NVIDIA udostępnia graczom prawdziwą fizykę

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Warmonger
Nurien
“Great Kulu”
“Fluid”

NVIDIA udostępnia graczom prawdziwą fizykę

Technologia NVIDIA PhysX i procesory graficzne GeForce rozpoczynają nową erę gier komputerowych

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 12 SIERPNIA 2008 — Gracze chcieliby widzieć światy swoich ulubionych gier odtwarzane tak realistycznie, jak to tylko możliwe. Aby osiągnąć pełne złudzenie rzeczywistości, środowisko gry powinno być maksymalnie realistyczne, zaś postacie muszą poruszać się i oddziaływać na umieszczone w środowisku obiekty, co z kolei powinno mieć wpływ na rozgrywkę. Dzięki efektom fizycznym, twórcy gier mogą projektować wyginające się na wietrze drzewa, naturalnie płynącą wodę i obiekty, które wpływają na przebieg akcji. Aby zapewnić ten stopień interaktywności, twórcy oprogramowania wykorzystują technologię NVIDIA® PhysX™, najbardziej rozpowszechniony w branży rozrywki komputerowej silnik fizyczny, już używany w ponad 140 będących w sprzedaży grach dla konsol Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360 i Nintendo Wii. Dzięki dzisiejszej premierze pakietu GeForce Power Pack (dostępnego bezpłatnie pod adresem www.nvidia.pl/forcewithin), czyli kompilacji gier, programów demonstracyjnych i modyfikacji gier przeznaczonych dla platformy PC, NVIDIA oferuje wszystkim graczom nowy wymiar rozgrywki.

W komputerach PC, technologia PhysX wykorzystuje moc każdego procesora graficznego z obsługą CUDA, czyli każdego układu NVIDIA GeForce® z serii 8 i nowszych, zapewniając 10-20 razy wyższy poziom złożoności grafiki, niż to jest możliwe w przypadku współczesnych, tradycyjnych zestawów PC. Wszystkie będące w posiadaniu użytkowników procesory graficzne od serii GeForce 8 wzwyż obsługują technologię CUDA, tworząc ogromną, ponad 80-milionową bazę procesorów do obliczeń równoległych ogólnego zastosowania.

W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych, które nie skalują się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, tylko technologia PhysX może wykorzystać najlepsze elementy architektur CPU i GPU, zapewniając wyjątkowe, wciągające wrażenia. Wśród nadchodzących gier na PC, wykorzystujących technologię PhysX, znajdziemy takie tytuły jak Cryostasis, Backbreaker, czy Aliens: Colonial Marines, oraz prawie 20 innych gier, których premiera ma nastąpić jeszcze przed końcem roku.

„Fizyka w grach jest niezbędna, aby osiągnąć większą interaktywność i realistyczne efekty w każdej grze. Epic może zaoferować PhysX jako standardową funkcję Unreal Engine 3, pozwalając na tworzenie takich efektów”, powiedział Mark Rein, wiceprezes firmy Epic Games. „Wprowadzenie akceleracji PhysX przez procesory graficzne zapowiada zarówno zwiększenie ilości dostępnych efektów, jak i wzrost wydajności. Oferowane przez PhysX możliwości można zauważyć w dodatkowych poziomach gry Unreal Tournament 3, gdzie efekty zniszczeń wyraźnie podnoszą atrakcyjność rozgrywki”.

Poczynając od dzisiaj, każdy posiadacz karty graficznej z procesorem z serii GeForce 8 lub wyższej, może przekonać się, jaki wpływ na gry komputerowe ma technologia NVIDIA PhysX. Pierwszy z wielu planowanych pakietów „GeForce Experience Pack” udowadnia, jak w fundamentalny sposób technologia PhysX zmienia gry komputerowe i branżę interaktywnej rozgrywki.

Dostępny od dzisiaj bezpłatnie na stronie www.nvidia.pl/forcewithin, pakiet GeForce Experience Pack zawiera:

  • Warmonger — pełna gra za darmo! Niszcz ściany, podłogi i całe budynki, by tworzyć nowe ścieżki lub zamykać już istniejące. Moc zniszczenia to w grze Warmonger coś więcej, niż tylko wizualna atrakcja, to broń taktyczna.
  • Unreal Tournament 3 PhysX Mod Pack — zawiera trzy mapy ze zdumiewającymi efektami, które gruntownie zmieniają sposób rozgrywki (wymagana jest pełna wersja gry Unreal Tournament 3)
  • Zwiastun nadchodzącej społecznościowej usługi sieciowej Nurien, opartej na Unreal Engine 3 (z wbudowanym benchmarkiem)
  • Zwiastun nadchodzącej gry Metal Knight Zero (z wbudowanym benchmarkiem)
  • Nowe demo technologiczne „Great Kulu” prezentuje wykorzystanie fizyki ciał miękkich realizowanej za pomocą PhysX w rzeczywistym środowisku gry
  • Nowe demo technologiczne NVIDIA „Fluid” — symulacja realistycznych efektów różnego rodzaju cieczy

W połączeniu z wydaniem GeForce Experience Pack, NVIDIA opublikowała także nowy sterownik z certyfikatem WHQL, włączający akcelerację PhysX we wszystkich procesorach graficznych GeForce z serii 8, 9 i GTX 200. Nowy sterownik dodaje także obsługę akcelerowanych przez PhysX funkcji w dostępnej w sklepach grze Ghost Recon Advanced Warfighter 2.

Instalując te sterowniki, posiadacze kart GeForce mogą natychmiast zauważyć w swoich komputerach większy poziom interaktywności, realizm i efekty specjalne. Dodatkowo, posiadacze GeForce przekonają się, że akcelerowane przez PhysX aplikacje działają szybciej na ich procesorze graficznym GeForce niż na układach konkurencyjnych. Na przykład, w obsługujących PhysX poziomach gry Unreal Tournament 3, GeForce 9800 GTX+ działa 180% szybciej niż AMD Radeon HD 4850.

„Wykorzystanie fizyki w grach pozwala na uzyskanie nowych poziomów interaktywności i opcji rozgrywki. Gearbox jest bardzo zainteresowany nowymi możliwościami i szukamy już nowych sposobów na wykorzystanie NVIDIA PhysX w celu zwiększenia atrakcyjności gier”, powiedział Randy Pitchford, dyrektor generalny firmy Gearbox Software. „Dodanie akceleracji przez GPU pozwala nam na uzyskanie większej ilości efektów przy zachowaniu odpowiedniej wydajności. Nasze gry, między innymi Borderlands, w większym stopniu wykorzystywać będą PhysX i mamy nadzieję, że z pomocą firmy NVIDIA opracujemy kolejne funkcje”.

„Żeby uwierzyć, trzeba zobaczyć i dlatego skompilowaliśmy atrakcyjne materiały wykorzystujące PhysX w bezpłatnym pakiecie dla naszych klientów”, powiedział Ujesh Desai, szef działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA. „Chcemy, by posiadacze kart GeForce sami mogli się przekonać, jak wyglądają te niezwykłe efekty i mogli zrozumieć, dlaczego PhysX odmieni oblicze gier komputerowych w nadchodzących latach. Gry i aplikacje z akcelerowaną fizyką są już dostępne, a niebawem będzie ich znacznie więcej”.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Pierwsza konferencja NVISION 08 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl oraz www.nvision08.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, funkcji, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce z serii 9, technologii NVIDIA PhysX, obliczeń ogólnego zastosowania CUDA oraz technologii SLI; przyszłych zastosowań komputerów PC oraz dostępności nowych procesorów graficznych NVIDIA GeForce są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn