróżnienie ich kreatywności”.

„Od wieków artyści byli wizjonerami i marzycielami, tworzącymi zdumiewające oraz inspirujące dzieła sztuki”, dodał Mark Snoswell, prezes CGSociety, światowej organizacji artystów cyfrowych. „Jednak zawsze ograniczało ich fizyczne medium, w którym pracowali. Konkurs NVArt ucieleśnia najbardziej atrakcyjną cechę sztuki cyfrowej: możliwość tworzenia frapujących obrazów wolnych od fizycznych ograniczeń”.

Zwycięskie dzieła sztuki wystawiane będą w San Jose Museum of Art do 8 lutego 2008. Można je także oglądać w Internecie pod adresem http://events.cgsociety.org/NVArt/01/winners.php.

Zdobywcy nagród

  • 1miejsce: „Growth of Cubic Bacteria”, autor: Václav Pajkrt, Republika Czeska
  • 2 miejsce: „Corner Fire”, autor: Brett Keyes, Kanada
  • 3 miejsce: „Leopardo”, autor: Najeeb El-Faith, Arabia Saudyjska

Wyróżnienia:

  • „Fractalissimo”, autor: François Coulon, Francja
  • „Many Ways”, autor: Ramiro Amilcar Fernandez, Argentyna
  • „The Birth of Crystal - The Begin II”, autor: Alvin Tea, Nowa Zelandia
  • „Alien Biomechanical Shapes 00.2 - Alien Core”, autor: Maciej Frolow, Polska
  • „Torn”, autor: Monsit Jangariyawong, Tajlandia
  • „Coral Sim”, autor: Brett Keyes, Kanada
  • „Rest of Sinews”, autor: Václav Pajkrt, Republika Czeska

Jurorzy

Zgłoszenia oceniało grono jurorów, do którego należeli:

  • Pascal Blanche, Ubisoft
  • Francisco Cortina, 3D Artist
  • Lorne Lanning, Oddworld Inhabitants
  • Stephan Martinere, Midway Games
  • JoAnne Northrup, San Jose Museum of Art
  • Shelley Page, Dreamworks
  • Mark Snoswell, CGSociety
  • Steven Stahlberg, Androidblues
  • David Wright, NVIDIA

O konkursie NVArt
Pierwszy konkurs NVArt wystartował w październiku 2007 roku, a jego tematem były „Zdumiewające kreacje”. Następnym tematem jest „Architektura i krajobraz”. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 marca 2008 roku. Więcej informacji uzyskać można pod adresem http://events.cgsociety.org.

O San Jose Museum of Art
Założone w 1969 roku San Jose Museum of Art (Muzeum Sztuki San Jose) ma swoje odrębne miejsce w społeczności kulturalnej Zatoki San Francisco. Muzeum znane jest ze swojej kolekcji sztuki współczesnej, odzwierciedlającej Zachodnie Wybrzeże w sztuce amerykańskiej i międzynarodowej. Kolekcja uwidacznia także wyjątkową ewolucję muzeum od małej prywatnej galerii po muzeum w dziesiątym co do wielkości mieście Stanów Zjednoczonych. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.sanjosemuseumofart.org.

O organizacji CGSociety
CGSociety to znana i poważana w świecie organizacja zrzeszająca artystów sztuki cyfrowej. Wspiera ona artystów na każdym szczeblu, oferując różne usługi służące łączeniu, informowaniu, edukacji i promowaniu cyfrowej sztuki. CGSociety, wraz z wydawnictwem Ballistic Publishing, są oddziałami firmy Ballistic Media. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.cgsociety.org.

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn