Technologia NVIDIA PhysX w grze Mirror’s Edge

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

„Jeśli kochasz sceny walk, szalone pościgi i przygody na wysokości, to Mirror’s Edge jest grą dla ciebie”

Technologia NVIDIA PhysX w grze Mirror’s Edge

Doskonale przyjęta przygodowa gra akcji rozgrywana w trybie pierwszoosobowym wykorzystuje technologię NVIDIA PhysX, oferując oszałamiające wrażenia

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 20 LISTOPADA 2008 — W nagradzanej grze komputerowej Mirror’s Edge™, jej twórcy, studio DICE, oddział firmy Electronic Arts Inc., przedstawiają graczom nową bohaterkę o imieniu Faith. Należy ona do sieci kurierów zwanych „biegaczami”, którzy używają akrobatycznych umiejętności do transportowania w mieście tajnych informacji, a starając się uniknąć wykrycia wykorzystują do przemieszczania się dachy wieżowców i różne umieszczone na wysokościach elementy jak np. ramiona dźwigów. Aby przekazać to nigdy wcześniej nie widziane w grach poczucie ruchu, DICE wykorzystuje technologię NVIDIA® PhysX™, aby dać graczom oszałamiającą rozgrywkę na PC.

„Świat Faith w grze Mirror’s Edge ściska trzewia, trwa w nieustannym pędzie i jest bardzo niebezpieczny – rozgrywka musi więc oddać odpowiedni poziom niepokoju i pośpiechu”, powiedział Owen O’Brien, starszy producent w firmie DICE. „Technologia NVIDIA PhysX pozwala dodać do gry nowy poziom złudzeń, dzięki czemu gracze naprawdę mogą stać się częścią przedstawionego świata”.

Dzięki silnikowi NVIDIA PhysX, świat gry Mirror’s Edge staje się rzeczywistością wraz z realistycznymi efektami wiatru, skutkami działania broni i ruchami postaci. Zwykłe przedmioty stają się częścią całej rozgrywki. Ubrania, flagi i transparenty mogą wpływać na graczy i ich broń, efekty ścielącej się nisko mgły oddziałują z krokami gracza, eksplozje wypełniają powietrze dymem i odłamkami, zaś uderzeniom kul towarzyszą interaktywne odpryski.

W komputerach PC, technologia PhysX wykorzystuje moc CUDA™, architektury obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia firmy NVIDIA, co pozwala na przedstawianie obrazów 10-20 razy bardziej złożonych wizualnie niż to jest możliwe w przypadku procesorów graficznych GeForce® bez obsługi CUDA. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych, które nie skalują się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, tylko technologia PhysX może wykorzystać najlepsze elementy architektur CPU i GPU, zapewniając wyjątkowe, wciągające wrażenia. Dzięki ponad 100 milionom dostarczonych do tej pory, kompatybilnych z CUDA procesorów graficznych z serii GeForce 8 i wyższych, technologia PhysX dysponuje największą bazą zainstalowanych procesorów obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia, na których może być uruchamiana.

„Jeśli kochasz sceny walk, szalone pościgi i przygody na wysokości, to Mirror’s Edge jest grą dla ciebie”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA. „Gracze docenią większą wolność ruchu, w tym możliwość prześlizgiwania się pod barierkami, koziołkowania, odbijania się od ścian i balansowania na krawędziach – a wszystko to w dynamicznym, wciągającym środowisku, oferowanym w części przez naszą technologię PhysX”.

Składająca się z wydajnego silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego, technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym w branży rozrywki komputerowej silnikiem fizycznym, już wykorzystywanym w ponad 140 będących w sprzedaży grach przeznaczonych dla komputerowego systemu rozrywki PLAYSTATION 3, komputerowego systemu gier i wideo Xbox 360® firmy Microsoft oraz konsoli Wii i komputerów PC.

O grze Mirror’s Edge
Grze Mirror’s Edgeprzyznano podczas odbywającej się w Lipsku imprezy GC Developers Conference tytuł „Best Xbox 360 Game”. Otrzymała także nagrodę Game Critics Award za „Best Original Game” w czasie targów E3 w lipcu bieżącego roku. W wersjach dla komputerowego systemu rozrywki PLAYSTATION®3 i komputerowego systemu gier i wideo Xbox 360® gra Mirror’s Edge została wprowadzona do sprzedaży 11 listopada bieżącego roku. Wersja dla komputerów PC ukaże się w styczniu 2009 roku. Więcej informacji o grze uzyskać można pod adresem www.mirrorsedge.com.

O firmie Electronic Arts
Firma Electronic Arts Inc. (EA, NASDAQ: ERTS), której główna siedziba mieści się w Redwood City w Kalifornii, jest wiodącym na świecie producentem oprogramowania do interaktywnej rozrywki. Założona w 1982 roku firma opracowuje, publikuje i dystrybuuje na całym świecie interaktywne oprogramowanie przeznaczone dla konsol do gier, komputerów osobistych, telefonów komórkowych oraz Internetu. Electronic Arts sprzedaje swoje produkty pod czterema markami: EA SPORTSTM, EATM, EA SPORTS Freestyle TM i POGOTM. W roku finansowym 2008 roczny dochód firmy wyniósł 3, 67 miliarda dolarów, zaś 27 gier osiągnęło sprzedaż ponad miliona kopii. Strona domowa firmy EA mieści się pod adresem www.ea.com. Więcej informacji o produktach firmy EA oraz pełne teksty informacji prasowych uzyskać można pod adresem http://info.ea.com.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS Freestyle i POGO są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi w Stanach Zjednoczonych i/lub pozostałych krajach. Mirror’s Edge jest znakiem towarowym i/lub zarejestrowanym znakiem towarowym EA Digital Illusions CE AB. „PlayStation” i „PLAYSTATION” są zarejestrowanymi znakami towarowymi Sony Computer Entertainment Inc. Microsoft, Xbox i Xbox 360 są znakami towarowymi grup firm Microsoft i wykorzystywane są zgodnie z licencją. Wii jest znakiem towarowym Nintendo. Wszelkie inne znaki towarowe należą do ich poszczególnych prawnych właścicieli.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, korzyści, wpływu i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce, technologii NVIDIA PhysX i CUDA; wpływu fizyki na gry komputerowe i wydania gry Mirror’s Edge są są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 27 lipca 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn