NVIDIA TEGRA: maleńki komputer kryjący ogromną moc!

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223


NVIDIA TEGRA: maleńki komputer kryjący ogromną moc!

SANTA CLARA, KALIFORNIA- 2 CZERWCA 2008 – NVIDIA Corporation przedstawiła dzisiaj rodzinę procesorów TEGRA, pierwszych jednordzeniowych komputerów przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. Zapewniają one wydajność przy oglądaniu materiału HD i surfowaniu po Internecie, nie mniejszą niż w standardowych komputerach, dostępną teraz dla maleńkich urządzeń kieszonkowych. NVIDIA Tegra to zaprojektowany od podstaw, jednoprocesorowy komputer o rozmiarach nieprzekraczających monety 10-cio centowej. Powstał, by dostarczyć jakość znaną z PC do urządzeń przenośnych przy jednoczesnym ograniczonym poborze energii.

„Stworzenie Tegra było ogromnym przedsięwzięciem. Naszym zamiarem było stworzenie platformy wyznaczającej drugą rewolucję w świecie komputerów osobistych. Będzie ona skupiona na urządzeniach przenośnych, które będą mogły pracować całe dnie po jednym doładowaniu i mimo to, będą dostarczać taką samą jakość w zakresie prezentacji multimediów HD i mocy obliczeniowej, jaką oczekujemy od komputerów stacjonarnych,” powiedział Jen-Hsun Huang, przewodniczący i CEO NVIDIA. „Zmniejszanie komputera klasy PC o 50-cio watowym zużyciu energii nie spowoduje przełomu w branży. Tegra jest kulminacją pracy „roboczogodzin „ 1000 ludzi - stworzonym od podstaw komputerem, który pobiera do 100 razy mniej mocy. Urządzenia przenośne zbudowane z użyciem naszej platformy Tegra będą olśniewające.”

NVIDIA Tegra 650 jest drugim, po NVIDIA Tegra APX 2500, produktem z linii Tegra, umożliwiającym konstrukcję smartphone’ów nowej generacji, opartych o system Windows Mobile. Wraz z wypuszczeniem nowych procesorów, produkty NVIDIA Tegra będą dostępne do końca bieżącego roku.

„Wraz ze wzrastającym zapotrzebowaniem rynku na urządzenia przenośne oferujące dostęp do Internetu, NVIDIA wypuściła na początku roku APX 2500, zintegrowany procesor przeznaczony dla urządzeń przenośnych. Przewidując, że dostęp do Internetu nie będzie wymagany tylko i wyłącznie od urządzeń typu smartphone, lecz również innych urządzeń przenośnych, NVIDIA ogłosiła wprowadzenie architektury Tegra. Oczekuje się, że pierwsze produkty z linii będą oferowały podobne możliwości do tych znanych już z APX 2500,” powiedział Ian Lao, starszy analityk In-Stat.

NVIDIA Tegra to zróżnicowana architektura wieloprocesorowa z wieloma jednostkami zaprojektowanymi do wykonywania konkretnych zadań – 800Mhz procesor ARM, video procesor dla filmów HD, procesor do obróbki obrazu, procesor dźwięku oraz procesor graficzny GeForce o ultra niskim poborze mocy. Procesory te są używane razem lub osobno, by dostarczyć niesamowitych wrażeń nawet przy używaniu ułamka mocy. Z taką zróżnicowaną architekturą procesorów o niskim poborze mocy, NVIDIA Tegra osiąga do 10 większą moc obliczeniową przy obsługiwaniu aplikacji graficznych, niż konkurencyjne produkty stosowane w urządzeniach o zasilaniu bateryjnym.

„W chwili, gdy coraz więcej klientów zaczyna korzystać z Internetu przy użyciu urządzeń przenośnych i smartphone’ów, producenci będą zmuszeni do stworzenia sprzętu oferującego taką samą jakość , jakiej klienci doświadczają na swoich komputerach stacjonarnych,” powiedział Warren East CEO ARM.” Poprzez zastosowanie zaawansowanej technologii ARM i dostarczanie niezrównanej wydajności przy niewielkim poborze mocy, NVIDIA Tegra ,jako rozwiązanie dla urządzeń przenośnych, radzi sobie z tym wyzwaniem o wiele lepiej, niż obecnie istniejące rozwiązania na rynku. Jest to wielki krok w kierunku zbliżającej się rewolucji urządzeń przenośnych.”

NVIDIA Tegra 650 również oferuje:

  • 130 godzin odtwarzania muzyki, 30 godzin wyświetlania materiału wideo w jakości HD
  • przetwarzanie obrazów w jakości HD, również z kamery cyfrowej
  • zoptymalizowane wsparcie sprzętowe dla aplikacji Web 2.0 o jakości znanej z komputerów stacjonarnych
  • wsparcie wyświetlania obrazu 1080p przez HDMI, WSXGA+ LCD i CRT, jak również NTSC/PAL TV-Out
  • bezpośrednie wsparcie WiFi, napędów, klawiatury, myszki i innych peryferiów
  • pakiet Board Support Package (BSP) umożliwiający szybkie wyprodukowanie urządzeń opartych o system Windows Mobile

„Rodzina procesorów NVIDIA Tegra rozpoczęła wspaniały czas innowacje w segmencie urządzeń przenośnych opartych o Windows Mobile,” powiedział Todd Warren wiceprezes działu biznesowej komunikacji mobilnej w Microsoft. „Microsoft obrał za cel dostarczanie klientom najlepszych w swojej klasie rozwiązań mobilnych, by użytkownicy na całym świecie mogli wykorzystywać jedno urządzenie zarówno do pracy, jak i zabawy.”
W celu uzyskania większej ilości informacji o procesorach NVIDIA, proszę odwiedzić: www.nvidia.pl

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, wydajności oraz możliwości procesorów NVIDIA Tegra 650 oraz dostępności NVIDIA Tegra APX2500 oraz czas dostarczania produktów opartych o NVIDIA Tegra są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn