NVIDIA zapewnia notebookom nowe możliwości rozgrywki

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

NVIDIA zapewnia notebookom nowe możliwości rozgrywki

Wiodąca w branży wydajność oraz akceleracja PhysX zwiększają możliwości przetwarzania grafiki w notebookach

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 29 LIPCA 2008 — NVIDIA Corporation rozpoczęła nową erę rozgrywek na notebookach, oferując zaawansowany rendering i obsługę efektów fizycznych, co zmieni znane klientom oblicze gier. Motorem tych ewolucyjnych zmian jest nowa generacja notebooków wyposażona w najnowsze procesory graficzne NVIDIA GeForce® 9800M i 9700M i oferujących obsługę silnika fizycznego NVIDIA PhysX™. Stanowiące być może największe osiągnięcie w grach od czasu wprowadzenia DirectX 9, nowe procesory graficzne i technologia PhysX pozwolą graczom na zabawę najnowszymi grami w pełni ich możliwości, z ultra-realistyczną grafiką oraz efektami fizycznymi naśladującymi rzeczywistość, zmieniającymi rozgrywkę w prawdziwie filmowe doświadczenie.

Procesory graficzne GeForce są - dzięki swojej doskonałej wydajności – wybierane przez graczy i producentów notebooków dla graczy z całego świata. Ulepszona wydajność oraz obsługa PhysX w nowych układach GeForce 9800M i 9700M powinny sprawić, że trend ten będzie się utrzymywał. Pierwszą firmą z listy największych producentów notebooków, która poinformowała o zastosowaniu nowych procesorów NVIDIA, jest firma Toshiba.

„Toshiba oferuje doskonałą grafikę w notebookach od czasu, gdy NVIDIA przedstawiła swój pierwszy procesor graficzny przeznaczony dla notebooków. Połączenie to pozwoliło firmie Toshiba stworzyć doskonałą linię wydajnych laptopów z układami GeForce i technologią SLI®”, powiedział Yasuhisa Arabiki, starszy menedżer w dziale PC Product Planning Department, Personal Computer & Network Company w firmie Toshiba Corporation. „Instalując procesory graficzne GeForce 9800M GTX i GeForce 9700M GTS w linii komputerów Qosmio X300/X305, Toshiba stara się podtrzymywać tradycję oferowania najlepszych wrażeń w grach”.

Seria procesorów graficznych GeForce 9M, dzięki swojej architekturze przetwarzania równoległego, wprowadza nową generację ultra-realistycznych gier, będąc jedynymi układami zapewniającymi obsługę technologii PhysX. Stanowi ona najbardziej rozpowszechniony silnik fizyczny oferujący realizm 3D w ponad 140 grach na różnych platformach i wykorzystywany przez ponad 25 000 twórców oprogramowania z całego świata. Dzięki technologii PhysX, twórcy gier mogą zastosować takie efekty jak fizyka ciała sztywnego, wykrywania kolizji czy symulacja falujących powierzchni ubrań, które w znacznym stopniu zmieniają sposób, w jaki gra się w gry i jak rozwija się ich fabuła, by potem przyspieszyć te efekty sprzętowo, wykorzystując moc GPU.

„Wykorzystujemy API PhysX we wszystkich naszych grach 3D, w tym Brothers in Arms, Aliens: Colonial Marines i Borderlands”, powiedział Corrinne Yu, szef działu technologii w firmie Gearbox Software. „Spoglądając w przyszłość, wykorzystanie równoległej architektury GPU do przetwarzania fizyki ma po prostu sens. Umożliwia to akcelerację niemal wszystkiego, od zderzeń ciał sztywnych, fizyki pojazdów, kolizji z elementami podlegającymi zniszczeniu i wielu innych efektów. Gracze będą mogli obcować z postaciami, obiektami i efektami, które dynamicznie oddziałują ze swoim środowiskiem w taki sam sposób, jak to ma miejsce w rzeczywistym świecie”.

Zalety zastosowania układów z serii GeForce 9M w notebookach nie kończą się na grach. Twórcy oprogramowania wykorzystują architekturę tych procesorów graficznych do przyspieszania także innych, wymagających obliczeniowo aplikacji. Zadania, które do tej pory zajmowały godziny, takie jak konwertowanie wideo do formatu przeznaczonego dla przenośnych odtwarzaczy, trwają teraz kilka, kilkanaście minut. Inne zadania, takie jak edycja zdjęć o wysokiej rozdzielczości, mogą być wykonywane w czasie rzeczywistym przez procesory graficzne, takie jak układy z serii GeForce 9M.

Nowe procesory graficzne dostępne są w pięciu wersjach. W segmencie ultra-high-end oferowane są układy GeForce 9800M GTX, GeForce 9800M GTS oraz GeForce 9800 GT. Uzupełniane są one przez procesory GeForce 9700M GTS i GeForce 9700M GT, które to dołączają do istniejących już układów GeForce 9600M i 9500M, przeznaczonych dla segmentu notebooków klasy średniej.

Nowe procesory graficzne NVIDIA GeForce 9800M i GeForce 9700M oferują:

  • Technologię NVIDIA PhysX, zapewniającą obliczenia fizyki w czasie rzeczywistym
  • 112 rdzeni przetwarzających, przeznaczonych do wykonywania wymagających obliczeniowo zadań, takich jak konwersja i kodowanie wideo
  • Nowy, niezwykle szybki silnik graficzny, zapewniający doskonałą wydajność, wyjątkowo szczegółowe odwzorowanie środowisk oraz efekty o filmowej jakości
  • Obsługę konfiguracji NVIDIA SLI® z wieloma procesorami graficznymi, zapewniającymi najlepsze wrażenia w grach uruchamianych na notebookach
  • Obsługę technologii Hybrid SLI, zapewniającej dłuższy czas działania na bateriach oraz niższą temperaturę działania i niższy poziom hałasu
  • Funkcje przetwarzania wideo PureVideo® HD, zapewniające podczas odtwarzania filmów wyższą jakość obrazu i poprawiony kontrast
  • Pełną obsługę najnowszych funkcji Blu-ray, w tym BD-Live oraz odtwarzanie dwustrumieniowego wideo
  • Obsługę nowej specyfikacji modułów graficznych MXM™ w wersji 3.0

Nowe procesory graficzne z serii GeForce 9800M i GeForce 9700M dostępne będą w ofercie ponad 20 światowych producentów notebooków. Oprócz firmy Toshiba, także inni najwięksi producenci notebooków mają zaprezentować w nadchodzących miesiącach konstrukcje wykorzystujące nowe GPU. Przeznaczone do gier notebooki zapowiedziały również regionalne firmy produkujące notebooki, takie jak Sager, Pioneer Computers Australia, Zepto, rock, Novatech, XXODD, Chiligreen, Multirama, Plaisio, Ergo, Cioce, Insys, Infinity, Cybersystem i Cizmo.

Więcej informacji na temat układów z serii GeForce 9M, technologii PhysX oraz przetwarzania równoległego uzyskać można pod adresem www.nvidia.pl.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Pierwsza konferencja NVISION 08 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl oraz www.nvision08.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, funkcji, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce 9M, technologii SLI i Hybrid SLI oraz PureVideo; głównych producentów notebooków, którzy mogą zastosować nowe procesory graficzne NVIDIA; nowej generacji ultra-realistycznych gier oraz dostępności notebooków z nowymi procesorami graficznymi NVIDIA są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn