Gra apb firmy Realtime Worlds wykorzystywać będzie technologię NVIDIA PhysX

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Gra apb firmy Realtime Worlds wykorzystywać będzie technologię NVIDIA PhysX

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 18 SIERPNIA 2008 — Osoby, które grają na komputerach tylko od czasu do czasu, często nie doceniają wpływu szybkich i precyzyjnych modeli oraz obliczeń fizycznych na tzw. grywalność gier oraz poczucie realizmu. Od efektów pobliskich eksplozji przez uderzenia w czasie wypadków samochodowych, aż po sposób, w jaki reagują postacie po uderzeniu, fizyka w grach komputerowych jest tak samo istotna jak wysokiej jakości grafika. Z tych właśnie powodów nadchodząca masowa gra internetowa APB, opracowana przez firmę Realtime Worlds, wykorzystywać będzie procesory graficzne NVIDIA® GeForce® oraz technologię PhysX™ do zwiększenia realizmu w czasie poruszania się pojazdami i walki.

W grze APB gracz znajdzie się w centrum żyjącego, realistycznego miasta, gdzie najważniejszymi pojęciami jest gotówka i terytorium. APB, której planowana data wydania to 2009 rok, jest jedną z wielu gier wykorzystujących technologię NVIDIA PhysX, najbardziej rozpowszechnioną platformę służącą do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki.

„Już sama nazwa naszej firmy (Realtime Worlds – Światy Rzeczywiste) mówi, jakie gry chcemy tworzyć”, powiedział Dave Jones, prezes firmy Realtime Worlds. „Gra APB to bardzo ambitny projekt, łączący kluczowe elementy gier akcji w rzeczywistym, żyjącym środowisku z milionami graczy na całym świecie. Aby w pełni zrealizować wizję APB, konieczne było zastosowanie w świecie gry fizyki następnej generacji. Właśnie dlatego jako platformę do opracowania Grey wybraliśmy procesory graficzne GeForce oraz technologię NVIDIA PhysX, które to połączenie dało naszym twórcom odpowiednią moc i możliwość zaoferowania pierwszej opartej na fizyce rozgrywki w świecie masowych gier internetowych”.

Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API, oraz platformy oprogramowania pośredniego, co pozwala twórcom oprogramowania na dodawanie nowego poziomu realizmu w ich grach na wszystkich głównych platformach, m.in. Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 i komputerach PC. Technologia PhysX może być uruchamiana na procesorze ogólnym oraz na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym wielu obecnych i przyszłych układach NVIDIA GeForce. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku zwykłego CPU. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że Realtime Worlds wykorzystuje technologię PhysX w grze APB”, powiedział Roy Taylor, wiceprezes działu rozwoju treści cyfrowych w firmie NVIDIA. „APB to zachwycająca gra i zapowiada zupełnie nowe podejście w wieloosobowych grach internetowych. Nie możemy się już doczekać!”.

Technologia NVIDIA PhysX jest już zawarta w ponad 140 dostępnych na rynku grach dla Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360, Nintendo Wii i komputerów PC. Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX znaleźć można na stronie http://www.nvidia.pl/physx.

O APB
To masowa, wieloosobowa, internetowa gra akcji, opracowywana przez firmę Realtime Worlds (twórców uznanej gry dla Xbox 360 - Crackdown). Gra wykorzystuje najnowocześniejszą technologię(Unreal Engine3™), aby zaoferować grafikę i rozgrywkę następnej generacji w masowych grach internetowych. Więcej informacji na temat ABP znaleźć można na stronie www.apb.com.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro™ na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Pierwsza konferencja NVISION 08 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia 2008 w San Jose w Kalifornii. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl oraz www.nvision08.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, funkcji, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce z serii 9, technologii NVIDIA PhysX, obliczeń ogólnego zastosowania CUDA oraz technologii SLI; przyszłych zastosowań komputerów PC oraz dostępności nowych procesorów graficznych NVIDIA GeForce są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 kwietnia 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn