NVIDIA przedstawia pierwszą implementację OpenKODE

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA przedstawia pierwszą implementację openkode

Nowy procesor aplikacji APX 2500 zapewnia płynną akcelerację grafiki i mediów w urządzeniach przenośnych dzięki zastosowaniu nowego standardu OpenKODE

MOBILE WORLD CONGRESS 2008 — BARCELONA, HISZPANIA — 11 LUTEGO 2007 — APX 2500, przełomowy procesor aplikacji firmy NVIDIA®, obsługuje pierwszą w branży pełną implementację nowego standardu OpenKODE™ autorstwa Khronos™ Group, który także miał swoją premierę podczas imprezy Mobile World Congress 2008 w Barcelonie. OpenKODE (www.khronos.org ) to zespół otwartych standardów API, zaprojektowanych w celu umożliwienia tworzenia i odtwarzania różnorodnych mediów przez szeroką gamę urządzeń, oferowany przez firmę NVIDIA na platformie Windows Mobile firmy Microsoft.

Celem OpenKODE jest zmniejszenie rozczłonkowania rynku i ułatwienie szybkiego rozwoju i wprowadzania na rynek aplikacji multimedialnych wykorzystujących akcelerację sprzętową i w pełni trójwymiarowy interfejs użytkownika. Jako pierwsze w branży rozwiązanie zapewniające strukturę potrzebną do konstruowania trójwymiarowych interfejsów następnej generacji, NVIDIA APX 2500 może wykonywać wiele aplikacji jednocześnie, w tym także sam interfejs, w pełni wykorzystując akcelerację grafiki i wideo, zapewniając w ten sposób zaawansowane przejścia między aplikacjami w czasie nawigacji.

„NVIDIA odegrała kluczową rolę w rozwoju standardu OpenKODE i obecnie kieruje jego wprowadzaniem na rynek”, powiedział Neil Trevett, prezes Khronos Group i wiceprezes działu technologii mobilnych w firmie NVIDIA. „Integracja pełnego zestawu funkcji medialnych OpenKODE wymaga pełnej kontroli nad tworzeniem układu scalonego oraz architekturą oprogramowania, i dlatego APX 2500 jest w stanie zaoferować idealną platformę do odtwarzania sprzętowo akcelerowanych mediów i oprogramowania”.

NVIDIA rozszerzyła standard OpenKODE, aby zaoferować zróżnicowaną ofertę dla producentów OEM oraz atrakcyjną platformę dla twórców aplikacji oraz interfejsów użytkownika. Rozszerzenia te obejmują:

  • Pełną integrację w ramach OpenKODE OpenGL ES 2.0 oraz OpenGL ES 1.1, co pozwala na pełne wykorzystanie programowalności shaderów OpenGL ES 2.0;
  • Integrację w ramach OpenKODE odtwarzania filmów OpenMAX, dzięki czemu w pełni akcelerowany obraz wideo może być przetwarzany przez rdzeń APX 2500 wykorzystujący OpenGL ES 2.0, co zapewnia płynne przetwarzanie wideo w aplikacjach 3D oraz interfejsach użytkownika.

NVIDIA tworzy właśnie zestaw narzędzi programistycznych (SDK), zawierający kolekcję przeznaczonych do ponownego wykorzystania kodów źródłowych, który to zestaw znacząco przyspieszy tworzenie zaawansowanych trójwymiarowych interfejsów za pomocą APX 2500 i OpenKODE. NVIDIA udostępni SDK w najbliższych miesiącach.

Więcej informacji na temat środowiska programowego opartego na OpenKODE, przeznaczonego dla procesora aplikacji znaleźć można pod adresem www.nvidia.pl/apx2500.

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn