Od minut do sekund: jak Manifold wykorzystuje NVIDIA CUDA zmieniając technologię GIS

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Manifold
Manifold System Release 8
Demo Manifold / NVIDIA CUDA

Od minut do sekund: jak Manifold wykorzystuje NVIDIA CUDA zmieniając technologię GIS

Systemy Informacji Geograficznej ulegają ewolucji dzięki technologii NVIDIA CUDA

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 13 SIERPNIA 2008 — Od namierzania rozmówców służb ratowniczych i badania stężenia dwutlenku węgla po monitoring wykorzystania pestycydów – gwałtownie rośnie ilość zastosowań Systemów Informacji Geograficznej (GIS - Geographic Information System). NVIDIA Corporation, światowy lider technologii obliczeń wizualnych, oraz Manifold poinformowały dzisiaj, że ściśle współpracują nad rozwojem GIS poprzez wykorzystanie uznanego środowiska NVIDIA CUDA™ do przyspieszania działania aplikacji GIS dzięki zastosowaniu procesora graficznego (GPU).

„Dane GIS są coraz bardziej złożone, często stając się wielogigabajtowymi interaktywnymi mapami. Musimy oferować produkty, które są w stanie przetwarzać takie zestawy danych szybko, wydajnie i precyzyjnie”, powiedział Dimitri Rotow, menedżer produktu w Manifold.net. „Dzięki CUDA, obliczenia, które trwały poprzednio 20 minut, wykonywane są w 30 sekund. Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że przynajmniej dla naszej branży, technologia NVIDIA CUDA może być najbardziej rewolucyjnym osiągnięciem w informatyce od czasu wynalezienia mikroprocesora”.

Główną przyczyną wzrastającej złożoności zestawów danych GIS jest po prostu większa ilość zbieranych danych oraz potrzeba bardziej dogłębnej ich analizy. Zdjęcia satelitarne, które kiedyś były dostępne tylko dla analityków wywiadu, mogą być dzisiaj oglądane za pośrednictwem Internetu. Dodatkowo, nowoczesne satelity robią dzisiaj „zdjęcia” Ziemi za pomocą wielu czujników, które zbierają dane w wielu rozdzielczościach i długościach fal oraz pod różnymi kątami, co sprawa, że połączenie tych danych jest żmudnym zadaniem. Bez akceleracji GPU wykorzystującej CUDA, użytkownicy GIS muszą posługiwać się danymi o niższej rozdzielczości i mogą w ten sposób tracić z pola widzenia drobne elementy. Na przykład dla archeologa może to oznaczać, że zauważy on zarys fortu, ale nie poszczególne ściany, co może decydować zakwestionowaniu sensu lub podniesieniu kosztów wykopalisk.

Manifold rozpoczął pracę z CUDA w maju 2007 roku i już po 2 miesiącach ich system został przeprogramowany tak, by móc wykorzystać moc obliczeń równoległych oferowaną przez procesory graficzne. Manifold System Release 8, najbardziej zaawansowany i najlepiej wyposażony pakiet GIS na świecie, pokonał ostatnio 12 uznanych kandydatów, takich jak AutoDesk, Gaia czy Magellan i wygrał główną nagrodę 2008 Geospatial Leadership Award na odbywającej się w Ottawie w Kanadzie konferencji GeoTec2008.

W nominacji Manifold do tej nagrody czytamy: „Manifold to pierwszy GIS użytkujący masywnie równoległą technologię superkomputerową w komputerach typu desktop dzięki wykorzystaniu niedrogich kart rozszerzeń zawierających setki procesorów przy bardzo niewielkim koszcie. Dzięki temu zadania i analizy GIS przeprowadzane są setki razy szybciej niż do tej pory, a to za sprawą innowacyjnego wykorzystania niedrogiego sprzętu dostępnego dla każdego klienta”.

Więcej informacji na temat Manifold System Release 8 uzyskać można odwiedzając stronę www.manifold.net, zaś informacje o innych aplikacjach obsługiwanych przez technologię NVIDIA CUDA dostępne są w witrynie CUDA Zone pod adresem www.nvidia.pl/cuda.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Pierwsza konferencja NVISION 08 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl oraz www.nvision08.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, funkcji, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce z serii 9, technologii NVIDIA PhysX, obliczeń ogólnego zastosowania CUDA oraz technologii SLI; przyszłych zastosowań komputerów PC oraz dostępności nowych procesorów graficznych NVIDIA GeForce są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn