NVIDIA i CGSociety ogłaszają zwycięzców konkursu sztuki cyfrowej „architektura i krajobraz”

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


1 miejsce: „Complex at the Centre of the Universe”, Staszek Marek, Polska
2 miejsce: „The Great Bayan”, Sergey Skachkov, Rosja
3 miejsce: „Mega Village 2108”, Andrew Barton, Wielka Brytania

NVIDIA i CGSociety ogłaszają zwycięzców konkursu sztuki cyfrowej „architektura i krajobraz”

Wystawa nagrodzonych prac odbędzie się w czasie imprezy NVISION 08 w Sam Jose w Kalifornii w sierpniu b.r.

SANTA CLARA, KALIFORNIA oraz ADELAJDA, AUSTRALIA ─ 29 KWIETNIA 2008 ─ NVIDIA i CGSociety ogłosili dzisiaj listę zwycięzców drugiego z cyklu, światowego konkursu sztuki cyfrowej NVArt. Jego tematem była „Sztuka przestrzeni: architektura i krajobraz”.

Artyści z całego świata zaproszeni zostali do nadsyłania wygenerowanych cyfrowo obrazów „niezwykłych fuzji” architektury i krajobrazu, nastawionych na eksponowanie wyobraźni i artystycznego wyrazu. Konkursowe zgłoszenia oglądać można w Internecie pod adresem http://events.cgsociety.org/NVArt/02/winners.php.

„Poprosiliśmy artystów, by stanęli na ramionach takich gigantów jak na przykład Frank Gehry i spojrzeli w otchłań swojej wyobraźni”, powiedział Mark Snoswell, prezes CGSociety, światowej organizacji artystów cyfrowych. „Nasi artyści stworzyli cudowne miejsca, które są czystą sztuką, w których możemy budzić się każdego dnia i zdumiewać grą świateł w fantastycznych przestrzeniach i wibrujących syntezach światła, koloru i tekstur”.

Wybrani zdobywcy nagród NVart prezentować będą swoje prace w czasie imprezy NVISION 08, najważniejszego wydarzenia dla profesjonalistów obliczeń wizualnych i entuzjastów, które odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.nvision2008.com. Prace konkursowe NVArt prezentowane były także ostatnio w San Jose Museum of Art w Dolinie Krzemowej oraz galerii Tate Modern w Londynie.

Zdobywcy nagród
Zwycięzcami konkursu „Sztuka przestrzeni: architektura i krajobraz” zostali:

  • 1miejsce: „Complex at the Centre of the Universe”, Staszek Marek, Polska
  • 2 miejsce: „The Great Bayan”, Sergey Skachkov, Rosja
  • 3 miejsce: „Mega Village 2108”, Andrew Barton, Wielka Brytania

Wyróżnienia:

  • „Gaia’s Gift”, Petar Milivojevic, Belgrad, Serbia
  • „The Valley”, Rudolf Herczog, Szwecja
  • „Wandering City”, Sergey Skachkov, Rosja
  • „5:45 to Santa Monica – Now Boarding”, Aleksander (Olek) Novak-Zemplinski, USA
  • „Solaric Glass Anemone Structure V”, Albert Kiefer, Holandia
  • „Heaven in Desert”, Tolgahan Güngör, Turcja
  • „The Pinevalley Keeps”, Georgi ‘Calader’ Simeonov, Wielka Brytania
  • „Underworld”, Maxime Desmettre, Kanada
  • „Water Plant”, David González Fernández, Hiszpania
  • „Water Station”, Steve Bjorck, Wielka Brytania
  • „Atmosphere Emitters”, Brajan Martinovic, Chorwacja
  • „In a Beautiful Place out in the Country”, Colin Cassidy, Wielka Brytania

Jurorzy
Zgłoszenia oceniało grono jurorów, do którego należeli: Pascal Blanche, Ubisoft; Francisco Cortina, 3D Artist; Lorne Lanning, Oddworld Inhabitants; Stephan Martinere, Midway Games; JoAnne Northrup, San Jose Museum of Art; Shelley Page, Dreamworks; Mark Snoswell, CGSociety; Steven Stahlberg, Androidblues oraz David Wright, NVIDIA.

Następny konkurs NVArt
Tematem następnego konkursu NVArt jest „Cyfrowa fuzja”. Trwać będzie od 24 kwietnia do 19 czerwca 2008 roku. Artyści zachęcani w nim są do tworzenia inspirujących fuzji światów 2D i 3D, których połączenie ma większą wartość niż suma poszczególnych części. Więcej informacji na temat „Cyfrowej fuzji” znaleźć można pod adresem http://events.cgsociety.org/NVArt/03/. (Zwycięskie prace z pierwszego konkursu NVArt - „Zdumiewające kreacje” – obejrzeć można pod adresem http://events.cgsociety.org/NVArt/01/winners.php).

O organizacji CGSociety
CGSociety to znana i poważana w świecie organizacja zrzeszająca artystów sztuki cyfrowej. Wspiera ona artystów na każdym szczeblu, oferując różne usługi służące łączeniu, informowaniu, edukacji i promowaniu cyfrowej sztuki. CGSociety, wraz z wydawnictwem Ballistic Publishing, są oddziałami firmy Ballistic Media. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.cgsociety.org.

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn