Trzy nowe narzędzia NVIDIA ułatwiają debugowanie i optymalizację gier

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Trzy nowe narzędzia NVIDIA ułatwiają debugowanie i optymalizację gier

PerfHUD 6, FX Composer 2.5 i Shader Debugger upraszczają tworzenie gier

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 17 LIPCA 2008 — Najlepsze współczesne gry komputerowe wykorzystują złożone techniki programowania i renderingu, których tworzenie i optymalizacja może zająć miesiące, zanim osiągnięte zostaną jakość obrazu i płynność wyświetlania, których wymagają twórcy gier. Tysiące twórców gier na całym świecie, w tym członkowie firm Blizzard Entertainment, Crytek, Epic Games i Rockstar Games polegają na narzędziach programistycznych NVIDIA przy tworzeniu gier dla konsoli i komputerów PC. Dzisiaj NVIDIA rozszerza swój uznany pakiet narzędzi o trzy nowe narzędzia, które w znaczny sposób przyspieszą proces tworzenia gier przy zachowaniu kontroli nad realizacją projektów oraz ich kosztami.

Nowe narzędzia to:

  • PerfHUD™ 6 — graficzne narzędzie do debugowania i analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10.
  • FX Composer™ 2.5 — zintegrowane środowisko do szybkiego tworzenia efektów specjalnych w czasie rzeczywistym.
  • Shader Debugger — pomaga debugować i optymalizować shadery napisane w HLSL, CgFX, i COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL.

„Nowe narzędzia wzmacniają nasze głębokie i długofalowe zaangażowanie w ułatwianie twórcom gier realizacji ich wizji”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes działu marketingu technicznego w firmie NVIDIA. „Tworzenie nowoczesnych gier komputerowych jest niewiarygodnie wymagającym technologicznie zadaniem i dlatego inwestujemy znaczne środki w tworzenie wydajnych, łatwych w użyciu narzędzi do optymalizacji i debugowania gier na konsole i komputery PC”.

Więcej informacji na temat nowych narzędzi

PerfHUD 6 to nowa i ulepszona wersja graficznego narzędzia firmy NVIDIA, przeznaczonego do analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10. PerfHUD (www.perfhud.com) jest powszechnie wykorzystywany przez wiodących światowych twórców gier do debugowania i optymalizacji ich gier. Nowa wersja zawiera pełną obsługę optymalizacji gier dla wielu GPU wykorzystujących technologię NVIDIA SLI®, nowe możliwości wizualizacji i nadpisywania tekstur, listę wywołań API, widoki zależności i wiele innych. W najnowszej ankiecie ponad 300 użytkowników PerfHUD 5 określiło średni przyrost prędkości na poziomie 37% po wykorzystaniu PerfHUD do optymalizacji ich aplikacji.

Spore wykorzystuje wiele systemów graficznych, które obsługują złożony, ewoluujący świat. NVIDIA PerfHUD to unikalne i niezbędne narzędzie do analizy wydajności w grze”, powiedział Alec Miller, inżynier graficzny w firmie Maxis. „Możliwość nałożenia odczytów wyników i stanu GPU ułatwia diagnozowanie, naprawianie i weryfikację optymalizacji. W rezultacie możemy symulować złożone światy w czasie interaktywnej rozgrywki. Szczerze polecam PerfHUD ze względu na łatwość wykorzystania i integracji tego narzędzia”.

FX Composer 2.5 to zintegrowane środowisko programistyczne do szybkiego efektów graficznych w czasie rzeczywistym. FX Composer 2.5 (www.fxcomposer.com) można wykorzystać do tworzenia shaderów dla HLSL, CgFX, and COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL. Nowa wersja oferuje ulepszony interfejs, obsługę DirectX 10, obsługę ShaderPerf dla układów z serii GeForce® 8 i 9, wizualne modele i style oraz systemy cząsteczkowe.

W miarę jak dłuższe, bardziej złożone shadery stają się wszechobecne, ich debugowanie staje się dla twórców oprogramowania coraz większym wyzwaniem. Aby pomóc przy tych zadaniach, NVIDIA wprowadza NVIDIA Shader Debugger™, plug-in dla FX Composer 2.5 pozwalający programistom na badanie kodu przy jednoczesnym podglądzie zmiennych aplikowanych w czasie rzeczywistym. Shader Debugger (www.shaderdebugger.com) może być wykorzystywany do debugowania shaderów HLSL, CgFX i COLLADA FX Cg zarówno w DirectX, jak i OpenGL.

NVIDIA Shader Debugger jest pierwszym produktem z linii Profesjonalnych narzędzi deweloperskich NVIDIA. Nowe narzędzia przeznaczone są dla profesjonalnych twórców oprogramowania, którzy wymagają dużych możliwości i odpowiedniego wsparcia technicznego. Na przykład NVIDIA Shader Debugger działać będzie na wiodących procesorach graficznych wszystkich producentów.

Oprócz dostępnych bezpłatnie wersji przeznaczonych do zastosowań niekomercyjnych, niektóre z nowych narzędzi dostępne są za opłatą, ale w cenie przystępnej dla twórców oprogramowania. Istniejące bezpłatne narzędzia (takie jak FX Composer, PerfHUD, Texture Tools i pakiety SDK) pozostaną dostępne dla wszystkich developerów bezpłatnie. Informacje o cenach Shader Debuggera dostępne są na stronie www.shaderdebugger.com.

NVIDIA zachęca twórców oprogramowania do odwiedzenia strony dla developerów (http://developer.nvidia.com) oraz tamtejszych forów (http://developer.nvidia.com/forums).

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Pierwsza konferencja NVISION 08 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl oraz www.nvision08.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: funkcji, wydajności, zastosowań, możliwości i wpływu PerfHUD 6.0, FX Composer 2.5, NVIDIA Shader Debugger, technologii NVIDIA SLI i zestawu profesjonalnych narzędzi NVIDIA; wykorzystania złożonych shaderów oraz cen i dostępności narzędzi NVIDIA są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn