NVIDIA przejmie firmę AGEIA technologies

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA przejmie firmę AGEIA technologies

Połączenie PhysX i kart GeForce zaoferuje milionom graczy rewelacyjną fizykę

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 4 LUTEGO 2008 — NVIDIA, światowy lider technologii obliczeń wizualnych i twórca GPU (procesora graficznego), poinformował dzisiaj, że podpisał końcową umowę przejęcia firmy AGEIA Technologies, Inc., lidera technologii fizycznych implementowanych w grach komputerowych. Oprogramowanie PhysX firmy AGEIA jest szeroko stosowane w ponad 140 grach dostępnych na rynku bądź będących w przygotowaniu, przeznaczonych dla konsol Sony Playstation3, Microsoft XBOX 360, Nintendo Wii oraz komputerów PC. O stopniu rozpowszechnienia oprogramowania fizycznego firmy AGEIA świadczy liczba ponad 10 tysięcy zarejestrowanych i aktywnych użytkowników pakietu PhysX SDK.

„Zespół firmy AGEIA reprezentuje światową klasę i pasjonuje się tym samym, czym my – tworzeniem najbardziej fascynujących i zniewalających warunków do tworzenia gier”, powiedział Jen-Hsun Huang, prezes i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Łącząc zespoły, które stworzyły marki wszechobecnych procesorów graficznych oraz silnika fizycznego, możemy teraz zaoferować milionom graczy na całym świecie silnik PhysX akcelerowany przez GeForce®”.

„NVIDIA to dla nas idealny partner. Posiada ona najlepszą na świecie technologię obliczeń równoległych i są liderami w dziedzinie tworzenia procesorów graficznych. Jesteśmy zjednoczeni poprzez wspólną kulturę opartą na pasji odkrywania nowych rozwiązań, polepszających wrażenia użytkowników”, powiedział Manju Hegde, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy AGEIA.

Podobnie jak obróbka grafiki, przetwarzanie fizyki polega na milionach obliczeń równoległych. Procesor graficzny NVIDIA® GeForce® 8800GT, dysponujący 128 procesorami, może przetwarzać aplikacje wykorzystujące obliczenia równoległe do dwóch rzędów wielkości szybciej niż procesor ogólnego przeznaczenia z dwoma lub czterema rdzeniami.

„Przemysł komputerowy ewoluuje w kierunku różnorodności, łącząc elastyczny procesor ogólny i masowo równoległy procesor graficzny, które wspólnie wykonują złożone obliczeniowo zadania, takie jak tworzenie grafiki w czasie rzeczywistym”, dodał Jen-Hsun Huang. „Technologia NVIDIA CUDA™, która szybko staje się najbardziej rozpowszechnionym środowiskiem obliczeń równoległych, rozszerza świat obliczeń równoległych na dziesiątki zastosowań, które wymagają dużego postępu w wydajności obliczeniowej. Takie aplikacje jak fizyka, widzenie komputerowe, oraz przetwarzanie obrazu/wideo stają się możliwe dzięki technologii CUDA i heterogenicznemu modelowi obliczeń”.

Firma AGEIA została założona w 2002 roku; posiada biura w Santa Clara w Kalifornii, St. Louis w Missouri, Zurychu w Szwajcarii oraz Pekinie w Chinach.

Warunki umowy zgodne są przepisami prawnymi dotyczącymi operacji tego typu.

Więcej informacji na temat przejęcia zostanie przekazanych w czasie konferencji telefonicznej, która odbędzie się w środę 13 lutego o godzinie 14.00 czasu pacyficznego. Po przedstawieniu informacji przewidziany jest czas na odpowiedzi na pytania przedstawicieli inwestorów instytucjonalnych i analityków finansowych. Aby posłuchać konferencji telefonicznej, prosimy o wybranie numeru 212-231-2901; hasło nie jest wymagane. Konferencja będzie także transmitowana w Internecie (tylko w trybie do odsłuchu) na następujących stronach: www.nvidia.pl i www.streetevents.com.

Nagranie konferencji dostępne będzie pod numerem 800-633-8284 (lub 402-977-9140), kod 21354792, do dnia 20 lutego 2008 roku. Przekaz internetowy także zostanie nagrany i dostępny będzie na stronach internetowych firmy aż do czasu konferencji telefonicznej dotyczącej wyników finansowych za pierwszy kwartał finansowy 2009 roku.

O firmie AGEIA
AGEIA Technologies, Inc., jest liderem technologii fizycznych implementowanych w grach komputerowych. Oprogramowanie PhysX firmy AGEIA jest szeroko stosowane w ponad 140 grach dostępnych na rynku bądź będących w przygotowaniu, przeznaczonych dla konsol Sony Playstation3, Microsoft XBOX 360, Nintendo Wii oraz komputerów PC. O stopniu rozpowszechnienia oprogramowania fizycznego firmy AGEIA świadczy liczba ponad 10 tysięcy zarejestrowanych i aktywnych użytkowników pakietu PhysX SDK. AGEIA jest również twórcą pierwszego na świecie specjalizowanego układu służącego do akceleracji obliczeń fizycznych, procesora AGEIA PhysX. Firma, której siedziba znajduje się w Santa Clara w Kalifornii, jest firmą prywatną. Więcej informacji na temat firmy AGEIA znaleźć można na stronie http://www.ageia.com.

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn